به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۱۶۰۳۷
تخلفات شستا را به مجلس گزارش بدهيد

20هزار پرونده در تامین‌اجتماعی ناپديد شده است!

گروه جامعه: نماینده تهران در مجلس نسبت به گم شدن بیست هزار صفحه پرونده مربوط به تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در این سازمان هشدار داد.
20هزار پرونده در تامین‌اجتماعی ناپديد شده است!
علیرضا محجوب امروز در نشست خبری خود در خصوص تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، گفت: این دومین بار است که ما به عنوان هیات تحقیق و تفحص فعالیت می‌کنیم. وی با اشاره به قرائت نشدن گزارش اول این هیات در مجلس گذشته، ادامه داد: اگر گزارش اول هیات تحقیق و تفحص در مجلس هشتم قرائت می‌شد امروز جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می‌شد اما به هر دلیلی وقتی به پایان مجلس نزدیک شدیم، امکان قرائت این گزارش فراهم نشد و من نیز به عنوان یکی از اعضای این هیات در این خصوص گلایه دارم چرا که مجلس هزینه زیادی برای تهیه آن گزارش پرداخت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به درخواست مجدد تحقیق و تفحص جدید به این کمیسیون، تصریح کرد: درخواست‌کنندگان برای این تحقیق و تفحص به مسائل جدیدی از شرکت شستا اشاره کرده و به هیات رییسه کمیسیون تحویل دادند که در اردیبهشت ماه سال جاری این گزارش به تصویب کمیسیون رسید و در اواخر تیر ماه نیز احکام اعضا به آنها ابلاغ شد و ما در هیات تحقیق و تفحص بلافاصله بعد از شروع کار نامه‌هایی به وزیر و مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی نوشتیم و برای رسیدگی به این موضوع درخواست کارشناس کردیم.

محجوب همچنین بیان کرد: 20 هزار صفحه پرونده که مربوط به این تحقیق و تفحص می‌شد به دلیل اینکه مجلس فضای کافی برای نگهداری آنها نداشت، در سازمان تامین اجتماعی نگهداری می‌شد که کلید آن در دست ماست اما در حال حاضر نه جای آن پرونده‌ها وجود دارد و نه پرونده‌ها؛ محل نگهداری پرونده‌ها نیز به کتابخانه تبدیل شده است که ما به تمام کسانی که در گم شدن این پرونده‌ها مسئول هستند هشدار می‌دهیم که در صورت عدم همکاری به دادگاه فرا خوانده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در گزارش قبلی هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز مشخص بود که موضوع اصلی پرونده، عدم تعهد به قانون و رعایت نکردن مقررات است و می‌توانم به طور کلی بگویم که این موضوع از همکاری نکردن یا کم‌کاری با ما در مجلس نشأت می‌گیرد. نماینده تهران در مجلس همچنین با بیان اینکه برخی از مسئولین خود را مقدم بر قانون می‌دانند، گفت: به کسانی که در این رابطه کوتاهی می‌کنند باید بگویم که اجرای قانون برای ما اولویت اصلی است اما با وجود تمام این تذکرات، گزارش‌ها همچنان با کندی به ما ارائه می‌شود و با اینکه دو ماه به پایان بررسی پرونده در هیات تحقیق و تفحص مانده مدارک زیادی هنوز به ما ارائه نشده است.

محجوب با تاکید بر اینکه کسانی که در مقابل قانون کوتاهی کنند تکلیف‌شان مشخص است، تصریح کرد: شرکت شستا مورد عدم اجرای قانون برنامه را در پرونده خود دارد، این موسسات باید طبق قانون از بنگاه‌داری به سهام‌داری تبدیل می‌شدند که این موضوع در این شرکت دیده نشد و شرکت شستا هیچ تغییر موضعی نداشت. محجوب با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی و شرکت شستا موسساتی هستند که باید به مردم مستمری بدهند، گفت: این سازمان و شرکت‌های ذیل آن باید در زمان‌بندی مشخصی از بنگاه‌داری به سهام‌داری تغییر موضع می‌دادند اما این اتفاق رخ نداد و گزارشات زیادی نیز پس از قرائت گزارش در کمیسیون به ما ارائه شد.

