به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۱۶۸۳۲
رييس‌جمهور آمريكا: سعی در تغییر نظام ایران نداریم

روحانی هنگام سخنرانی اوباما در سازمان ملل حاضر نشد

گروه بين‌الملل: رئیس جمهور آمریکا ضمن بیان این مسأله که موانع موجود برای حل و فصل مسأله هسته‌ای ایران بزرگ هستند گفت که ولی باید راه حل دیپلماتیک را در این مسیر بپیماییم.
روحانی هنگام سخنرانی اوباما در سازمان ملل حاضر نشد
باراک اوباما، طی سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با اشاره به اینکه بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا دارای ریشه‌های عمیقی بوده و یک شبه حل نخواهد شد، گفت: "اعتقاد دارم که اگر مسأله هسته‌ای ایران را حل کنیم این امر می‌تواند گام بزرگی در مسیر دستیابی به یک رابطه متفاوت باشد - رابطه‌ای مبتنی بر منافع و احترام دوجانبه." اوباما در بخش دیگری از سخنان خود گفت که سعی در تغییر حکومت ایران نداریم و به حقوق ملت ایران احترام می‌گذاریم.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که رهبر ایران فتوایی درباره تسلیحات هسته‌ای داده و روحانی نیز اعلام کرده که به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نیست. وی در ادامه افزود: "ما باید بتوانیم به راه‌حلی دست یابیم که به حقوق مردم ایران احترام گذارد و در عین حال به جهانیان اطمینان دهد که برنامه ایران صلح‌آمیز است. برای موفقیت آمیز بودن این مسیر، اظهارات آشتی جویانه باید با اقداماتی که شفاف و قابل ارزش‌گذاری هستند توأم شود." اوباما اعلام کرد که آمریکا "مصمم به ممانعت" از "دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است اما دیپلماسی نیز باید آزموده شود."

وی همچنین اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا، را مسؤول پیگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران در هماهنگی با اتحادیه اروپا، انگلستان، فرانسه، آلمان، روسیه و چین کرده است. گفتني اينكه، دكتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران در هنگام سخنرانی اوباما در سازمان ملل حاضر نشده و ظریف و عراقچی به عنوان نمایندگان ایران در سازمان ملل حضور دارند. وي اظهار داشت: سازمان ملل طي ساليان دراز با آزمايش هايي روبرو شده وهم اكنون با چالش هاي جديد مواجه شده است. رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه آمريكا پس از رفع شدن خطر سازمان القاعده، افغانستان را ترك خواهد كرد افزود:خطر تروريسم همچنان در حملات "نايروبي، پاكستان و عراق" آشكار است. القاعده به شبكه هاي منطقه اي تقسيم بندي شده و تهديد خطرناكي براي تمامي دولت هاي جهان به شمار مي رود.

"اوباما" همچنين در سخنان خود به موضوع سوريه هم پرداخت و گفت: اعتراضات مسالمت آميز در سوريه با سركوب نظام اين كشور مواجه شد و در پي آن شكاف هاي فرقه اي بي سابقه اي در سوريه بروز يافت كه اعتراضات را به حنگ تبديل كرد ودر نتيجه گروه‌هاي افراطي از اين بحران سوءاستفاده كردند.وي در ادامه با اشاره به اينكه متحدان سوريه و گروه‌هاي افراطي از بحران واستفاده نظام اين كشور از سلاح شيميايي سوءاستفاده كردند گفت: چگونه ممكن است در مقابل استفاده گاز سارين بر ضد كودكان ساكت بنشينيم؟ وي افزود: بحران سوريه به تمامي جهان آسيب رسانده وبه عنوان چالشي براي جامعه جهاني به شمار مي رود.

"اوباما" همچنين تاكيد كرد:بايد جامعه جهاني استفاده سلاح شيميايي در سوريه را ممنوع كرده و مدعي شد:شواهد مشخصي وجود دارد كه براساس آن نظام سوريه از سلاح شيميايي استفاده كرده است. امكان ندارد بوسيله اقدام نظامي صلح پايدار را در سوريه برقرار كرد و بايد قطعنامه اي بين المللي بر ضرورت تعهد نظام سوريه در امحاي تسليحات شيميايي صادر شود. وقت آن رسيده است كه دمشق و تهران بمرحله پيش از آغاز اعتراضات در سوريه را درك كنند.

