به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۱۶۹۳۶
شبی که موسیقی پاپ وسنتی برای ایران نواختند؛

کنسرت‌ مشترک رضاصادقی و سالار عقیلی

گروه فرهنگ و هنر: برج میلاد شامگاه چهارشنبه میزبان کنسرت «عشق من،‌ ایران من‌» به میزبانی دو هنرمند سنتی و پاپ «سالار عقیلی» و «رضا صادقی» بود.
در این کنسرت رضا صادقی و سالار عقیلی هر کدام به اجرای چند قطعه با مضامین ایرانی پرداختند و در دو قطعه دوئت‌خوانی کردند.کنسرت با پخش کلیپی از مراحل مقدمات اجرای کنسرت آغاز شد و پس از استقرار گروه کر و نوازنده‌ها، رضا صادقی روی صحنه حاضر و با خواندن مصرع «مثل کوه پشت و پناه همیم» کارش را آغاز کرد. او در پاسخ به استقبال و شور و حال مخاطبین گفت: بیرون از این سالن اگر داد بزنید، به شما گیر می‌دهند پس هرچه قدر می‌توانید در این کنسرت داد بزنید.



صادقی در ادامه کنسرت گفت: این اتفاق با هم بودن و خواندن، یک مهمانی کاملا ایرانی است و افتخاری است که نصیب من شد در کنار سالار عقیلی بخوانم‌، به بهانه باورهایی به نام ایران زمین. من خیلی خوشحالم که این اتفاق به نام ایران است.رضا صادقی پس از معرفی عباس لطیفی به عنوان رهبر ارکستر گفت: به افتخار کسانی که جان دادند تا ما جان بگیریم. از شما می‌خواهم به افتخار ناصر عبدالهی، همایون خرم‌، پرویز مشکاتیان،‌ فروغ فرخ‌زاد‌ و احمد شاملو 30 ثانیه ایستاده و کف بزنید.صادقی در ادامه افزود: امیدوارم این شب بهترین شب ایرانی برای من و شما باشد و ادامه داد «عشق رو نوشتیم با الف ... ». وی پس از اجرای یک قطعه دیگر جای خود را به سالار عقیلی سپرد.



عقیلی نیز پس از حضور روی سن و پاسخ به شور و حال حاضران، پس از اجرای قطعاتی چون «وطنم ای شکوه پابر جا» و «ای خاک مهرآئین»، صحنه را ترک کرد. در ادامه‌ کنسرت «عشق من ایران من»، رضا صادقی در سخنانی گفت: سه ستاره قشنگ در زندگی نصیب من شده است، اول اینکه دوستانی مثل شما دارم، دوم یک ایرانی هستم و از نسل تخت جمشیدم و سوم اینکه یک بندرعباسی و جنوبی‌ام که با دریا بزرگ شده‌ام. وی در ادامه به اجرای قطعه «خدا با منه» پرداخت.



صادقی در ادامه یک آهنگ جدید با موتیف «شک نکن اونجا خود ایران» را خواند و گفت: شاد باشید که خدای ما خدای غم و اندوه نیست، بلکه خدای خنده و شادی است و ما ایرانی‌ها در جهان به این معروف هستیم که همواره یک لبخند روی لبان‌مان است. در ادامه سالار عقیلی برای بار دوم روی صحنه حاضر شد و گفت: بسیار خوشحالم امشب در خدمت شما هستم. این کنسرت برای ایران و شما مردم ایران برگزار شده است.وی افزود: عده‌ای پس از تبلیغاتی که شده بود با توجه به عنوان کنسرت و حضور دو خواننده سنتی و کلاسیک به من و آقای رضا صادقی ایراد گرفتند چرا پاپ و سنتی در کنار هم؟ اما «هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود، خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.



وی ادامه داد: وقتی قرار شد با رضا صادقی کنسرت بدهم، خیلی خوشحال شدم. ایشان آدم موجه و بین مردم بسیار دوست داشتنی است و به لحاظ منش و شخصیت بنده ایشان را بسیار دوست دارم. صادقی چند روز پیش به خبرنگاری گفت: برگزاری این کنسرت را می‌توانم این طور تشبیه کنم که من و سالار عقیلی در این کنسرت دو برادریم با مادری به نام ایران که ما را کنار هم جمع کرده است. من گیس مادر را شانه می‌زنم و ایشان چشمانش را سرمه می‌کشد.عقیلی در ادامه گفت: من و آقای صادقی بیشترین کارهای وطنی را داشتیم و برای برگزاری این کنسرت قرعه به نام ما افتاد. ما درکنار هم هستیم، نه در مقابل هم و در پشت هم هستیم. موسیقی فاخر مرز نمی‌شناسد. من خودم در ماشینم موسیقی فاخر پاپ گوش می‌دهم.



عقیلی در ادامه به اجرای قطعات «چله به چله» ساخته بابک زرین‌ با شعری از افشین یدالهی،‌ «شاید به راه بسته هم باید امیدی بست و رفت»،‌ «خوشه چین‌»، «وطن ای هستی من‌» پرداخت. وی در ادامه از حامیان مالی کنسرت یعنی شرکت کانون ایران نوین و شرکت عظیم شهر تشکر کرد و کنسرت با اجرای مشترک قطعه «ای ایران ای مرز پر گهر» به پایان رسید.


۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۰۰
بد حجاب ها رو جمع نکرده باشن خوبه
کاش از این برنامه ها تو شهرهای کوچیک هم برگزار میشد (134981)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۳۳
من نگران گشت ارشادم یه موقع یادش بره برن اونجا از دستشون بره (135119)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۸:۱۵
خبری از گشت نبود؟ (135191)
امیر علی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۲۲:۱۱
"شاد باشید که خدای ما خدای غم و اندوه نیست"
چنین خدایی را عشق است (135301)