به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۶۱۱۰

ماجرای نقص در ترمز ABS خودروهای داخلی

گروه اقتصادی: وجود نقص فنی در عملکرد سیستم ترمز ضد قفل (ABS) تولیدی یک شرکت بزرگ منجر به بروز سوانح در برخی از سواری‌های تولید داخل شده است.
ماجرای نقص در ترمز ABS خودروهای داخلی
این شرکت بزرگ بخش اعظم قطعات ABS مورد استفاده در خطوط تولید شرکت‌های خودروسازی را تامین می‌کند، با این حال وجود نقص فنی و كيفيت پايين در توليد اين ABS ها مشکلات زيادي را برای خریداران اين خودروهای داخلی ایجاد کرده است. شرکت مذبور ABS ها را با مارک "M" از یکی از کشورهای آسیایی وارد و در اختیار خودروسازان قرار می‌دهد، اين در حالي است كه کیفیت این قطعات از نمونه‌های اصلی که به خودروسازان ارائه شده، پایین‌تر بوده و منجر به نقص در عملکرد سیستم ترمز خودروهای تولیدی شده است.

بنا بر گزارش‌هاي رسمي، در برخی از سوانح رخ داده در این زمینه، در گزارش‌های مراجع رسمی از جمله کارشناسان دادگستری و پلیس راهنمایی و رانندگی به عمل نکردن سیستم ترمز خودرو به دلیل نقص در سیستم ترمز ABS با این نوع مارک اشاره شده است. نقص در عملکرد سیستم ABS ترمزهاي خودرو كه از سوی این شرکت بزرگ تامين مي‌شود، در حالی است که با توجه به حجم بالای قراردادهای این شرکت با خودروسازان داخلی برای تامین سیستم ABS، سالانه میلیاردها تومان سود اضافی از ناحیه تامين قطعات نصیب این شرکت می‌شود. هم‌اکنون در رابطه با مشکلات و سوانح ایجاد شده در خودروهای تولیدی با ABS هاي با این نوع مارک شکایت‌های مختلفی به مراجع قضایی ارائه شده و در حال رسیدگی است.

با توجه به گزارش‌های رسمي کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی و دادگستری، سازمان‌های نظارتی به ویژه سازمان ملی استاندارد ایران باید در راستاي حفظ امنيت مالي و جاني مصرف‌كنندگان خودروهاي داخلي، در زمینه جمع‌آوری ABS های بی‌کیفیت از بازار اقدام کنند.
مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۱:۲۶
ترمزهای ماشین نو من هم همین مشکل ترمز را دارد، بارها برده ام نمایندگی ولی فقط می گویند مشکلی ندارد. با قیمت گزاف و کیفیت پایین و خدمات پس از فروش مفتضح به مردم خودرو می فروشند و با جان و مال مردم بازی می کنند و کسی هم یا نمی خواهد رسیدگی کند یا حاضر نیست رسیدگی کند. خدایا ما را از شر انسانهای شیطان صفت حفظ بدار. (128177)
فرسيم
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۱:۲۹
اسم اين شركت رو اعلام كنيد تا مردم بدونن ديگه!! (128181)
سعید
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۲:۳۱
فقط منتظرن دلار بره بالا اینا هم قیمت رو افزایش بدن این یکی رو خوب یاد گرفتن خداییش هر چی سرشون بیاد حقشونه (128206)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۲:۵۹
ماشین سمند دارم در سرعت ها پایین از ترمز شدید بگیرید به هیج عنوان ماشین توقف نمیکند در سرعت بالا را امتحان نکردم (128215)
سعید
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۶:۳۸
سرعت بالا رو بیخیال داداش یوقت خدای نکرده ... همون سرعت کم برو 10 20 تا (128304)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۴:۱۰
سال 88 چطور وقتي هنوز هيچ جرمي اثبات نشده بود،........چهره بسياري از مسئولين طراز اول نظام جمهوري اسلامي با آن وضعيت نمايش داده شد، اما الان که خودتان اعلام ميکنيد راهنمايي و رانندگي و کارشناسان دادگستري، مدعي اين شرکت بزرگ تامين کننده قطعه هستند، اسم شرکت و مارک اين قطعات را اعلام نميکنيد!!؟ (128250)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۶:۰۷
ترمز ای بی اس Mando ساخت شرکت "م.م" برای خودرو های شرکت "س" !! (128292)