به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۶۸۴۲

وزیراسرائیل:ترک‌سخنرانی‌روحانی اشتباه‌بود

گروه سیاسی: در جریان سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگان رژیم اسرائیل تصمیم به ترک سالن و تحریم این سخنرانی گرفتند. در این میان، یکی از وزرای کابینه نتانیاهو از این اقدام انتقاد کرده و آن را تصمیمی نادرست دانسته است.
وزیراسرائیل:ترک‌سخنرانی‌روحانی اشتباه‌بود
یائیر لاپید، وزیر اقتصاد رژیم امور مالی رژیم اسرائیل و عضو کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، از تصمیم هیئت این رژیم در سازمان ملل برای ترک سالن مجمع عمومی در زمان سخنرانی روحانی انتقاد کرده و آن را یک «اشتباه» خوانده است. وی در این رابطه اظهار داشته: «اسرائیل نباید به عنوان مخالف دائمی راه حل های صلح آمیز شناخته شود. ما باید کاری کنیم که ایرانی ها مخالف صلح جلوه داده شوند. ترک سالن مجمع عمومی شبیه اقداماتی است که اعراب در مقابل اسرائیل انجام می دهند».

گفتنی است «یووال استینیتز»، وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل و «ران پروسور»، نماینده این رژیم در سازمان ملل، اعضای هیئت نمایندگی رژیم اسرائیل را تشکیل می دادند که در زمان سخنرانی روحانی سالن را ترک کردند. در همین حال، روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز با انتشار تحلیلی اشاره کرده که رژیم اسرائیل امسال در مخالفت خود با ایران در اجلاس مجمع عمومی، تنهاست و هیچ کشوری این رژیم را همراهی نمی کند. این روزنامه اشاره می کند در شرایطی که کشورهای غربی همگی آماده تعامل با دولت روحانی هستند، نتانیاهو همچنان نسبت به عملکرد و اهداف واقعی وی هشدار می دهد.

علاوه بر این، روزنامه مذکور گزارش داده که نتانیاهو قصد دارد در سخنرانی خود در سازمان ملل، ضمن مقایسه ایران با کره شمالی، نسبت به نیات ایران در موضوع هسته ای القای تردید کند. به هر حال، به نظر می رسد این نخستین بار است که رژیم اسرائیل در مخالفت شدید خود با ایران تا این حد تنها و منزوی است و دیپلماسی دولت ایران در سازمان ملل توانسته نظر اغلب کشورهای جهان را به خود جلب نماید.

۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۲۰
بذار برن، بهتر
ما هم مثل دولتمون این دولت غاصب رو به رسمیت نمیشناسیم و "نبود"شون برای ما هیچ اهمیتی نداره و بسا باعث خوشحالی هم میشه، این "بود" اونهاست که موجب ناخرسندی ما و مسلمینه. (134117)
افشين
Europe
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۴۳
نتانياهو به احمدي نژاد: كجايي محمود جان چرا تنهام گذاشتي!!! (134125)
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۱۴
گل گفتی صدتا مثبت (134422)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۰۱
واقعا متاسفام،آقای روحانی واقعا منو نا امید کرد ،حرفاش همون حرفای احمدی نژاد بود، خاتمی کجا و اینا کجا (134141)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۱
اگه حرفاش همون حرفای احمدی نژاد بود که نتانیاهو اینقدر ناراحت نمی شد از سخنرانیش. (134403)
زیگموند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۹
سلام ولی وقتی روحانی عرق پیشانی پاک میکرد و چهره دکتر ظریف را دیدم احساس کردم دارند برای ایران زحمت میکشند ولی همانطور که وزیر خارجه انگلیس گفت اقدام عملی نیاز است اگر واقعا میخواهید جا تو دلشون وا کنید دست از دشمنی با یهودیان و اسراییل بردارید یا موضع بیطرف...راستی اباما حرفامو تایید کرد منظورم نظر قبلی بود.اگه این منتشر شد ک بعید میدونم دوس دارم نظرتاتونو ببینم (134216)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۴۱
من نمیدونم این اقایون رئیس جمهور ایرانن یا رئیس جمهور سوریه و لبنان و فلسطین؟!!! (134222)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۵۹
خوب با این ترک جلسه ؛ مثلا ما ناراحت شدیم! اوباما را بچسب حسن جون ؛ همه چی اونجاست. اسرائیل فقط سنگ و انتفاضه داره. (134732)