به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۶۴۱۷
رییس کمپانی سونی پیکچرز کلاسیک اظهار کرد:

ایران،بهترین گزینه معرفی«گذشته»به اسکار

گروه فرهنگ و هنر: رییس کمپانی «سونی پیکچرز کلاسیک» گفت: «به عقیده‌ ما و آکادمی اسکار، ایران بهترین کشور برای ارائه «گذشته» در رقابت‌های اسکار است.»
ایران،بهترین گزینه معرفی«گذشته»به اسکار
«مایکل بارکر» رییس کمپانی «سونی پیکچرز کلاسیک»، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد نسبت به موفقیت جدیدترین اثر این کارگردان ایرانی، بسیار امیدوار است.

«گذشته» بیش از «جدایی» با واکنش‌های احساسی مخاطبان آمریکایی مواجه شده است

بارکر به عنوان پخش‌کننده بین‌المللی فیلم «گذشته»، اکران جهانی این فیلم را تاکنون اینگونه ارزیابی کرد: «به عقیده‌ منتقدان آمریکای شمالی، «گذشته» در جشنواره کن امسال محبوب‌ترین فیلم بود. نقدها آن‌قدر با اشتیاق نوشته شده‌اند که به ما این اطمینان را داد که این فیلم زمان اکران در ماه دسامبر با استقبال مخاطبان آمریکایی روبرو خواهد شد.استقبال از «گذشته» در جشنواره فیلم «تلوراید» که دو هفته پیش در آمریکا برگزار شد، حتی از نمایش «جدایی نادر از سیمین» در دو سال پیش در همین فستیوال هم بهتر بود. بسیاری از اعضای آکادمی اسکار از جمله «مایکل‌مور» کارگردان، «رالف فینز» بازیگر،«کتلین کندی» تهیه‌کننده فیلم‌های «استیون اسپیلبرگ» و «فرانک مارشال» تهیه‌کننده بنام سینما در جمع تماشاچیان بودند و واکنش مثبتی به فیلم داشتند. در هفته پس از آن، این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌های انتخاب شده برای شب افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» به نمایش درآمد. طی این مراسم که در سینمای مجلل «الگین» برگزار شد، باز هم پس از نمایش فیلم تمام 1200 نفر حاضران به احترام آقای فرهادی ایستادند و وی را تشویق کردند. «گذشته» حتی بیشتر از «جدایی» با واکنش‌های احساسی مخاطبان آمریکایی مواجه شده است. وقتی اکران این فیلم در دسامبرآغاز شود، ما انتظار یک موفقیت بزرگ را داریم. «گذشته» در بسیاری از سینماهای سرتاسر آمریکا به روی پرده خواهد رفت.»

