به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۱۶۷۹۳

مهسا افسانه: حجاب بهانه بود؛ تبانی کردند

گروه ورزشی: کاتاروی تیم ملی کشورمان گفت: حجاب ما بهانه‌ای شد تا یک داور ایرانی قهرمانی را از ایران در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی بگیرد.
مهسا افسانه: حجاب بهانه بود؛ تبانی کردند
مهسا افسانه گفت: این برای اولین بار است که می‌بینم تیمی شایسته قهرمانی است اما بدون مدال به کشور باز می‌گردد. در عمرم چنین چیزی ندیده بودم که از صدقه سری یک سرداور ایرانی آن را هم دیدم. متاسفانه سرداور ایرانی قبل از مسابقه به ما نگفت که نوع پوشش‌مان چه ایرادی دارد و اگر ایراد دارد چطور باید آن را برطرف کنیم.وی خاطرنشان کرد: 2 دور کاتا زدیم اما داوران هیچ ایرادی نگرفتند. نمی‌دانم چرا به ناگاه حجابمان ایراد پیدا کرد و بازنده شدیم.

افسانه با یادآوری اینکه با اعتراض مصری‌ها بازنده شده‌اند گفت: در هیچ کجای دنیا ندیده بودم با رای داوران نتیجه یک مسابقه را برگردانند اما اینجا این اتفاق توسط یک سرداور ایرانی رقم خورد. نمی‌دانم چرا ایشان که ما هموطنش هستیم تذکر نداد. شاید از داوران کشور دیگری بودند به ما تذکر می‌دادند.

کاتاروی تیم ملی کشورمان افزود: 2 مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشتیم و قبل از مسابقه فینال عنوان کردند که نتیجه بازی با مصر باید برگردد. ظاهرا می‌خواستند مدال به مصر برسد که به این هدف خود رسیدند. ما در مسابقات کشورهای اسلامی مصر را شکست دادیم که مقام سوم جهان را در اختیار دارد و به چند مدال طلای لیگ جهانی رسیده اما به بهانه حجاب و با ناداوری ما را حذف کردند.

افسانه تصریح کرد: مدال‌ها را تقسیم کردند و در شرایطی که نباید بازنده می‌شدیم شکست‌مان دادند. مصری‌ها کاری نکردند و به راحتی به فینال رسیدند. مصری‌ها در شرایطی به فینال رسیدند که فقط به یک پیروزی رسیده بودند.

وی گفت: ما بازنده شدیم و اصلا ناراحت نیستم چرا که اصلا بحث حجاب مطرح نبود. ما به خاطر کوتاهی سرداور بازی باختیم. مگر دیروز ورزشکاران ما کاتا و کمیته نزده بودند پس چرا دیروز لباس ما ایراد نداشت اما به ناگاه امروز ایراد پیدا کرد. به نظر من این یک تبانی است و داوران می‌خواستند مدال را به مصر بدهند. مصری‌ها هیچ کاری نکردند و به راحتی مدال طلا را به دست آوردند.

کاتاروی تیم ملی کشورمان عنوان کرد: خیلی زحمت کشیده و در ایران همه حریفان را شکست داده بودیم. حقمان بود قهرمان شویم اما این حق خورده شد. شاید باور نکنید همه از اینکه ما بازنده شده بودیم ناراحت بودند حتی داوری که رای به شکستمان داده بود.
مرجع : تسنیم