رئيس جمهور آمريكا همچنين تصريح كرد: اختلافات آمريكا با ايران تاريخي بوده ونمي توان يك شبه از اختلافات تاريخي ايران و آمريكا گذر كرد. وي همچنين گفت: من برای رئیس‌جمهور روحانی نوشتم که ما می‌خواهیم این مسئله از طریق صلح‌آمیز رفع شود اما اجازه دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را نمی‌دهیم. ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم. اوباما تأکید کرد: رهبر عالي ایران علیه بمب اتم فتوا داده است و روحانی تأکید کرده است که ایران بمب اتم تولید نخواهد کرد. ايراني ها حق استفاده از برنامه صلح آميز هسته اي را دارند و جهانيان بايد بر اين موضوع كه برنامه هسته اي ايران صلح آميز است عملا تاكيد كنند. انزواي ايران به نفع ايراني ها نيست وبايد تجربه اقدام ديپلماتيك را با تهران تجربه كرد.

وي همچنين حل وفصل پرونده هسته اي ايران را به عنوان آغازگر روابط جديد بين واشنگتن و تهران توصيف كرد. رئيس جمهور آمريكا در بخش ديگري از سخنراني خود درخصوص موضوع فلسطين واسرائيل اظهار داشت:ايجاد دو حكومت تنها گزينه براي صلح است وامنيت اسرائيل مرهون تحقق حكومت فلسطيني است. وي همچنين با اشاره به سرعت تغيير وتحولات در كشورهاي تونس ومصر تاكيد كرد:ما در مصر شاهد دشواري روند دموكراتيك هستيم و از دولت مصر مي خواهيم در راستاي تحقق دموكراسي وحمايت از حقوق بشر تدابير لازم را اتخاذ كند.

رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه دولت موقت مصر به خواسته ميليون ها نفر از مردم مصر پاسخ داده است اضافه كرد:دولت موقت مصر تصميماتي هم كه با اصول دموكراتيك همراه نبوده اتخاذ كرده است. "باراك اوباما" همچنين از حمايت اين كشور از مصر در زمينه دموكراسي خبر داد و افزود: مفهوم امپرياليسم آمريكا وجود ندارد. وي همچنين اظهار داشت: محمد مرسي به شكل دموكراتيكي انتخاب شد اما با اين وجود در نشان دادن قدرت خود در حكومتداري شكست خورد.

یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۰۶
آقای اوباما فقط از صلح حرف زد ...
البته اینم گفتن که مشکلات ایران و آمریکا یک شبه حل نخواهد شد که کاملا صحیح هست ... اینم گفتن که به دنبال تغییر حکومت ایران نیستن و احترام میزارن به ملت ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ...

3 بار هم اسم آقای روحانی رو آوردن ولی از آقای روحانی خبری نبود!

فقط امیدوارم رابطه ایران و آمریکا خوب بشه ...
تو خیلی از سایت های افراطیون شروع کردن مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا !
واقعا معلوم نیست اینا با خودشون چی فکر میکنن! اصلا فکر میکنن آیا ؟!! (133750)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۰:۵۷
اگر روحانی با اوباما در این مدت دیدار نکنند قول می دهم دیگر این فرصت و اتفاق پیش نمی آید و دیداری در آینده صورت نمی گیرد اگر این دیدار انجام شود مسائل بشدت تغییر خواهند کرد و احتمال اینکه تحریم های یکجانبه اروپا و امریکا رفع شود بشدت قوت می گیرد متاسفانه عدم حضور روحانی پیام خوبی ندارد. (133813)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۰۲
روحاني محترم و باشخصيت
هر كي ميخواد هرچي بگه
من يكي با سخنراني ات خيلي حال كردم . هم اصلاح طلبانه و با شعور و ديپلماتيك بود هم عزتمندانه بود و جوگير هم نشده بودي . زنده باشي شيخ . زنده باشي (133928)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۴۵
ای کاش برای نشون دادن حسن نیت ایران اقای روحانی حاضر می شدند..بالاخره باید از یک جایی شروع بشه نشون دادن حسن نیت های عملی.... (133845)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۲:۰۳
اقای روحانی حتی به ضیافت ناهار بانکی مون هم نرفتن که مبادا با اوباما رو به رو بشن.واقعا متاسفم.اینجوری میخواین با دنیا اشتی کنین.فقط با حرف؟دریغ از یه حرکت ساده (133853)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۲:۳۰
جدی نرفت ؟؟؟
برق قطع شد نتونستم bbc رو ببینم !
واقعا شوکه شدم !!!

همه منتظر دست دادن این دو در ضیافت ناهار بودن!!

