به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۱۶۱۶۲

مردم از عملکرد خودروسازان‌ ناراضی‌اند

گروه اقتصادي: رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به این‌که جامعه از عملکرد خودرسازی راضی نیست گفت:‌ وقتی به فضای مجازی مراجعه می کنیم و سایت‌ها را چک می‌کنیم متوجه می شویم بعضا تا 90 درصد از مردم موافق تعطیلی صنعت خودروسازی هستند که این واقعا جای تاسف دارد.
مردم از عملکرد خودروسازان‌ ناراضی‌اند
غلامرضا شافعی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید ایران خودرو گفت: یکی ازنمایندگان مجلس به من گفته که هر مصوبه‌ای در مجلس که علیه صنعت خودروسازی باشد به راحتی رای می آورد در حالی که مصوبات حمایت از صنعت خودروسازی چنین وضعی ندارند. وی با انتقاد از اظهارات رییس جمهوری سابق درباره قیمت گذاری خودرو عنوان کرد: رییس جمهوری سابق خودش درجریان قیمت گذاری خودرو قرار داشت و بعد ناگهان آمد و گفت پراید کیلویی چند که این اظهارنظر درباره قیمت خودرو درست نبود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که واردات خودرو را کار بدی نمی دانم گفت:‌ اتفاقا باید واردات خودرو انجام شود تا سطح توقع مردم بالا رود. مردم ما نباید به خودروهایی مانند پیکان و خودروهای فعلی راضی شوند. بالا رفتن سطح توقع آن ها باعث افزایش رقابت پذیری و کیفیت محصولات داخلی می‌شود.

شافعی با بیان این‌که در چد ماه گذشته موضع گیری‌های شدیدی علیه صنعت خودروسازی در رسانه‌ها شد گفت: با وجود رشد تولید در سال های گذشته اما مردم همچنان از عملکرد صنعت خودروسازی و کیفیت خودروهای فعلی ناراضی هستند که باید این موضوع را ریشه یابی کنیم. وی با انتقاد از اختصاص نیافتن تسهیلات مصوب دولت به خودروسازان گفت: وقتی کنگره آمریکا و رییس جمهوری این کشور به صورت ویژه صنعت خودروسازی ایران را تحریم می کنند ما نیز باید نسبت به این صنعت نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. معاون وزیر صنعت و تجارت افزود: ایران خودرو در حال حاضر 3800 میلیارد تومان وام بانکی دارد که ارزش سود و بهره این وام بالغ بر هزار میلیارد تومان می شود که اگر آن را روی محصولات تولیدی ایران خودرو سرشکن کنیم چیزی درحدود 2.5 میلیون تومان به ازای هر خودرو می شود که مصرف کننده باید این پول را بپردازد.

وی با تاکید بر این‌که سهامداران باید به ایران خودرو کمک کنند گفت:‌ نباید هر اتفاقی که می افتد روی سر صنعت خودروسازی بزنیم. او با اشاره به این‌که دلیل سانحه اخیر تصادف دو اتوبوس صرفا نقص فنی اتوبوس نبوده است گفت: لاستیک از نوع گودیر (GOOD YEAR) بوده که البته معلوم نیست این لاستیک واقعا خارجی هم بوده یا نه.

۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۰:۰۵
نباید از کارخانه های غصبی انتظار ماشین خوب داشت. (128418)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۰:۳۲
ما ناراضي هستيم ؟!

ما اگه ناراضي بوديم كه اينقدر گاري نميخريديم !!! (128432)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۲:۵۳
ما که راضیم، البته به جمع شدن صنعت خودروسازی داخلی، تا برای همیشه از شر این لگن ها راحت بشیم. (128530)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۰:۳۰
مردم ما نباید به خودروهایی مانند پیکان و خودروهای فعلی راضی شوند...خداروشکر بخاطر وجود این چنین انسانهای شریف وبا وجدانی...اصلاحات متشکریم. (128427)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۸:۱۶
يه جوري ميگي اصلاحات متشكريم مثل اينكه زندگي برامون ساخت. . . . (128632)
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۱:۳۲
ولي نمايدگان مردم احتمال قوي راضى هستند.
داستان تبلت و كتاب و راننده و ...كه يادتونه.
بالاخره اگه برا خلق الله نان ندارد، براى .... (128485)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۱:۳۴
مردم ناراضيند!!؟ قطعا" بايستي خودروسازان رو به صلابه کشوند با اين تابوت هايي که دولا پهنا به مردم ميندازن! (128488)
معمـــــار
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۱:۴۵
وارد کنندگان و مونتاژ کنندگان خودرو واقعاً زورگو و دروغگو هستند. (128501)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۲:۱۱
سلام.ایکاش صداوسیما لیست خریداران رانا از ایران خودرو را بگیرد وبه گلایه های خریداران گوش دهد ومشخص شود؟مردم چه میگویندوچه نوع ماشینی گرفته اندوچراخیلی ناراضی هستند؟ماشینهای باکارت سه ستاره!!!! (128515)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۲:۳۵
یک همایش بزرگ برگزار شد تازه این مطلب دستگیرشان شد؟ این آقای شافعی مگر خودش قبلا وزیر نبود؟ چکار کرد؟ (128521)
دارا
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۰:۲۵
فکر می کنید برای خودروسازان خیلی مهمه که مردم ازشون ناراضی باشن؟ خصوصی نیستن و ضررمالی ککشون رو هم نمی گزه . کسی ازشون پاسخگویی نمی خواد ، بیلان کار نمی خواد ، کیفیت نمی خواد ، پیشرفت نمی خواد ، پول نفت هم که راحت بهشون می رسه . خوب دیگه مردم کیلویی چند ؟ بالای نود درصد کاهش تولید و کاهش درآمد هر شرکتی رو به نابودی میکشونه.اما در ایران ما ... ؟ (128579)
Mostafa
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۰:۴۴
با نام و یاد خدا
با سلام
اینجانب آبان ماه سال گذشته(8/91) یک دستگاه تندر E2 (با استاندارد یوری4 با 2 ایربگ با شرایط پیش فروش قطعی ودارای بیمه طلایی) که در قرارداد ذکر شده بود زمان تحویل 12/91 میباشد. حال با گذشت 6 ماه از موعد تحویل خودرو نه تنها خودرویی تحویل داده نشده و کسی هم پاسخگو نیست،
آخه چرا کسی نباید پیگیر حق مردم باشد.
خودروسازی ظلم میکند نباید مسئولی جلوی این طلم را بگیرد؟ (128585)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۲:۲۶
همین خودروهای بی کیفیت ایرانی را هم دیگر نمی توان خرید کاش صنعت خودرو سازی ایران تعطیل می شد؛ (128605)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۱:۱۵
خدايا ميدوني چي درد ادمو بيشتر ميكنه!!اينكه كره داره ماشين با سوخت هيدروژني توليد ميكنه!!ولي خودروسازهاي ما همين قاطرهاي وطني رو هم نمي تونن با كيفيت توليد كنن (128703)