به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۱۶۶۹۸۵

سفر و گردشگری در اروپا

سفر و گردشگری در اروپا
گروه گردشگری: گردشگری و فعالیت های گردشگری یک صنعت عمده در اروپا را تعریف می کند. اروپا به عنوان یک رهبر جهانی در گردشگری بین المللی، نقش مهمی در تأثیر اقتصادی صنعت گردشگری جهانی دارد. برای اقتصاد اروپابه تنهایی، سفر و گردشگری به طور مستقیم 612.3 میلیارد یورو به تولید ناخالص داخلی در سال 2016 و 2.28 میلیون شغل از طریق اشتغال مستقیم در آن بخش کمک کرده است.

تعداد گردشگران خارجی که به اروپا وارد می شوند، از دهه 90 به طور پیوسته افزایش یافته است و تا سال 2015 به بیش از 600 میلیون نفر رسیده است. جنوب منطقه مدیترانه ای اروپا، محبوب ترین مقصد از لحاظ ورود گردشگری خارجی است و به دنبال آن، غرب اروپا است. با این حال، پیش بینی های تعداد بازدید کنندگان ورودی نشان می دهد که رشد کشورهای اروپای مرکزی و اروپای شرقی از سال های 2016 تا 2018 قوی تر از سایر مناطق است.
اگرچه ساکنان اتحادیه اروپا در گردشگری سایر کشورهای اروپایی و دیگر مقصدها در سراسر جهان شرکت می کنند، گردشگری داخلی نیز بخش مهمی از بازار سفر اروپایی را تشکیل می دهد؛ در ادامه به معرفی گردشگری و سه تور محبوب اروپایی می پردازیم.

تور اسپانیا
اسپانیا یک مرکز تجاری معتبر در صنعت گردشگری جهانی است و به عنوان یکی از مهمترین مقصدهای سفردر جهان شناخته می شود. در سال 2016، هزینه گردشگری بین المللی 58.9 بیلیون یورو ارزش داشت و آمار نشان می دهد که در سال 2017 و 2018 نیز افزایش داشته است، چشم انداز بازار آینده گردشگری همچنان مثبت است. سفر و گردشگری فعالیت مهمی برای اقتصاد اسپانیا است؛ زیرا آنها تأثیر عمده ای بر رشد اقتصادی و اشتغال کشور دارند. در سال 2016، بخش گردشگری مجموعا به میزان 159 میلیارد یورو به تولید ناخالص داخلی اسپانیا و مجموعا 2.65 میلیون شغل را افزوده است.
این کشور به 17 بخش مستقل تقسیم شده است، که کاتالونیا بیشترین تعداد گردشگران بین المللی را به خود اختصاص داده است، و سپس جزایر قناری و جزایر بالئاریک.

گردشگران به کشور ساحلی مدیترانه ای و اقامتگاه های تفریحی جزایر جذب می شوند و همچنین به شهرهای مادرید و بارسلونا برای گذراندن تعطیلات روی می آورند. عمده گردشگران بین المللی اسپانیا از کشورهای انگلستان، فرانسه و آلمان می باشند.
بارسلونا دومین شهر پرجمعیت در اسپانیا و پایتخت شهر کاتالونیا است. به عنوان یک مقصد توریستی، بارسلونا نه تنها یکی از محبوب ترین ها در اسپانیا بلکه در اروپا است. در سراسر جهان، شهر بارسلونا به عنوان 25 شهر پر بازدید بر اساس ورود بین المللی در سال 2015 و در میان مقصدهای محبوب شهرهای اروپا شناخته شده است. در آن سال تعداد کل گردشگران به بارسلونا، از جمله بازدید کنندگان داخلی، به بیش از 8 میلیون نفر رسید.

تور ایتالیا
بخش خدمات یکی از مهم ترین بخش ها در ایتالیا از نظر تعداد افراد شاغل است.  اگر تعریفی برای گسترش پوشش گردشگری، صنعت هتل ها، رستوران ها، معاملات خدمات، حمل و نقل و ارتباطات، کارگران خانگی، خدمات مالی و اداری عمومی، بخواهیم بیاوریم بیش از نیمی از نیروی کار در عمل در این بخش مشغول هستند. با این حال، به دلیل وجود یک بازار سیاه در حال رشد، اندازه گیری کاملا دقیق غیرممکن است.
صنعت گردشگری در ایتالیا در سال جاری به عنوان مهمترین عامل رشد اقتصادی کشور تبدیل شده است. انتظار می رود این روند تا سال 2019/2018 ادامه یابد. انتظار می رود تولید ناخالص داخلی در سال 2018 به میزان 0.9٪ و گردشگری با 1.5٪ افزایش یابد. گردش مالی در گردشگری 171 میلیارد یورو است که 11.8٪ از تولید ناخالص داخلی است. این بخش 3.1 میلیون نفر را به خود اختصاص می دهد، 12.8 درصد از نیروی کار ایتالیایی. پس میتوان گفت گردشگری در ایتالیا از اهمیت فراوانی برخوردار است.

تور قبرس
آب و هوای سالم و تمیز و زیبایی های طبیعی قبرس و همینطور میراث باستانی این کشور و مهمان نوازی و سنت مردم این کشور قبرس را به جزیره ای ایده آل برای گذراندن تعطیلات تبدیل کرده است، و از سال 1960 با به استقلال رسیدن کشور قبرس گردشگری به بالاترین درجه ی توسعه خود رسیده است. به استثنای اختلال ناشی از تهاجم ترکیه در سال 1974 رشد در زمینه گردشگری در این بخش پیوسته و سریع بوده است صنعت گردشگری در کشور قبرس همواره یکی از بخش های اصلی اقتصاد قبرس را تشکیل می داده است. از طریق تلاش های جدی دولت و بخش خصوصی، صنعت گردشگری احیا شد و قبرس دوباره در نقشه گردشگری جهان برقرار شد. تا سال 1979، تعداد گردشگران پیشی گرفته از سطح پیش از تهاجم بوده و در سال 1999 گردشگری به 2،434،285 نفر رسید.

در پنج سال گذشته کشور قبرس شاهد گردشگران زیادی از آفریقای جنوبی به سواحل خود بود. آمار نشان می دهد که ساکنین آفریقای جنوبی کشور قبرس را برای گذراندن تفریحات خود استفاده میکنند و این امر سالیانه در حال افزایش است و حتی بعضی از آنها املاکی را برای خود در اطراف این جزیره خریداری کرده اند. علاوه بر ساکنین آفریقای جنوبی مردمی هم که در اروپا زندگی میکنند علاقه ی زیادی به سفر و گذراندن تعطیلات در کشور قبرس دارند چراکه کشور قبرس جزء مقاصد ارزان برای سفر به حساب می آید.