آقای روحانی اگه واقعا نرفتی دیگه من یکی که حرفی واسه گفتن ندارم!
خب چرا رفتین اصلا ؟؟؟

اونجا که دیگه خبری از افراطیون نیست ! این چه کاری بود آخه !!! (133862)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۲:۳۲
مثل اینکه آقای روحانی فقط میخواد عده ای رو در ایران شاد کنه!
ولی مردم ... !

امیدوارم امشب حداقل حرفی از اسرائیل در نطقشون نیارن! (133863)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۰۹
وكيل مدافع اسرائيلي شما ؟
من واقعاً ديگه حالم از خوندن كامنت هاي بهارنيوز به هم ميخوره . منحني سينوسي نظر شهروندان عجول و بي تحليل شهر مجازي درباره روحاني بنده خدا در اين دوماه خيلي حيرت انگيزه . يه روز عاشق يه روز متنفر . يه روز روحاني مچكريم يه روز فحش
صبح عاشق شب فارغ
بابا بذاريد كارشو بكنه حتماٍ يه چيزي ميدونه
حتماً يه هدف مهم تر داره (133903)
وحید
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۴۷
برادر من . هموطن فهمیده
خودت داری میبینی نظرات مردمه. قشر عامه . صاحبان اصلی این سرزمین . نظر عام
خوبیش به همینه که با دید مردم نسبت به رفتار سیاسیون و دولتی ها آشنا میشی و میفهمی نظر واقعی مردمه چی هست. مردم خیلی زود و راحت و حتی به قول تو عجولانه حرفشونو عوض میکنن اما خودت کلاهتو قاضی کن ببین که در عمل سی سال صبوری و مدارا مردن در نقابل سیاستمدارا سی ساله حرف میزنن و عمل نمیکنن و دیگاه و عملکردشونو به سادگی عوض نمیکنن حتی با وجود اینکه به ناکار آمدی واقفند و از نارضایتی مردم باخبرند.
اصل مطلب هم در همینه مردم به راحتی نظرشونو با کوچکترین عمل و صحبت سیاستمدارا عوض میشه پس اگر قدرت واقعی دست مردم باشه هیچ سیاست مداری حاشیه امن نخواهد داشت در راس قدرت و این یعنی دموکراسی (134027)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۳:۴۷
تو سایت انتخاب زده که واشنگتن درخواست رسمی برای دیدار روحانی با اوباما داده ولی اقای روحانی قبول نکرده.دستت درد نکنه اقای روحانی ناهار که نمیری دیدار با اوباما رو هم که قبول نمیکنی حالا هر چقدر میخواین تو سازمان ملل دم از صلح و شفافیت بزنید چه فایده؟ (133889)
سينا صفوي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۲:۱۰
فقط مونده روحاني امشب تو نطقش بيانات نقدي! رو تكرار كنه تا فردا شريعتمداري تو خيابونها شيريني پخش كنه!!! (133858)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۰۳
خجالت هم چيز خوبيه
هم براي تو
هم براي اونايي كه لايك مي زنن (133931)
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۳:۲۵
عزیز دل برادر اینها با خودشون که نه . به منافعشون فکر میکنند که در اب گل الود نهفته است. پس اب زلال نوخوان . افتاد؟ (133884)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۲
نظرات همه ی گروه ها ومردم محترمه وباید شنیده بشه حتی اگه مخالف ما باشند.... (133953)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۶
من به آقای روحانی رای ندادم ولی دمش گرم خیلی مودبانه عزتمندانه ....صحبت کرد
خدا کمکش کنه ..... (133960)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۱۵
ظریف و عراقچی که هستند (133753)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۰:۵۰
درست این بود که آقای روحانی حضور پیدا می کردند، مردم انتظار دارند آقای روحانی شجاع باشند و از ترس فشار یک عده ای اقلیت کوچک در داخل از مسیر خواست مردم عقب نشینی نکنند. (133810)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۲۸
اقلیتا؟!!!! پاشو برو آمریکا اینجا ایران اسلامی نه آمریکای اسلامی (133918)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۷:۳۶
اتینجا ایران اسلامیه اما ایران اسلامی که از جنگ و شعار و بدبختی خسته شده و این را در انتخابات 24 خرداد نشان داد .فکر کنم تو جزء همان اقلیت آقای جلیلی هستی که مانند شریعتمداری نخواستید بفهمید انتخابات 24 خرداد یعنی چه و مردم مسلمان ایران چه می خواهند...
عزیز برادر مردم از تورم، جنگ، بیچارگی ، محدودیت در سفر خارج و...خسته شده اند..می فهمی ؟؟؟ (134070)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۲۴
