به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۱۶۴۰۶۳

با رای شورا محسن هاشمی شهردار نمی‌شود

گروه سياسي: اعضای شورای شهر تهران بار دیگر به محسن هاشمی برای حضور در شهرداری تهران رای ندادند و این چندمین بار است که وی برای حضور در شهرداری تهران باز می‌ماند.
با رای شورا محسن هاشمی شهردار نمی‌شود
صبح امروز و در جریان نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران انتخاب 5 گزینه شهرداری تهران و ارائه برنامه و همچنین رقابت برای حضور در شهردار یتهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. پیش از این و در نخستین جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران در هفتم آبان ماه نام 30 گزینه برای حضور در شهرداری تهران از سوی اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد شده بود که در ادامه و با اعلام اسامی برخی از گزینه‌ها و کاندیداها به صورت کتبی و شفاهی انصراف خود را برای حضور در شهرداری تهران اعلام کردند.

در جلسه صبح امروز نیز اعضای شورای شهر تهران بار دیگر تماس‌های تلفنی را با سایر کاندیداها و گزینه‌ها برقرار کرده و در نهایت از 30 گزینه 13 نفر آمادگی خود را برای حضور در بین گزینه‌های شهرداری تهران اعلام کردند. اسامی 13 گزینه شهرداری تهران شامل عباس آخوندی،‌غلامرضا انصاری، محسن پورسیدآقایی، کامل تقوی‌نژاد، نصرالله جهانگرد، سمیع‌الله حسینی مکارم، پیروز حناچی، مصطفی سالاری، رسول کشت‌پور، محمدرضا واعظ مهدوی، علی اوسط هاشمی، سید مناف هاشمی و محسن هاشمی رفسنجانی بودند.

در ادامه جلسه نیز به پیشنهاد تعدادی از اعضای شورای شهر تهران (جواد حق‌شناس، حسن خلیل‌آبادی، احمد مسجد‌جامعی) درخواست مسکوت ماندن انتخاب 5 گزینه شهرداری تهران در جلسه امروز مطرح شد که در ادامه تعدادی از موافقین و مخالفین این پیشنهاد صحبت کردند و در نهایت پیشنهاد ارائه شده مورد موافقت اعضا قرار نگرفت و دستور جلسه امروز با انتخاب 5 گزینه شهرداری تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت. در ادامه نیز رای‌گیری برای انتخاب 5 گزینه شهرداری تهران انجام گرفت و در نهایت 5 گزینه شهرداری تهران رسول کشت‌پور با 14 رای، عباس آخوندی 11 رای، پیروز حناچی 11 رای، انصاری و تقوی‌نژاد هر کدام 10 رای کسب کردند و بار دیگر محسن هاشمی نتوانست به شهرداری تهران راه پیدا کند. او فقط 8 راي كسب كرد و به جمع 5 گزينه راه نيافت.