هر فردی تخلفی از شستا مشاهده کرده به مجلس تحویل دهد


نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس ادامه داد: ما از سازمان تامین اجتماعی خواسته بودیم که از طریق مطبوعات اعلام شود که هر کسی به هر نحوی از طرز کار مسئولین تامین اجتماعی، شرکت شستا و سایر شرکت‌ها تخلفاتی مشاهده کرده تا پایان شهریور ماه مدارک خود را به مجلس تحویل دهد اما این اطلاعیه اعلام نشد و به همین دلیل است که من خود مجبور شدم نشست خبری برگزار کرده و این موضوع را اعلام کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص قرائت نشدن گزارش اول تحقیق و تفحص در صحن مجلس، گفت: در آن زمان کوتاهی و غفلت انجام شد. گزارش در زمان مقرر تحویل داده شد اما چون چند شرکت همانند شرکت شستا همکاری نکردند، ما نتوانستیم این گزارش را در زمان مقرر برای قرائت آماده کنیم. نظر کمیسیون نیز این بود که محتوای گزارش تند است که در آن زمان حاشیه‌هایی در این رابطه مطرح شد اما در نهایت هیات رییسه حکم به خواندن آن نکرد و مجلس هشتم به پایان کار خود رسید.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه از جمع خبرنگاران سراغ خبرنگار روزنامه خورشید را گرفت که به دلیل حضور نداشتن او، اظهار کرد: یکی از موارد تحقیق و تفحص روزنامه خورشید است چرا که این روزنامه زیر نظر سازمان تامین اجتماعی فعالیت می‌کند. محجوب همچنین با بیان اینکه مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی در روز دوم انتصاب خود حسن همکاری داشتند، تصریح کرد: با وجود اینکه مدیرعامل جدید نامه‌ای نوشتند و حسن همکاری خود را به ما نشان دادند اما هنوز مدارکی به ما ارائه نشده است.

خبرنگاری از دلیل این عدم همکاری پرسید که محجوب در پاسخ گفت: برخی از اطلاع دادن فرار می‌کنند و برخی نیز احساس می‌کنند خودشان طرف تبرئه می‌باشند و مشکل اصلی این است که تا به حال برخوردی با آنها نشده است. وی افزود: موضوع اصلی تحقیق و تفحص، زیان‌های مالی است که به بار آمده و به نظر نمی‌رسد که این موضوع مساله‌ای باشد که خود به خود اتفاق افتاده است و باید گفت رفتارهایی ناشی از عدم انضباط و تقید کافی توسط شرکت‌های مطرح شده دیده می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: این همکاری نکردن از سوی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در دولت قبل شروع شده و در حال حاضر نیز به دلیل اینکه تنها مدیرعامل این سازمان عوض شده کار به خوبی پیش نمی‌رود با وجود اینکه مدیرعامل جدید نیز حسن نیت خود را نشان دادند اما این حسن نیت برای پیشبرد کارها کافی نیست. محجوب مجددا بر این موضوع تاکید کرد که مردم تا پایان شهریور ماه می‌توانند گزارش‌های خود را به مجلس تحویل دهند و بعد از آن تحویل گزارش‌ها به پایان می‌رسد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه از این پس هر کوتاهی با عمل تندتری پاسخ داده می‌شود، گفت: ما در این خصوص با وزیر کار، تعان و رفاه اجتماعی نیز در روز سوم انتصاب‌شان جلسه‌ای داشتیم که ایشان نیز این موضوع را در دستور کار رسیدگی در سازمان تامین اجتماعی قرار دادند.

ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۳:۱۲
مجلس چکاره است مگر نمایندگان وظیفه ندارند که از بیت المال نگهداری کنند آیا مجلس فقط برای تعریف وتمجید از این وآن است یا اینکه در مواقع حساس وسرنوشت ساز ورود کند و پیگیر مفاسد و غارتهای انجام شده از بیت المال باشد آیا اگر خدای نا کرده یکنفر از اصلاح طلبان صدمی از این مفاسد را انجام انجام داده بود فریاد آقایان تا عرش اعلا نمی رسید ؟ وآیا قسم نخورده اند که از مملکت وآنچه در آن هست پاسداری کنند ؟ پس چه شد ؟ (127537)
مهرداد
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۰۲
نخیر برادر این کار های سطحی که میگویید وظیفه مجلس نیست! مجلس وظیفه خطیر فتنه سنجی از عام و خاص این ملت را بر عهده دارد! (127670)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۸:۵۱
دو دستی باید شلوارمون رو بچسبیم با این شتاب اخلاس و دزدی شلوارمون رو درنیارن (127889)
شهرام
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۴۸
متاسفانه فساد در ایران نهادینه شده است . گسترش حاکمیت مدیران بی اطلاع از زمینه فعالیت شان و نا آگاه به قانون و عرف تشکیلات سازمانی و در واقع مدیران رانتی که میزهای خود را در خطر می دانند و از تداوم موقعیت های خود بیم دارند ، باعث شده که افراد برای همین چند روز غنیمتی برنامه ریزی کنند و سعی کنند که بار خود را ببندند و متاسفانه از آنجا که مورد حمایت نامشروع کانونهای قدرت هستند ، نباید مورد پیگیری قرار گیرند زیرا در چنین شرایطی پای حامیان خاص آنها به میان می آید و آبروی آن بخش از قدرت می رود . این هم به " آب در آسیاب دشمن ریختن " تعبیر می شود و . . . !
ریشه فساد در مدیران نالایق رانتی و بی ارتباط با آن تشکیلات و نگاه مدیریتی کوتاه مدت است . این مدیران بدون شک جز افرادی کم توان در حد خود را تحمل نمی کنند و به مرور اطراف خود را از رقبای دانشمند و آگاه بالقوه خالی می نمایند تا کسی جرات برخورد با فسادهایشان را نداشته باشد و ... . آری و تو خود بخوان از این مجمل ... !
این همان نگاهی است که باعث ظهور آدم هایی مثل احمدی نژاد و سعیدمرتضوی شد ! آدم هایی که امروز هم نظام نمی تواند با آنها برخورد کند ... (127649)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۴۹
................!خداييش دارين اونجا چكار ميكنيد بجز خوردن و خوابيدن پول گرفتن!!! (127706)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۳۶
کشور در باتلاقی از فساد سازماندهی شده و گسترده فرو رفته، هر کی سر کیسه رو شل دیده تا جاداشته خورده و در رفته!
مردم بیچاره هم برن بمیرن!
در ضمن همیشه سرگرمی های مهمتری مثل فلسطین و سوریه و لبنان و مصر و ... وجود داره که مردم رو مشغول خودشون بکنه اگه سرشون به این چیزها گرم نشد پس اهل فتنه هستن!!! (127766)
يكي
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۵۲
اي بابا، انقدر ... هستند كه دوباره پرونده‌اي كه مربوط به چندسال پيش شركت ماست و جريمه كردند و جريمه رو گرفتند فعال كردند. فقط به فكر اين هستند كه پول بگيرند. (127790)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۸:۲۱
دو دستی باید شلوارمون رو بچسبیم با این شتاب اخلاس و دزدی شلوارمون رو درنیارن (127868)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۸:۴۵
وقتی بچه بودم هر آدم پول داری رد می شد همه می گفتن از کجا اورده؟؟از کی دزدیده؟؟قاچاقچی بوده؟؟..ولی الن اگه کسی از بین المال دزدی میلیاردی می کنه همه میگن آفرین چقدر زرنگه!!!و اگه کسی هم پاک زندگی کنه و مثل من رشوه نگیره حتی همسرش هم بهش میگه بی عرضه.. (127886)
شهرام
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۰:۳۰
افرين بر اين مديران پاك دست شما ابرو وجدان إنسانيت اخلاق و كلا هيج نداريد .  (128072)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۷:۴۳
اگر به جای این نمایندگان مجلس "دیوار "می گذاشتند شاید سایه اش نصیب مردم میشد و بالاخره برای مردم یک کار مفید انجام شده بود. (128120)