چرا روحانى حضور نداشت. (133757)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۳۰
روحانی کجا بوده؟ (133759)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۳۱
از این همه جمله امیدبخش چرا این تیتر را استفاده کردی؟ (133761)
وحیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۳۸
فکر کنم روحانی برای اینکه مبادا مجبورشه با اوباما دست بده نرفته تو سالن
بازم خوبه که ظریف بوده (133763)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۴۰
خیلی خوب می شد آقای روحانی در این جلسه شرکت می کرد.تازه هنگام سخنرانی اوباما آقای ظریف می خندید که نشان از قبول نداشتن بخشی از حرفهای اوباما بخصوص در مورد سوریه و استفاده از تسلیحات شیمیایی داشت.عراقچی هم خیلی چهره اش گرفته بود.
اما شاید مهمترین نکته ای که در سخنان اوباما امسال مشهود بود،سخن نگفتن از ضرورت رفتن بشاراسد بود.حتی اوباما نام بشاراسد رو هم نبرد. (133764)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۵۷
بزار بخنده !
حقیقت رو اوباما گفت ... (133775)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۱۰
عشق امريكا كشتت! (133904)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۵۳
ما که چنین چیزی ندیدیم.آقای ظریف با تمرکز بالایی بصورت یکنواخت به سخنرانی آقای اوباما گوش میداد. (133850)
معصومي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۴۴
هرچند نظر روحاني خيلي محترمه اما اي كاش حضور داشت. (133766)
عاشق رهبر اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۵۰
ما صلح و دوستی می خواهیم. (133767)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۵۴
والا ما هر چی گشتیم رئیس جمهوری ندیدیم به غیر از تک و توکی بیشتر وزرای خارجه بودند آقای روحانی هم احتمالا به خاطر دیدارهایی که داشتند نتونستند تو این کنفرانس شرکت کنند . (133770)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۹:۵۶
اقای روحنانی یک سری دیدار در طی این نشست دارند که احتمالا داشتند خودشون برای این دیدار ها اماده میکردند (133772)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۰:۰۳
حتما تحت فشار گذاشتنش (133779)
محمد صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۰:۰۵
این اوووباما واقعا خیلی پر رو هست.
درضمن بعضیا چرا اینقدر احساسی میشند هنوز کار عملی از آمریکا سرنزده که آقای محترم روحانی بخواد بعد از اینهمه صحبت های خوب و امیدبخش در جلسه ایی حضور داشته باشه که هنوز اوووباما کاری نکرده.
خوبه همه چیز درست بشه ولی باید حواسمون باشه که ما ملت بزرگی هستیم ، هم به واسطه تمدن و هم واسطه اسلام عزیزمون. (133781)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۱۱
خداوكيلي كجاي اين كامنت حرف بدي زده كه اين همه منفي خورده
احساسي نظر نديد (133906)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۰۲
عادت بهار نیوزی ها فقط منفی دادنه.جواب که ندارن بدن (133929)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۰:۰۹
ای کاش آقای روحانی هم بودش. (133786)
ایرانی
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۰:۱۲
اونجوری که تو خبرگزاری ها خوندم با رییس جمهور اتریش ملاقات داشته. (133788)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۰:۲۱
ای کاش آقای اوباما در مورد حکومتهایی که سلاح بدست القاعده میرسانند هم صحبت میکرد. در کل صحبتهای اوباما منطقی و حساب شده بود. (133791)
جمال درویش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۰:۳۹
روی هم رفته صحبتهای آقای اوباما خوب بود البته از حرف تاعمل فاصله بسیاراست خوب آنها هم مشکلاتی برای خودشان دارندنباید انتظار داشت همه چیز باب میل ماباشدمگر نمیدانید صهیونیستها چه نفوذی در آمریکا دارند؟قطعا همه صحبتهای آقای روحانی هم باب میل آنها نخواهد بود به هر تقدیر این صحبتها فقط یک دید کلی به ما میدهدنه بیشتر اگر روزی ایران وآمریکا بخواهند با هم مذاکره کنندمذاکرات آنها شبیه یک دو ماراتن نفس گیر خواهد بود نباید اشتباه کرد دیپلماسی هم چندان کارساده ای نیست به هوش ودرایت زیادی نیازمند است خوشبختانه ایرانیها هم در جنگیدن بی نظیرندهم در مذاکره کردن وقتش رسیده که خودمان را باور کنیم (133805)
وحيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۰:۵۵
بايد اميدوار بود صلح و امنيت جهاني حق همه است. (133811)
صابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۱۱
عزیزان عرف نیست که رئیس جمهور توی سخنرانی حضور داشته باشه. نه آقای پوتین بود نه خانم مرکل نه سایرین...حتی آقای نتان یاهو هم نبود. لطفا با این سخنان نسنجیده فضای خوب فعلی رو خراب نکنید. حتی بدون در نظر گرفتن قوانین و عرفهای اونجا، یه همچین اقدامی توی شرایط حاضر از آقای روحانی بعیده (133818)
ايران عزيزم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۱۹
درود بر همه دوستان
مطمئنا سياستي در كار بوده كه نيامده شما نبايستي در مقام رئيس جمهور بشينيد و قضاوت كنيد. به نظر من روحاني با نيامدنش ديدگاه همه سران سازمان ملل رو به ايران و خودش معطوف كرده و موقع آمدن بزرگتر هم خواهد شد. (133822)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۱۲
حرف حساب (133908)
ARYAN
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۲۲
یه وقت هایی یه کارایی میکنن ادمم از خودش بدش میاد خوب حالا اگه میرفت اونجا می شست چی می شد شنیدن حرف های دیگران اینقدر سخته یعنی !!!!!!! (133826)
آگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۲۷
دمش گرم که انتقام این همه بی توجهی ها رو ازشون گرفت.یعنی .....هم حسابش نکرد. (134016)
حقيقت
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۲۵
بعضي ها نان خودرا در ادامه تحريم هاوعدم رابطه باآمريکا ميبينند (133828)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۲۹
راستی یادم رفت این نکته رو هم بگم که اوباما گفت که تأکید نکردن به این نکته که از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده نشده توهین به انسانیت و سازمان ملل است.
آقای اوباما آنچه توهین به انسانیت است،فقط استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه نیست هرچند که آن هم خیلی مهم است.
آنچه توهین به انسانیت است رفتار شما و امثال شما غربی ها و روسها و رفقای روسها(که همه می دانیم چه کسانی هستند)هست که دوسال و نیم بر این همه قتل و کشتار و فجایع باورنکردنی سکوت کرده اید و امروز استفاده از تسلیحات شیمیایی را جرمی در حق انسانیت می دانید.
مگر آن روز که از هواپیماها و موشک ها و تانکها و توپخانه ها و جنگنده ها استفاده می شد توهین به انسانیت نبود؟
پس چرا دوسال و نیم سکوت کرده اید و امروز هم با اینکه از سلاحهای شیمیایی در سوریه استفاده شده باز هم کاری نمی کنید و به مسببان این جنایت ضدبشری یکسال هم برای تحت کنترل قرار دادن ذخائر این سلاحها وقت داده اید؟ (133834)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۲:۰۴
کاشکی سکوت میکردن
دارن به دو طرف سلاحم میدن ! (133854)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۲:۰۹
بابا تو هم یه سوریه ای یاد گرفتی جو گیر شدی، گور بابای هر دو طرف ولی چرا نمیگی چرا ترکیه و عربا هم حمایت از تروریستها رو قطع نمیکنند تو سوریه الان جنگ بین شیعه و سنی شده و فکر نکن جنگ مردم بادولته و تو جنگ حلوا نمیدن اونی که قویتره بیشتر می کشه مگه وقتی صدام اشغال به ایران شیمیایی می زد آمریکا محکوم کرد که حالا امید ت امریکاست ؟ آمریکا و اسراییل خوددشون بدبختای سوریه رو به جون هم انداختن و تا دوطرف له نشن این جنگ ادامه داره بعد یه مهره ای که یه روز هم مبارزه نکرده رو روی کار میارن، هشت سال به ایران بمب زدن کی از ما حمایت کرد جز یه کم حافظ اسد و قذافی همه کشورای عربی به صدام کمک کردن حتی فلسطینی های دربدر ، شیر فهم شد (133857)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۱۸
فقط کاش برای همه این شیر فهم بشه
ایا میشه ؟ (133950)
آگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۲۴
