به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۶۸۱۲
عزیز محمدی:

داوراني‌كه‌منشوری‌بودند باسفارش‌برگشتند

گروه ورزشی: رئیس پیشین سازمان لیگ برتر فوتبال ایران گفت: صحبت‌های مرتضی کریمی مبنی بر دریافت رشوه یکی از مسئولان سازمان لیگ مربوط به دوره ما نیست و به همین یکی، دو سال گذشته بر می‌گردد.
مرتضی کریمی کمک داور پیشین فوتبال ایران دوشنبه شب در برنامه نود از اتفاقات عجیب در فوتبال ایران پرده برداشت و گفت که یکی از مسئولان سازمان لیگ در مقطعی 17 هزار دلار به عنوان رشوه دریافت کرده است. کریمی البته زمان دریافت این رشوه را اعلام نکرد تا گمانه زنی‌ها برای مشخص شدن دریافت این رشوه در زمان ریاست مهدی تاج و عزیزالله محمدی بالا بگیرد. هرچند مهدی تاج سرپرست فعلی سازمان لیگ اعلام کرده است این موضوع مربوط به دوره گذشته سازمان لیگ است، ولی عزیزالله محمدی رئیس پیشین سازمان لیگ این ادعا را رد می‌کند.

محمدی اظهار داشت: ادعای کریمی مربوط به همین یکی، دو سال گذشته بوده است. این اتفاق در دوره ریاست من رخ نداده. البته باید از خود کریمی بپرسید که چه زمانی این مسائل پیش آمده است. وی درباره اینکه تاج اعلام کرده دریافت رشوه مربوط به دوره قبلی سازمان لیگ بوده، گفت: من آن زمان چیزی در این خصوص نشنیدم. به هر حال تاج این موضوع را به علیپور (دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال) اعلام کرده و قرار است وی این مسئله را پیپگیری کند.

رئیس پیشین سازمان لیگ برتر، در پاسخ به سئوالی مبنی بر صحت ادعای زد و بند بعضی از داوران و ارائه پیشنهاد مالی به بعضی از باشگاه‌ها، یادآور شد: بحث داوری چند سالی است که مطرح شده است. آن زمان که بحث منشور اخلاقی مطرح بود و من در سازمان لیگ بودم چند داور را محروم کردیم ولی خود مسئولان کمیته داوران اصرار داشتند که این داوران به عرصه قضاوت بر گردند.

محمدی ادامه داد: همان موقع بعضی از داوران برای همیشه از داوری خدحافظی کردند. منشور اخلاقی داشت این کار را درباره داوران انجام می‌داد ولی متاسفانه بعضی از مسئولان وارد این قضیه می‌شدند و می‌گفتند شما حق ندارید دخالت کنید. وی با بیان اینکه سه، چهار داور و کمک داور شامل این موضوع می‌شدند، تاکید کرد: این داوران حتی پنج هفته قضاوت نکردند ولی بعدا با سفارش برگشتند. به هر حال این صحبت‌هایی که این روزها مطرح می‌شود یا درست است یا غلط. اگر ادعاهای مطرح شده درست است که باید با خاطیان برخورد جدی کرد وگرنه با افرادی که آنرا در رسانه‌ها منتشر می‌کنند و اتهام می‌زنند باید برخورد شود.

رئیس اتحادیه فوتبال خاطرنشان کرد: اگر یادتان باشد محمد مایلی کهن چند سال پیش ادعایی را مطرح کرد و حتی چند بازیکن اعلام کردند حاضرند شهادت بدهند. رفت و آمدهایی در سازمان لیگ و کمیته انضباطی انجام شد. چند بازیکن هم از صحبت کردن جا زدند. اگر مسئله‌ای واقعا وجود دارند باید آنرا مکتوب و اعلام کنند. اگر واقعا چیزی هست افرادی که از آن با خبرند مردانه بگویند. محمدی در پایان گفت: در حال حاضر علیپور یک کارگروه برای بررسی این مسائل ایجاد کرده است. اگر لازم بود من هم در این خصوص شفاف سازی خواهم کرد.
مرجع : مهر

کسری
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۵:۲۸
به سفارش کی؟
شفاف بگین؟ (133629)
9770
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۵:۴۰
امان از دست این بعضی ها (133644)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۶:۰۴
عشق يعني داوري از آن ما
عشق يعني قهرماني مال ما
عشق يعني پول دهم اول شوم
تا ابد رسواي اين عالم شوم
عشق يعني تباني و فساد
زير ميزي دادن ،تشكيل باند
عشق يعني تيم بي سابقه
هركاري كردن واسه سابقه
عشق يعني پولهاي بيت المال
دوست من، لطفا بكن تو ماست مال!!
تا ابد اينست رنگ پيراهنت
واي از آن روز كه باشد رنگ چهره ات! (133671)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۰:۳۰
تنها چیزی که میشه گفت اینه که کسانی هستند که در فدراسیون از زمان بچگی ما حضور دارند و به نظر میرسه تا آخر عمر عوض نمیشوند. یعنی افراد تحصیلکرده و شایسته تری وجود ندارند؟ (133798)