کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نماینده شوش:

ادعای شکنجه‌ اسماعيل بخشی پیگیری شود

17 دی 1397 ساعت 12:20

گروه سياسي: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نامه سرگشاده‌ی اسماعیل بخشی، از کارگران معترض مجتمع نیشکر هفت‌تپه‌ شوش، گفت: من در جریان جزئیات موضوع نیستم که بخواهم مساله را تایید یا تکذیب کنم.


به گزارش ايلنا، سیدراضی نوری در ادامه با تاکید بر لزوم مشخص شدن صحت و سقم ماجرا، افزود: مسئولان قوه قضاییه باید در مورد این موضوع پاسخگو باشند و ماجرا را روشن کنند. این نماینده مجلس ادامه داد: اگر کارگری را که از حقوق صنفی خود دفاع می‌کند و به دنبال بحث معیشت است، ببرند در دستگاه امنیتی و مورد آزاد و شکنجه قرار دهند، کار نادرستی‌ست و وجهه بین‌المللی ایران را تخریب می‌کند لذا فکر نمی‌کنم دستگاه قضایی ما این کار را مرتکب شود اما من در جایگاه قضاوت نیستم و نمی‌توانم در مورد صحت و سقم ماجرا نظر بدهم.

راضی نوری تاکید کرد: البته در مقام نماینده مردم شوش، موضوع را پیگیری خواهم کرد و به دنبال روشن شدن حقیقت ماجرا خواهم بود؛ بدون تردید کارگر بایستی در جامعه جایگاه والایی داشته باشد؛ به خصوص در نظام اسلامی، حتما باید کارگر منزلت و قرب بالا داشته باشد. وی افزود: من نه می‌توانم بگویم اسماعیل بخشی که یک کارگر است، دروغ می‌گوید و شکنجه‌ای که از آن حرف می‌زند، ساختگی‌ست و نه می‌توانم بگویم دستگاه قضایی ما این کار را انجام داده و کارگری را که برای حقوق صنفی خود تجمع کرده، شکنجه کرده است لذا موضوع نیازمند پیگیری جدی‌ست و من حتماً برای این پیگیری وقت خواهم گذاشت. با مقامات استانی ازجمله استاندار و دادستان عمومی، ملاقات خواهم داشت و موضوع را بررسی خواهم کرد.
اسماعیل بخشی که بیش از بیست روز در بازداشت به‌سر برده، در نامه‌ی خود مدعی شده در زمان بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته و خواستار ورود و پاسخگویی وزیر اطلاعات شده است.

"هفت‌تپه" ساماندهی شده است
راضی نوری در ادامه‌ به موضوع واگذاری مجتمع هفت‌تپه به بخش خصوصی و تخلفات روی داده در زمان این واگذاری ورود کرد و گفت: در زمان واگذاری هفت تپه، چون سهامدارن مختلفی با درصدهای پایین وجود داشتند، ناسازگاری و عدم تجانس در مجموعه وجود داشت و همین امر باعث شد که این مشکلات پیش‌آمد کند ولی از آنجا که بعد از بروز مشکلات، هم شورای تامین استان و هم دادستان به قضیه ورود کردند و بحث سهامداران را سروسامان دادند، می‌توان گفت بحث هفت تپه «ساماندهی» شده است. این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر، معوقات کارگران پرداخت شده و برای اورهال مجموعه، سرمایه‌گذاری لازم انجام شده، افزود: امیدواریم همین روند مثبت ادامه پیدا کند و در آینده شاهد شکوفایی مجموعه عظیم هفت تپه باشیم.او تاکید کرد: وضعیت هفت تپه به سمت بهبودی پیش خواهد رفت چراکه مشکلات، اصولی و زیرساختی حل شده است.


کد مطلب: 169041

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/169041/ادعای-شکنجه-اسماعيل-بخشی-پیگیری-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir