به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۱۶۶۰۷۴

جزئیات تازه از بازداشت یك جمعیت‌شناس!

گروه سیاسی: میمنت حسینی چاوشی، استاد جمعیت‌شناسی به‌تازگی بازداشت شده است.
جزئیات تازه از بازداشت یك جمعیت‌شناس!
به گزارش ایرنا، یک وکیل دادگستری با تأیید بازداشت این فرد به اتهام «نفوذ» می‌گوید تا جایی که خبر دارد این فرد تاکنون وکیل در اختیار نداشته است.
یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد «یکی از نهادهای امنیتی کشور با همکاری دستگاه قضایی تعدادی از عناصر نفوذی در حوزه کنترل جمعیت را بازداشت و احضار کرده است.» در واکنش به این خبر، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری در توییتی نوشت: «اجازه بدهند افتخار امنیتی کردن جمعیت‌شناسی به دیگران برسد، برای شما همان حوزه محیط زیست فعلاً کافی است.» در این باره، محمود بهزادی، وکیل دادگستری می‌گوید: «بحثی که الان وجود دارد این است که افرادی که با این اتهام‌ها بازداشت می‌‌شوند بر اساس تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری می‌توانند تنها از میان 20 وکیلی که رئیس قوه قضاییه مشخص کرده‌اند دست به انتخاب وکیلی بزنند. بنابراین تا جایی من خبر دارم، میمنت حسینی چاوشی تاکنون از بین این افراد وکیلی انتخاب نکرده است.»
میمنت حسینی چاوشی جمعیت‌شناس ایرانی محقق در مؤسسه سیاست‌های عمومی دانشگاه ملی استرالیا است . در سال 89 کتاب او با عنوان «تحولات باروری در ایران» (با همکاری پیتر مک دونالد و محمدجلال عباسی شوازی) به‌عنوان برنده جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.