امیدواریم ایران،«گذشته» را به اسکار معرفی کند

مایکل بارکر در پاسخ به سوالی که حول موضوع معرفی «گذشته» به آکادمی اسکار برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی بود، پاسخ داد:«ما واقعا امیدواریم ایران «گذشته» را به عنوان نماینده خود به بخش بهترین فیلم خارجی اسکار معرفی کند. ما بر این باوریم که اگر این فیلم در این بخش شرکت کند، به فهرست پنج نامزد نهایی راه پیدا می‌کند. این واقعیت که اصغر فرهادی به عنوان یک استاد فیلمسازی از ایران در دنیا شناخته شده و همچنین تجربه برخورد مخاطب آمریکایی با فیلم «گذشته» به ما دلگرمی می‌دهد که «گذشته» احتمالا یکی از پنج نامزد نهایی خواهد شد. در تاریخ برگزاری رقابت‌های آکادمی اسکار، بسیاری از فیلمسازان بخش بهترین اثر خارجی زبان چندین بار برای این جایزه نامزد شده‌اند. اصغر فرهادی به عنوان یک کارگردان تراز اول در جهان شناخته می‌شود و احترامی که در جامعه سینمایی آمریکا برایش قائل هستند، او را شایسته‌ی بارها نامزد شدن و حتی چندین‌بار بردن این جایزه در عمر حرفه‌ای‌اش می‌کند.»او در پاسخ به سوال بعدی که درباره‌ی تمایل آن‌ها نسبت به معرفی «گذشته» از سوی ایران به آکادمی اسکار پرسیده شده، مطرح کرد:« ما و آکادمی اسکار، از همان آغاز ایران را بهترین کشور ممکن برای معرفی «گذشته» می‌دانیم. «گذشته» یکی از موارد نادری است که ویژگی‌های نامزدی از سوی هر دوکشور ایران و فرانسه را دارد. اما از نگاه آکادمی، چون اصغر فرهادی «کنترلی خلاقانه» روی تمام جنبه‌های فیلمش داشته و در مقام نخست، یک فیلمساز ایرانی است؛ ایران کشور مناسب برای ارائه این فیلم است. سال گذشته ما مفتخر بودیم «عشق» میشل هانکه که شرایطی مشابه داشت را عرضه کنیم. آقای هانکه کارگردان بزرگ اتریشی است اما فیلمش را با بازیگران و عوامل فرانسوی در فرانسه ساخت. فرانسه این فیلم را ارائه نکرد. اتریش بود که سال گذشته «عشق» را برای جوایز نامزد کرد و جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی را بدست آورد. «عشق» دومین فیلم نامزدشده‌ی آقای هانکه طی سه سال در این بخش بود. («روبان سفید» دیگر اثرنامزدشده از هانکه بود). ما فکر می‌کنیم تاریخ می‌تواند این‌بار با «گذشته»‌ی آقای فرهادی تکرار شود.»

«رییس کمپانی سونی پیکچرز کلاسیک» دوباره تاکید کرد: «ایران بهترین کشور ممکن برای معرفی «گذشته» است. بنا بر دلایلی که پیش از این ذکر شد، تاریخ آکادمی اسکار هم موید چنین ادعایی است. اما باید به یک عامل فرهنگی بسیار مهم توجه کرد؛ جوهر و احساس «گذشته» و مفهوم و نگاه فیلمساز در این اثر درام تنها می‌تواند از روح، نگاه شرقی وایرانی نشات گرفته باشد. این اثر در رده‌ی دیگر فیلم‌های آقای فرهادی ساخته شده و روح بهترین‌های سینمای انسانی ایران را در خود دارد. «گذشته» به‌طور ویژه درباره یک خانواده است، موضوعی که همواره در آثار آقای فرهادی محوری بوده است.»

مایکل بارکر در پاسخ به سوال پایانی درباره‌ پیش‌بینی‌اش از راهیابی فیلم اصغر فرهادی به فهرست پنج نامزد نهایی بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار هم گفت: «به دلیل اشتیاق فراوان تماشاچیان به آخرین اثر این فیلمساز و واکنش‌های مثبت منتقدان و این‌که ما فیلم را براساس یک برنامه‌ریزی دقیق، درست در زمان رأی‌گیری از اعضای اکادمی در آمریکا اکران می‌کنیم وهمچنین محبوبیت حاصل از آن در ماه دسامبر، اطمینان داریم این فیلم شانس فوق‌العاده‌ای را برای راهیابی به این مرحله در دست دارد. دلیل اصلی حس اطمینان ما این است که به باور ما و بسیاری، «گذشته» یکی از بهترین فیلم‌های امسال در مقایسه با آثار دیگر کشورها از جمله آمریکاست.»
مرجع : ایسنا

ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۲:۴۸
خدا رو شكر امثال مث پارسال كسي به اسم شمقدري نيست آبرومون رو ببره! (130505)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۳:۲۷
تو بیابان لنگ غنیمته (130541)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۴:۳۵
فیلمی که اصلا در ایران ساخته نشده نماینده ی ایران برای اسکار نمیتونه باشه!
چرا فرانسه اینکار رو نمیکنه؟ چون این فیلم رو در حد و اندازه ی اسکار نمیدونه! (130588)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۹:۴۳
من هنوز موفق نشدم گذشته رو ببینم، البته کارهای فرهادی رو خیلی دوست دارم. با این وجود با توجه به موفقیت قبلی آقای فرهادی، معتقدم که اگر کارهای دیگر اختلاف فاحش نداشته باشند در اولویت باید باشند، خصوصا که فیلم گذشته به نوعی محصول ایران نیست! (130782)