به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : ۱۶۷۰۵
کشتی قهرمانی جهان - مجارستان؛

قهرمانی تاریخی پسر سنگین وزن ایران

گروه ورزشي: فرنگی کار سنگین وزن تیم ملی کشتی ایران با نمایشی مقتدرانه در رقابتهای جهانی 2013 مجارستان، با برتری برابر نایب قهرمان المپیک، مدال طلای وزن 120 کیلوگرم را از آن خود کرد. وی برای کسب مدال طلای این وزن کشتی‌گیرانی از کشورهای اوکراین، سوئد، آلمان و خصوصا "رضا کایالپ" از ترکیه را شکست داده و روی سکوی قهرمانی این وزن ایستاد.
قهرمانی تاریخی پسر سنگین وزن ایران
در سومین و آخرین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از عصر امروز یکشنبه در بوداپست مجارستان آغاز شده بود، امیر علی اکبری ملی‌پوش کشورمان توانست در دیدار فینال برابر "هیکی نابی" از استونی نایب قهرمان المپیک 2012 لندن با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی دست یافته و مدال طلای وزن 120 کیلوگرم را بر گردن آویزد.

علی اکبری با این قهرمانی دومین مدال طلای کاروان کشتی فرنگی ایران را به ارمغان آورد تا در کنار طالب نعمت‌پور ملی پوش وزن 84 کیلوگرم کشورمان، دومین مرد طلایی رقابتهای جهانی مجارستان لقب گیرد. این نخستین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در مسابقات سنگین وزن جهان در طول پنجاه و سه دوره برگزاری این رقابتها بود که توسط پسر سنگین وزن ایران بدست آمد.

فرنگی کار سنگین وزن ایران تا پیش از رسیدن به فینال موفق شده بود حریفانی از اوکراین، سوئد و آلمان را شکست دهد و در دیدار نیمه نهایی نیز مقابل رضا کایالپ حریف دیرینه ترکیه‌ای خود به برتری برسد. علی اکبری در نیمه نهایی موفق شد، ضمن ارائه یک کشتی زیبا و دیدنی، انتقام شکست قبلی‌اش مقابل این فرنگی کار ترکیه‌ای را گرفته و به فینال راه یابد.

در پیکارهای امروز یکشنبه، مدعیان اوزان 66 ، 74 و 120 کیلوگرم در رقابتهای جهانی به میدان رفتند که افشین بیابانگرد در عین شایستگی در 66 کیلو از دور رقابتها حذف شد و هادی علیزاده پورنیا هم در 74 کیلو از ادامه پیکارها بازماند.

روز گذشته (شنبه) هم طالب نعمت‌پور با پیروزی برابر سامان طهماسبی کشتی‌گیر ایرانی الاصل آذربایجان، نخستین طلای کاروان کشتی فرنگی ایران را در آوردگاه جهانی مجارستان بدست آورده بود. مهدی علیاری فرنگی کار وزن 96 کیلوگرم هم با شکست در دیدار رده‌بندی برابر "بالاز کیس" از مجارستان به عنوان پنجمی این رقابتها دست یافت.

ایرانیان
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۲۳:۴۲
باز هم غیرت ایرانی . . . (132813)
فرشاد
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۰:۰۳
دمش گرم (132825)