اونا فقط جنگ راه بندازن ,اصلحه هاشونو بفروشن... (134014)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۰۸
منافع مهه دوستان! همه دنیا بر همین مبنا اداره می شه. سوریه ای ها همو بکشن، چه ربطی به آمریکا داره که بخواد جون آدماشو به خطر بندازه؟ (133901)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۴۳
قدم به قدم ،یک شبه نمیشه با خصومت چندین ساله خداحافظی کرد.باسیاست،بادرایت..مطمنم انشااله درست میشه.مامصلحت خودمون رو باید درنظر بگیریم اززبهترین راه. (133843)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۴۴
بالاخره كفن پوش ها بيكار ننشستن كه! يه ماهه دارن برنامه ريزي مي كنن مبادا روحاني بره با اوباما ديدار كنه! (133844)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۱۶
شما هم يه كفن پوش ياد گرفتي ها !
كفن پوش ... كيه ؟
روحاني با اختيار تام به نيويورك رفته از كسي هم نمي ترسه . ضمناً عبارت سازش قهرمانانه هم بدرقه راه ايشان شد (133910)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۴۸
چرا جو میدی؟ در مراسم افتتاحیه فقط وزیران امور خارجه هستند... روحانی یه کاره بره وسط اون همه وزیر امورخارجه واسه که چی ؟ که بهارنیوز که دوست داره با آمریکا ارتباط داشته باشیم این وسط روحانی رو خار و ذلیل کنه؟؟؟ قدم به قدم برادران من.... نمیشه یه شبه رفت همه چی رو عادی کرد! (133848)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۵۲
من از بهار تعجب می کنم !!!!!!!!
دوستان مرسوم نیست که روسای جمهوری کشورها به عنوان مخاطب در هنگام سخنرانی دیگر روسای جمهور بشینن پس لطفاً بدون مطالعه قضاوت نکنید..
در مجموع سخنرانی اوباما خوب بود و انشالله سخنرانی روحانی هم خوب باشه تا گام به گام مسیر مثبت طی بشه. (133849)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۳:۴۴
نمي دونم چرا خاتمي هر كاري مي كرد ازش انتقاد مي شد و بهش مي گفتن ترسو! ولي روحاني هر چه قدر عقب نشيني مي كنه از تيز هوشي و درايتشه!!!!!!!!!!! درسته به خاطر كابوس احمدي ن‍ژاد به روحاني پناه آورديم ولي دليل نميشه از هر كاري كه مي كنه حمايت كنيم، چرا ضيافت نهار نرفت اونجا كه همه رئيس جمهورا بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (133887)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۱:۵۴
اقدامات باید سنجیده شده باشد اقدامات نباید افراطی باشد...
زنده باد رییس جمهور روحانی من هم کار امروزش رو قبول دارم.... (133851)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۲:۰۲
.. .. .. تنها چیزی که برایشان مهم نیست مردم و منافع ملیست. مثل اسراییل که با ساختن یه دشمن خارجی مثل ایران هر غلطی دلش میخواد میکنه. تند روهای ایران .. .. چطور با روسیه موافقند که اینهمه در ایران ظلم و جنایت کرده و با آمریکا که یک دهم اونم خیانت نکرده مخالفند لابد تند روها سودشان بر منافع ملی ارجحیت داره.
من به نوبه خودم خواهان رابطه با آمریکا هستم همنطور که اوباما نیز اشاره کرد با احترام متقابل. لطفا بس کنید مرگ گفتن بر دیگر کشورها (133852)
متاسقم برای افزاطی ها واحساساتی ها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۲:۲۵
از این افراطی ها واحساسانی ها که گاه ازاین ور می افتند و گاه از اون ور بدم می آید (133860)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۰۰
دمت گرم
مردم شهر مجازي دوباره از روحاني مايوس شدن
ملت صبح عاشق شب فارغ (133897)
سلما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۲:۵۱
من خواهان صلح جهانیم. ما هم مثل بقیه حق خوب زندگی کردن داریم (133868)
اعلیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۳:۴۲
اقای روحانی توکه خیای حرف زدی ولی در عمل فعلا هیج نتیجه ای نکرفتی پای سخنرانی اوباما می نشستی برای چه رفتی حسن نیت یعنی چه جطور بایت اثبات کنی شعار نداه عمل کن چهر سال دیکر می رسد (133886)
افشين
Sweden
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۰۷
خيلي عجوليم، بذاريد حرفاي روحانيم بشنويم بعد جبهه گيري كنيم (133900)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۱۹
