به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۶۰۹۷
يك راز جیغ‌هاي بنفش در مخالفت با توفیقی!

داماد ديپلمه‌نابغه، 4ساله به مرز دکترارسيد!

گروه سياسي: سايت آینده، نوشت: بسیاری از کارشناسان، فضاسازی‌هاي گسترده درباره عملکرد سرپرست وزارت علوم را ناشی از نگرانی از قانونمند شدن بورس‌هاي دکترا و نحوه جذب هیئت علمی مي‌دانند که در سالهای گذشته وضعیت بسیار اسفناک و تکان دهنده‌اي داشته است.
جالب آن که از سال 87، بعد از تشکیل هیات مرکزی جذب هیئت علمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی با مدرک کارشناسی ارشد به ریاست این مرکز گمارده شده تا نحوه جذب یا رد اساتید دانشگاه توسط وی مدیریت شود و هنوز خبری از جابجایی این چهره نخبه منتشر نشده است! در همین رابطه، معرفی یکی از نوابغ علمی کشور! که در مدت چهار سال از دیپلم به مرحله پذیرش به عنوان دانشجوی دکترا و صف بی نوبت عضویت در هیئت علمی قرار گرفته، بسیار جالب و خواندنی است.

وي که ورودی سال 87 دانشگاه آزاد در رشته علوم تربیتی بوده، در سال 90 و ظرف سه سال موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود مي‌شود و پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، بدون فوت وقت در همان سال 90 وارد مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان (پردیس انزلی) در رشته روابط بین الملل شده و در این مقطع نیز یک ساله با کسب مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل مي‌شود.

جالب آن که رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد ایشان متفاوت بوده و به همین دلیل، گذراندن واحدهای پیش نیاز در چنین شرایطی الزامی است و با اضافه شدن واحدهای پیش نیاز به واحدهای اصلی دوره کارشناسی ارشد، طی این دوره در مدت یک سال، موضوعی شگفت انگیز است که فقط از عهده یک فوق ستاره علمی برمی آید.

البته درخشش و ترقی ایشان به همین جا ختم نشده و در شرایطی که قبولی در آزمون دکترا و پس از آن، عبور از مصاحبه‌هاي علمی و گزینش هیئت علمی برای بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه‌هاي صاحب نام کشور یک رویاست، ایشان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی، یعنی سال 92 در بورسیه دکترای داخل پذیرفته شده و مجاز به تحصیل در مقطع دکترا در داخل کشور بدون دادن کنکور مي‌شود و در شرایطی که صدرالدین شریعتی در حال جابجایی بود، به سرعت برگه بورس ایشان از سازمان دانشجویی وزارت علوم به این دانشگاه ارسال شده و شریعتی نیز بدون برگزاری مصاحبه توسط گروه که روال حداقلی پذیرش دانشجویان در دانشگاه هاست، دستور به پذیرش بورس ایشان و ثبت نام وی در مقطع دکترا در دانشگاه علامه طباطبایی مي‌دهد.

رئیس خوش نام و مظلوم! دانشگاه علامه هم به محض رویت چنین نابغه‌ای، در خصوص جایابی ایشان برای هیئت علمی دانشگاه علامه اقدام کرده و در شرایطی که هنوز در خصوص بورسیه بسیاری از پذیرفته شدگان وزارت علوم تصمیمی در دانشگاه‌ها گرفته نشده، مدارک ایشان به مرکز جذب اعضای هیئت علمی ارسال شده تا دانشگاه به جای اساتیدی که در این چند ساله به لطف ایشان از دانشگاه‌ها اخراج شده اند، از وجود چنین نوابغی بهره مند شود.

البته در این میان موضوعی بی ارتباط با راز سرعت پیشرفت ایشان نیز وجود دارد! و آن این که آقا....، داماد.....رئیس "هیات مرکزی جذب هیئت علمی" وزارت علوم مي‌باشد. هیات مرکزی جذب هیئت علمی، مرکزی نسبتاً تازه تاسیس است که در سال 87 به دلایل خاص و با برنامه ریزی برای جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌هاي سراسر کشور تاسیس شد و در سالهای اخیر و پس از رفتن فرهاد دانشجو به دانشگاه آزاد، حتی بررسی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد نیز به آن سپرده شد!

.... که در زمان تاسیس این مرکز رئیس بسیج دانشجوئی بود، با آن که خود فاقد مدرک دکترا بود، به ریاست مرکزی که وظیفه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌هاي سراسر کشور را بر عهده دارد گماشته شد و البته باز هم بر این نکته تاکید مي‌شود که جهش علمی...... قطعاً هیچ ارتباطی با پدر همسر محترمشان،..... ندارد! البته این شیوه تنها شامل داماد محترم جناب رئیس مرکز جذب نشده و صدها و بلکه هزاران تن از چنین الطافی بهره مند بوده‌اند و از این مي‌توان راز موج سر و صدا و جیغ‌هاي بنفش در مخالفت با توفیقی و اقداماتش را دریافت!

محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۸:۵۹
چه فوق ستاره اي !!!!!!!(البته چه فوق پارتي داشته)!!!!!!!
چه ميگذشته تو پاك ترين دولت تاريخ! (128126)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۹:۱۳
ی انصافی نشود همینقدر که این اقای نابغه قبول زحمت کرده و یک سال وقت شریف را صرف کارشناسی ارشد و زمان اندکی را برای دوره دکترا صرف کرده منت گذاشته وباید قدر دان ایشان بود که منتظر نشده تا پستچی بلافاصله مدرک دکترا را درب منزل به ایشان تحویل دهد !!!!!!!!!!!!! (128129)
سلمان
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۹:۱۵
آنها که از بیت المال بهره بیشتری برده اند چون به مذاقشان خوش آمده دیگر به هیچ عنوانی حاضر به ترک محل نمی باشند حتی اگر خونها ریخته شود باکی ندارند . (128130)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۹:۴۲
از این نوابغ در کشور زیاد داریم چیه ناراحتید
شما هم راهی برای نابغه شدن بیابید (128136)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۹:۴۳
پس بیخود نیست که میگن آقای الف.نون. و آقای الف.ر.میم. کارشون جادو و جنبل بوده !!!! (128137)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۹:۵۰
ای مجلسیان امر به معروف شما کو گوش شنوا کو-- آن شاخ نباتی که شود قسمت ما کو گوش شنوا کو ---قابل توجه مجلسیان اصولگرای طرفدار الهه راستگو و صدرالدین شریعتی (128138)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۰:۱۳
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!حالا بگریدن از این پرونده ها پره!! (128145)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۰:۱۶
شیر تو شیره!
همیطور ادامه بده سال دیگه پرفسوریشو بهش میدن!
البته تو ایران! (128148)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۰:۲۶
مشکلی که ماداریم اینه که این افراد به جامعه معرفی نمی شوند. مسلما به سایرین ظلم شده. وآثارونتایج این قبیل اقدامات درآینده گریبان فرزندان این سرزمین را می گیرد. سرنوشت آنان را تغییرمیدهد. آدم بی سوادبرمسند قدرت بنشیند همه چیزرا خراب میکند. (128154)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۰:۲۷
حالا كي بوده اين شاه داماد؟ (128155)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۹:۱۴
فكر كنم مهرداد بذر پاش (128390)
کارمند
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۰:۴۸
خوب بخاطر همین نوابغ هست که این مملکت به این حال و روز افتاده ؟ مگه همین نیست! واقعاً آیندگان در باره ما چه فکری خواهند کرد خدا می داند و بس (128163)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۰:۵۵
بابا انیشتن!!!! (128166)
مریم زارع
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۱:۰۵
خدایا کجا دارم زندگی میکنم (128171)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۱:۱۹
پس فکر کردید شریعتمداری برای چی شگم خودشو پاره می کنه!
البته اشتباه جای دیپری است که ارام آرام چناب توفیقی باید بهش بپردازه (128174)
میثم
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۱:۳۲
آقا همون سویچ بولدوزرو لازم دارم به قرآن.اینا رو با کلید هیچ کاریشون نمی شه کرد! (128185)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۲:۴۹
پول، قدرت، پست و مقام بس نبود، به تحصیلات هم رحم نمی کنند! مثل زالو افتادند به جون این مملکت کسی هم نیست که اینها را سر جایشان بنشاند! (128212)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۳:۲۰
ما نمیگذریم از حق کشی خداوند هم نگذره (128222)
یک علامه ای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۳:۴۲
هر دم از این باغ برای می رسد. تازه تر از تازه تری می رسد . بدبخت ما که فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس از همین دانشگاهیم و چند سال است که در آزمون دکترا در جا می زنیم. آخه ما از نظر شریعتی نخبه نبودیم تخمه بودیم. والا... (128240)
دانشجوی دربه در
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۴:۰۸
به امام حسین قسم امروز اسم یکی ازهم کلاسی هام رودیدم توفارغ التحصیلان که پنج ترم مشروط شده بود ازدانشگاه هم اخراج شده بوددرضمن مشمول هم بود (128249)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۴:۱۶
خشت اول چون نهد معمار کج/تا ثريا ميرود ديوار کج (128252)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۴:۳۹
خدااااااااااااااااااااااااااااااااااا.... (128259)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۴:۴۲
جل الخالق!!!!!!!!!!!!! (128260)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۴:۵۵
خدارا شاهد میگیرم که شب و روز دارم برای ارشد میخونم تا یه دانشگاه خوب قبول شم در حالی که این آقایون با بشغال کردن دانشگاه معتبر حق مارا ضایع میکنند . کیست که اعتدال را رعایت کند کیست! (128268)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۶:۳۹
این هایی که اینطوری به عضویت هیات علمی دانشگاهها رسیده اند، معلومه که برای حفظ و گسترش منافع خودشون دست به هر کاری می زنند که آقای توفیقی وزیر نشود! نمونه ی این افراد در دانشگاه شیراز هم متاسفانه فراوان است! تازه معاون دانشگاه هم شده اند!!! (128306)
هستی
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۷:۰۵
به خدا ما لیسانس و ارشداز بهترین دانشگاه ها گرفتیم الان هم تو یکی از معتبرترین دانشگاه ها دانشجوی دکترا هستیم، نه چشم، نه اعصاب،مونده برامون از بس با بی پولی درس میخونیم، هنوز به هیچ جا نرسیدیم، اونوقت اینا، خدا ازشون نگذره. (128317)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۷:۲۸
اینقدر کامنتها رو دیر میگذارید که کلا از اثر می افتند! خبر تا تازه است بازدید کننده داره (128333)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۲:۵۳
تو مرکز آموزش مدیریت دولتی6ماه 6ماه مدرک میدادند شاید الان هم بدهند. (128532)