به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۷۰۲۹۳
سرپرست عمران هشتگرد خبر داد

تقاضا برای مسکن مهر هشتگرد زیاد شد

گروه اقتصادی: سرپرست شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان این‌که پروژه مترو هشتگرد در تمام جنبه‌ها فعال است، تصریح کرد: طی یک سال اخیر مسکن مهر هشتگرد ارزش افزوده مناسبی پیدا کرده و متقاضیان در تکمیل آورده خود جدیت بیشتری نشان می‌دهند.
تقاضا برای مسکن مهر هشتگرد زیاد شد
مهدی رضیی  اظهار کرد: مسکن مهر هشتگرد تا نیمه دوم سال آینده به طور کامل تحویل می‌شود. هم‌اکنون پروژه‌های زیربنایی و روبنایی مسکن مهر در حال اجراست. حدود ۴۹ هزار واحد مسکن مهر برای هشتگرد تعیین شده بود که ۳۵ هزار متقاضی موثر دارد. ۲۶ هزار واحد تحویل شده و مردم در ۱۷ هزار واحد مستقر شده‌اند. عمده مشکلی که باعث شده  ۹۰۰۰ واحد دارای متقاضی، خالی باشد به خدمات زیربنایی مربوط می‌شود که وظیفه شرکت‌های خدمات‌رسان است تا انشعابات را کامل کنند.وی افزود: طی هماهنگی با استانداری البرز، فرمانداری ساوجبلاغ و شرکت‌های خدمات‌رسان شده، قرار است ظرف یکی - دو ماه آینده بخش عمده‌ای از مشکلات پروژه‌ها رفع شود. آب و فاضلاب تعهد ۴۰۰۰ انشعاب آب، شرکت گاز ۴۰۰۰ هزار انشعاب گاز  و شرکت برق نیز متعهد به تامین برق حداقل ۳۰۰۰ واحد شده است.

احتمال افتتاح مترو تا اوایل سال آینده
رضیی درخصوص آخرین وضعیت مترو گلشهر ـ هشتگرد نیز گفت: پروژه مترو برای تکمیل با سه مشکل مواجه است که دو مورد آن اجرایی و یک مورد اعتباری است. هنوز ۲۵ میلیارد تومان اسناد خزانه که قول آن را داده‌اند به دست ما نرسیده است. با این حال شرکت عمران از محل منابع داخلی خود تاکنون ۵۰ میلیارد تومان در پروژه مترو هشتگرد هزینه کرده است. تنها طی یک ماه اخیر ۱۰ میلیارد تومان به این مترو کمک کردیم و به همین دلیل هم‌اکنون در تمام جنبه‌ها فعال است. در فنس‌کشی، ریل‌گذاری، اجرای سیستم برق و تکمیل ایستگاه مشغول هستند و در هیچ بخشی توقف نداریم.سرپرست عمران هشتگرد با بیان این‌که در صورت تامین منابع امیدواریم اوایل سال آینده شاهد بهره‌برداری مقدماتی از مترو هشتگرد باشیم، گفت: یکی از مشکلات اجرایی، بحث اتصال به ایستگاه گلشهر تحت عنوان شانت است. در این بخش حدود ۵۰۰ متر کار باقی‌مانده که باید بهره‌بردار به ما اجازه ورود به محوطه را بدهد. مواردی از جمله سیگنالینگ مدنظر آنها است که طی مذاکراتی در حال رفع آنها هستیم. به محض اجازه ورود عملیات عمرانی را آغاز می‌کنیم.

سرپرست عمران هشتگرد ادامه داد: موضوع دیگر به جابجایی ۱۱ دکل برق فشار قوی مربوط می‌شود که در مسیر خط مترو قرار دارد. دوستان شرکت برق خیلی تمایل به زمینی کردن کابل‌ها نداشتند اما پیگیری‌هایی صورت گرفته شد که دو هفته قبل این موافقت اخذ شد. هم‌اکنون در حال انجام فراخوان هستیم تا این بخش را به صورت زمینی اجرا کنیم. پیش‌بینی می‌شود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان برای این موضوع هزینه شود که حدود سه ماه نیز طول می‌کشد.وی با بیان این‌که برای تجهیزات مترو هشتگرد باید حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر قرارداد منعقد کنیم، افزود: درخصوص سیگنالینگ، مخابرات، نصبیات و برق‌رسانی باید هزینه شود. فراخوانی در حال انجام است که به صورت دو مرحله‌ای این موارد را اجرا کنیم.به گفته رضیی، در حال حاضر ایستگاه مترو هشتگرد بیش از ۹۵ درصد و خط ریلی در دو بخش زیرسازی و روسازی حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مشکلی که با نوسانات ارزی ممکن بود به وجود بیاید بحث ریل بود که خوشبختانه هم‌اکنون تامین شده و کمتر از ۳۰۰ تن ریل باقی مانده که آن هم در حال ورود به کارگاه است.

اگر آب و برق باشد ۲۵۰۰ واحد در دهه فجر افتتاح می‌شود
سرپرست شرکت عمران هشتگرد با بیان این‌که ۲۵۰۰ واحد مسکن مهر آماده افتتاح در دهه فجر است، گفت: تحقق این موضوع مشروط به تامین انشعابات است ولی کار ابنیه واحدها به اتمام رسیده است. درخصوص آسانسور نیز عمده واحدهایی که ساکنان در آنها مستقر هستند مشکل آسانسور ندارند. بخشی از مشکلاتی که در واحدهای آماده تحویل به وجود آمد به دلیل تغییر نرخ ارز بود که از یک سو با کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان و از یک طرف با سه چهار برابر شدن قیمت‌ها مواجه شدیم. خوشبختانه این موارد در حال برطرف شدن است. کارخانه‌ها آسانسور را عرضه می‌کنند و پیمانکاران نیز در حال نصب هستند.

واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به سازندگان
رضیی با بیان این‌که حدود ۹۰۰۰ واحد مسکن مهر هشتگرد به دلیل نبود متقاضی در مرحله فوندانسیون باقی مانده است، گفت: از ۴۹ هزار واحد مسکن مهر تعریف شده برای هشتگرد حدود ۳۵ هزار متقاضی موثر داشتیم و عمده واحدهای فاقد متقاضی در حد فوندانسیون متوقف هستند. به همین دلیل دولت برای این‌که آنها را از حالت فعلی درآورد سیاست‌هایی را اتخاذ کرده است. از جمله این روش‌ها واگذاری به مجریان در قالب خودمالکی است که واحدها را بسازند و تولید و عرضه مسکن داشته باشند. سازندگان، زمین را از ما به صورت نقد و اقساط دریافت می‌کنند و به عنوان بخش خصوصی عرضه می‌کنند. ۳۰ درصد قیمت زمین را نقد و ۷۰ درصد را طی سه تا چهار سال تقسیط می‌کنیم.

مردم در حال تامین آورده هستند
سرپرست شرکت عمران هشتگرد با بیان این‌که هشتگرد طی یک سال اخیر رونق مناسبی داشته است، گفت: این نوید را می‌دهم که با تکمیل مترو ارزش افزوده واحدهای مسکن مهر افزایش خواهد یافت؛ چراکه ارتباطات همواره باعث توسعه می‌شود. همین حالا نیز با توجه به تغییر نرخی که در مسکن مهر به وجود آمد تقاضا برای واحدها افزایش یافته است. تا پیش از این بعضی افراد نسبت به تامین آورده خود تمایل نداشتند ولی هم‌اکنون که قیمت مسکن بالا رفته مردم عمدتا آمادگی دارند که آورده خود را تامین کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: مسکن مهر