به نظر من این یه اتفاق خوبه. اوباما و روحانی باید به خاطر رسیدن به منافع مشترک با هم ملاقات داشته باشند. مساله تحریمها کم چیزی نیست. ما الان تو وضعیت مناسبی به لحاظ معیشتی نیستیم . رسیدن به هدف صلح آمیز هسته ای بایستی با ظرافت و احتیاط بیشتری دنبال بشه. نه با یک دندگی. (133913)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۲۳
بچه های بالا به روحانی گفتن طرف اباما رفتی نرفتی! (133914)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۰۵
شما منابع اطلاعاتي داري از بچه هاي بالا ؟!
نديدي عبارت سازش قهرمانانه رو ؟ (133932)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۲۳
چرا سخنرانی روحانی پخش نشد !!!!!!!!!!! (133915)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۵۹
دوباره عجله (133927)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۰:۲۹
بنظر من بعد 4 دهه دشمنی ریشه دار این دو کشور اگه اتفاق مثبتی هم بخواد بیفته بعید بنظر میرسه با دست دادن دو تا رئیس جمهور وروبوسی!شروع بشه .اون هم با وجود تند رو های دو طرف (133919)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۰۲
شما تحلیل کنید خوب سخنرانی کرد!!!!؟؟؟؟؟ (133930)
mhd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۰۷
فکر نکنم نتیجه داشته باشه . (133935)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۱۲
عالي بود . نميشه همه چيز يه شبه حل شه . امريكا هم بايد گام هاي اعتمادساز برداره . اين ديوار بي اعتمادي رو كي برده بالا ؟ خدا وكيلي ايران نبرده بالا ؟
سخنراني روحاني كجا سخنراني محموت كجا ؟ (133942)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۲
اوباما خیلی تو سخنرانی به ایران بها داد اما روحانی یکم کم مایه گذاشت ! (133951)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۳
بستگي به انتظار شما داره .اگر انتظار داشتي به اوباما بگه " نوكرتم باراك جون ! بيا همين امشب تمومش كنيم " نه ! خوب سخنراني نكرد ولي اگه انتظار داشتي جوگير نشه و يك سخنراني باعقل و شعور و سياسي بدون گزك دادن به اسرائيل داشته باشه و ضمن تاكيد بر صلح و دموكراسي غرور و فرهنگ ايران را هم رعايت كنه خيلي خوب بود .
داداش ! اشك كباب موجب طغيان آتش است . اگر جلوي امريكا بخواي نديد بديد بازي دربياري واست طاقچه بالا ميزاره بعد مثل محمود هم خودت سنگ روي يخ ميشي هم براي غرور ايران بده . يادمون نره محمود به حسني مبارك گفت تا بعد از ظهر بگذار سفارت افتتاح كنيم. شش سال از اون بعد از ظهر ميگذره نه مبارك ، نه مرسي ، نه نظاميا ايران رو تحويل نگرفتن (133955)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۱۱
بهار نیوز افراطی مگر برای سخنرانی رئیس جمهور میشینه گوش کنه یا وزیر؟ (133941)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۱۳
به نظر من سخنرانی روحانی متوسط بود، باید بیشتر از صلح آمیزی بر نامه هسته ای و امادگی برای صلح با غرب میگفت و بهتر بود موضع خاتمی در مورد اینکه موضوع ایران در قبال مشکل اسراییل و اعراب حمایت از هر توافقی است که فلسطینیها قبول داشته باشند و نه فراتر از آنها، از کلمه جنایت هم زیاد استفاد میکرد. (133945)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۳۱
شما بهت برخورد كه از واژه جنايت استفاده كرد؟
وكيل مدافع جنايتكارايي ؟
دوست داري همه با هم بگيم امريكا ... خورديم ؟
چه انتظاراتي از عرصه ديپلماسي داريد؟ (133968)
محمدزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۲۹
شما به جای جنایت کلماتی مثل آمریکا و اسرائیل بذار تا تکراری نشه.ه ه ه ه ه (134019)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۵۰
باز خداروشکر بعد از احمدی نژاد .. .. .. یه رییس جمهور صلح طلب سرکار اومد.حرفای روحانی واقعا منطقی بود.سلام برخاتمی درود بر روحانی (133987)
خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۰۶
آقای روحانی در سالن نهار حاظر نشد چون در آنجا روی میزها چیزهایی براخوردن (از نوع مایعات حرام)بود که با اسلام منافات داشت.

