به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۶۵۳۳

روحانی در دام افتادنی نیست

گروه سیاسی: روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت:
روحانی در دام افتادنی نیست
*اگر دکتر روحانی از این مهارت برخوردار باشد که بتواند از طریق بازی با الفاظ، به دام رسانه‌های کار کشته نیافتد و از میدان مصاحبه پیروز خارج شود، این یک موفقیت است. و اگر چنین نباشد بلکه رئیس‌جمهور ایران بدون پرده پوشی، آنچه در ذهن داشته را به زبان آورده و با مصاحبه کننده در میان گذاشته، با توجه به اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این مصاحبه عصبانی است، باز هم باید پذیرفت که این مصاحبه با موفقیت همراه بوده است.

*عصبانیت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و مذمت او از مصاحبه رئیس‌جمهور ایران، آشکارا نشان می‌دهد این مصاحبه توانسته تأثیر خود را بگذارد و منافع نامشروع صهیونیست‌ها را در معرض خطر قرار دهد.

*این جمله که "من تاریخ‌دان نیستم، سیاستمدارم" در پاسخ به اینکه هولوکاست را قبول دارید، نقشه خبرنگار خارجی را برآب کرد. باید برای خبرنگاری که می‌خواست رئیس‌جمهور ایران را به دام بیاندازد، یک ضد حمله بود. به همین دلیل، خبرنگار نتوانست این موضوع را ادامه بدهد و
تفاوت روش دکتر روحانی در پاسخ دادن به سؤال خبرنگاران با افرادی که خود را تاریخ‌دان و سیاستمدار و روان شناس و اقتصاددان و فیلسوف و همه فن حریف می‌دانند و با اشتیاق فراوان به هر سؤالی پاسخ می‌دهند اینست که اینان به همان دامی که برای آنها پهن شده است می‌افتند
به نقطه دلخواه خود برساند.

*تفاوت روش دکتر روحانی در پاسخ دادن به سؤال این قبیل خبرنگاران با افرادی که خود را تاریخ‌دان و سیاستمدار و روان شناس و اقتصاددان و فیلسوف و همه فن حریف می‌دانند و با اشتیاق فراوان به هر سؤالی پاسخ می‌دهند اینست که اینان به همان دامی که برای آنها پهن شده است می‌افتند و آنکس که چه بسا تاریخ‌دان هم باشد ولی وارد این بحث‌ها نمی‌شود، خود را با زیرکی از دام‌ها نجات می‌دهد و به مسائل مهم‌تری می‌پردازد. تفاوت مهم‌تر اینست که نیفتادن در دام رسانه‌های غربی، بهانه‌ای برای وارد ساختن آسیب‌های فراوان به کشور و منافع ملت به دست آنها و دست‌های پشت پرده و صحنه‌گردانان نمی‌دهد ولی کسانی که در این دام می‌افتند برای ارضای نفسانیات خودشان، زمینه را برای وارد شدن ضربات زیانبار به کشور و ملت فراهم می‌کنند. تفاوت دیگر اینست که صهیونیست‌ها، که چه بسا طراحان پشت پرده این قبیل سؤال‌ها هستند، با جواب‌های غیرزیرکانه مسئولین ما به هدف خود می‌رسند ولی با مواجه شدن با جواب‌های زیرکانه، دچار مشکل می‌شوند و از فرط خشم و عصبانیت، اظهارات رئیس‌جمهور را فریبکاری می‌نامند!

*نکته جالب توجه اینست که زیرکی در برابر خبرنگاران دام گستر، به عقب‌نشینی از مواضع اصولی نظام جمهوری اسلامی نیز منجر نمی‌شود. در همین مصاحبه، خبرنگار "ان. بی. سی" درباره اینکه آیا رئیس جمهوری ایران به نابودی اسرائیل اعتقاد دارد یا نه، پرسید و دکتر روحانی در جواب گفت: چیزی که ما به دنبال آن هستیم، حاکمیت اراده مردم است، ما به صندوق رأی اعتقاد داریم.
مرجع : روزنامه جمهوری اسلامی

رامین
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۱۰:۵۷
مصاحبه عالی ، مواضع عالی تر و این تحلیل نیز بی نظیر بود! (131596)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۱۱:۵۳
واقعا که جوابها پخته ودقیق وحساب شده بود . باید بگویم ماشاالله ولا قوه الا بالله (131661)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۱۲:۲۸
راه رسیدن به خدا از میان مردم می گذرد هرکسی از میان عبور کند و مردم از او راضی باشند قطعا" در دام بلا گرفتار نخواهد شد (131689)
اميدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۱۲:۴۶
به قول قديميا رحمت به اون شيري كه خوردي. همينكه ميدوني چي رو كجا بگي همينكه آبروي از دست رفته ايرانيها رو داري برميگردوني و ..........

20 ميليون راي حلالت باشه. خدا پشت و پناهت باشه. (131707)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۲:۵۳
خدا به او پر سیمرغ و زره پولادین و به مردم صبر عطا بفرماید (132101)