به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۱۶۶۸۹۲

تشکیل پرونده جدید برای اسماعیل بخشی

گروه جامعه: وکیل مدافع اسماعیل بخشی، یكی از نمایندگان كارگزان شرکت نیشکر هفت‌تپه از تشکیل یک پرونده جدید برای موکل خود در دادسرای عمومی و انقلاب اهواز خبر داد.
تشکیل پرونده جدید برای اسماعیل بخشی
به گزارش ایرنا، فرزانه زیلابی، گفت: به جز اتهام "اخلال در نظم عمومی" و "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" برای اسماعیل بخشی یک پرونده دیگر نیز به اتهام "مشارکت در تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت" در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز تشکیل شده است. زیلابی اضافه کرد: «در خصوص پرونده بخشی ۱۳ آذر به صورت مستدل و مستند درخواست ارجاع موکلم را به پزشکی قانونی داشتم که با وجود دستور دادیار شعبه تاکنون بدون اقدام مانده است.» این وکیل دادگستری که همچنین وکالت علی نجاتی، دیگر عضو سندیکای شرکت نیشکر هفت‌تپه را بر عهده دارد، از تشکیل دو پرونده با اتهامات متعدد علیه موکل خود خبر داده و گفته: «پرونده نخست نجاتی با اتهام "اخلال در نظم عمومی از طریق هدایت جریان تجمعات و اعتصابات شرکت نیشکر هفت تپه" در شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اندیمشک مطرح است و پرونده دوم نیز با اتهام "امنیتی" در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش مطرح و در حال رسیدگی است.» زیلابی با اشاره به وضعیت جسمانی موکل خود اضافه کرده علی نجاتی دچار بیماری قلبی است و تحمل فضای بازداشتگاه برای او "دشوار و خطرناک" است.

تجمع اعتراضی کارگران روزمزد و فصلی نیشکر هفت‌تپه
به گزارش ایلنا صبح امروز سه‌شنبه ۲۰ آذر حدود ۱۵۰۰ تن از کارگران فصلی و روزمزد مجتمع نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل ساختمان اداری این مجتمع خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند. معترضان گفته‌اند که وضعیت شغلی آنان به رغم آغاز فصل برداشت نیشکر، هنوز مشخص نیست و "هنوز کارفرما به وعده‌هایی که در حضور مسئولان برای عقد قرارداد دائم به آنها داده بوده، عمل نکرده است." مجتمع نیشکر هفت‌تپه ماه گذشته شاهد تجمات متوالی کارگران بود که در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه خود دست به اعتراض زدند.

تداوم اعتصاب و تجمعات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد
در همین حال، امروز سه‌شنبه ۲۰ آذرماه، سی و دومین روز اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد و بیست و چهارمین روز تجمع و راهپیمائی در خیابانهای شهر اهواز ادامه یافت.