دستش درد نکنه,بهانه ی خوب و عالی پیدا کرد.این آمریکاییها به یه کم بی توجهی احتیاج دارن که خودشونو پیدا کنن.اونا تا جایی که هرکاری از دستشون بر می اومد انجام دادن,حالا دیگه کاری از دستشون بجز حرفای اوباما بر نمیاد.

حرفای اوباما خیلی هم بی تهدید نبود. (134001)
ز-ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۱۳
روحانی خوب حرفایی زد.دمشم گرم که طاقچه بالا گذاشت.اوباما هر کار بدی که میتونسته تا دیروز انجام داده وامروز دیگه مجبور هست که به ایران هسته ای احترام بگذارد و اجبارن یه کمکی جلو اومده برا ماچ کردن دست ایرانیها. (134005)
نورا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۱۶
اما خودمونیم آقای روحانی چقدر تبدیل به آقای نورانی شده بود,یعنی خوشگل و سفید و نورانی.وهاله ی نور ایندفعه درست تو صورت رئیس جمهور ایران بود.دفعه ی قبلی که خاطرتونه هاله ی نور در پشت سر رئیس جمهور.... (134009)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۴۸
توروخدا ديگه احمدي نژاد رو بذاريم كنار! آخه الان هر كي بياد از اون بهتره، بايد روحاني رو باخودش قبل از انتخابات يا با آقاي خاتمي مقايسه كنيم، به نظر من حرف جديدي نزد، انتظار بيشتري بود با توجه كه ايشون بر خلاف آقاي خاتمي اختيار تام داشتند نه ضيافت نهار رفتن نه چيز جديدي ارائه دادند! (134029)
مادرشهید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۱۸
ممنونم از آقای روحانی که علت شهادت دانشمندمان ایرانی را جویا شد. (134011)
آگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۲۱
اینقدر ساده نباشید.همشون سیاست نظام رو دارن انجام میدن مو به مو.احمدی نژاد قرار بود باسیاست تند جلو بره,روحانی قراره با سیاست یکم تند جلو بره.همه شون دستشون تو یه کاسه هست ...ببینین کی گفتم. (134013)
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۵:۳۳
هرگروهی یا هرکشوری که مردم بی گناه ما رو به خاک و خون کشیده آمریکا حمایتش کرده سیصدنفر در هواپیمابه چه جرمی توسط آمریکاییها پرپر شدند?زمان جنگ از صدام حمایت کرد و اطلا عات مکانات در اختیارش گذاشتن این آمریکاییهای مدعی حقوق بشر!به گروه اون ریگی ملعون که مردم بیگناه رو وحشیانه میکشت اسلحه میدادو ازشون میخواست به جنایاتشون ادامه بدن!سربازاشون چقدربه قرآن بی احترامی کردن?تو کشورای دیگه بامسلمانها چکارکردن وقتی به کشورشون حمله کردن بجز توهین و کشتار و رفتار وحشیانه و درست کرزندانهایی همچون ابوغریب?حامی اصلی رژیم صهیونیستی که وحشیانه و ظالمانه با مردم مظلوم فلسطین رفتار میکنه.چه ساده لوحانه اس باور کنیم... (134056)
جمال درویش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۷:۰۳
خوب سخنرانی رییس جمهور محترم خودمان را هم شنیدیم خوب بود هم نرمش درش بود هم قاطعیت آن بخش از صحبتشان هم که جهانیان را به همکاری علیه خشونت ودرواقع به صلح جهانی دعوت میکرد آدم را به یاد ایده گفتگوی تمدنهای آقای خاتمی می انداخت این ایده ها بسیار خوب هستند اما ظاهرا بنا نیست راه به جایی ببرند چون واقعیت یعنی همان دعوا بر سر منافع اقتصادی ملتها جدیتر از این حرفهاست به قول آقا صادق هزار شعر و غزل پیش گرده حیران است گرده همان قرص نان را میگویند (134062)
آرمان
Malaysia
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۷:۱۶
عدم حضور آقای روحانی در این سخنرانی و شرکت نکردن هیئت ایرانی در ضیافت نهار با شعار صلح دوستی همخوانی ندارد. با عدم حضور در ضیافت نهار چه پیامی به دنیا ارسال کردند؟ که دولت ما با همه متفاوت است ؟ که ما از همه برتریم؟ با همۀ احترامی که برای آقای روحانی قائلم، در سخنرانی ایشان هیچ حرف تازه آی جز گلایه های همیشگی از جامعۀ جهانی دیده نشد. همان سخنان احمدی نژاد بود با اندکی رنگ و لعاب بهتر. (134063)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۷:۴۷
کاش روحانی هم با ادبیات اوباما صحبت می کرد این نشان دادکه اولا افراط در ایران بیشتر از آمریکاست و ثانیا همانگونه که افراطیون داخلی گفتند روحانی با اختیار تام به نییو یورک نرفته خلاصه اینکه انتظار از روحانی بیشتر از این بود البته انتظار ی به جا. (134072)