به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۱۶۳۱۹

کشتی‌قهرمانی‌جهان؛ لشکری‌هم‌برنزی‌شد

گروه ورزشی: آزادکار وزن ۸۴ کیلوگرم کشورمان در دیدار رده بندی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان برابر حریف اسپانیایی خود پیروز شد تا او هم صاحب مدال برنز شود.
کشتی‌قهرمانی‌جهان؛ لشکری‌هم‌برنزی‌شد
در دومین روز از چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در ورزشگاه پاپ لازلو بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است،‌ در وزن 84 کیلوگرم احسان لشکری در دور اول مقابل مارتینز کلمبیایی با نتیجه 9 بر صفر در کمتر از 3 دقیقه پیروز شد. دارنده مدال برنز المپیک در دور دوم در یک کشتی زیبا مقابل شامیل ماگموداف روس قرار گرفت و در نهایت موفق شد با حساب 7 بر صفر این کشتی‌گیر کاربلد روسی را تحقیر کند تا راهی دور سوم شود. لشکری در دور سوم برابر مارساگیشویلی از گرجستان که او نیز مدال برنز المپیک را یدک می‌کشید قرار گرفت که این کشتی‌گیر کاربلد گرج هم مقابل لشکری ضربه فنی شد تا قدرت کشتی ایرانی بیش از قبل مشخص شود.

آزادکار وزن 84 کیلوگرم کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سالاس پرز کوبایی قرار گرفت و در نهایت این کشتی‌گیر کوبایی با نتیجه 9 بر 6 لشکری را شکست داد تا او منتظر حضور حریفش در فینال بماند. با راهیابی کشتی‌گیر کوبایی به فینال لشکری شانس مبارزه در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز را به دست آورد و در این گروه دارنده نشان برنز المپیک به مصاف زاخور سوخیف قهرمان سال 2009 جهان رفت و در نهایت با نتیجه 9 بر 2 موفق به شکست این حریف آسیایی خود شد. لشکری در دیدار رده بندی تیموراز فریو اسپانیایی که یک کشتی‌گیر روس الاصل است را با حساب 6 بر 4 شکست داد تا دومین مدال برنز تیم ایران نیز به دست آید. در دیگر دیدار رده بندی وزن 84 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ورب مجارستانی صاحب مدال برنز شد.

پيش از این تیم ایران در مسابقات جهانی مجارستان توسط رضا یزدانی (مدال طلای وزن 96 کیلوگرم)‌، حسن رحیمی (مدال طلای وزن 55 کیلوگرم) و مسعود اسماعیل‌پور (مدال برنز وزن 60 کیلوگرم) به مدال رسیده بود.

۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۰۶:۵۹
آفرین! (129709)