کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خبر 1 جهان براي رسانه ملي بي‌اهميت بود!

6 مهر 1392 ساعت 12:04

گروه سياسي: گفت و گوی تلفنی روساي‌جمهور ايران و آمريكا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخل و خارج از کشور داشت اما مثل همیشه صدا و سیما از این رویداد خبری عقب افتاد!


در حالی که گفت و گوی تلفنی ۱۵ دقیقه‌ای روحانی و اوباما ديشب در صدر اخبار رسانه های بزرگ دنیا نشست و رسانه‌های مجازی و مستقل ایران نیز به پوشش کامل این گفت و گو در آستانه عزیمت روحانی از نیویورک پرداختند اما صدا و سیما با سردی از کنار این خبر گذشت! شب گذشته سایت رسمی ریاست جمهوری خبر گفت و گوی تلفنی روسای جمهوری ایران و امریکا را منتشر کرد و پس از آن بود که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) اقدام به انتشار خبر کرد اما شبکه خبر سیما که هر خبری را با آب و تاب منتشر می‌کند، تنها به زیرنویسی اکتفا کرد و از پخش این خبر که صدرنشین اخبار شب گذشته دنیا بود خودداری کرد.

این در حالی است که همه خبرگزاری‌های دنیا، این خبر را به طرز وسیعی پوشش داده اند ولی احتمالاً برای صدا و سیما خبر مهمی نبوده است! در همين زمينه يك سايت داخلي به كنايه نوشت: نویسندگان برنامه خبری ۲۰:۳۰ که به تمسخر رسانه‌های مستقل پرداخته بودند که چرا پیشاپیش از گفت و گوی سران ایران و آمریکا و دیدار جان کری با جواد ظریف خبر داده و طرح های روزنامه ها را فتوشاپ توصیف کرده بودند احتمالا در حال نگارش سناریوی تازه برای برنامه امشب هستند!

در هر حال روز گذشته آنطور که رسانه های بین المللی نوشته اند رویدادی تاریخ رخ داد. رویدادی که برای رسانه ملی از اهمیتی برخوردار نبود. به گفته برخی از تحلیل‌گران در حال حاضر به نظر می‌رسد که تندروها در شوک این خبر هستند و شاید صدا و سیما نیز نیازمند زمان برای پوشش چنین خبری بوده است! گفتني اينكه، ديشب هنوز ساعتی از انتشار خبر گفت و گوی اوباما و روحانی نگذشته بود که سایت نزدیک به شاگردان مصباح یزدی نوشت: این رفتار پر ابهام و عجیب از سوی رئیس جمهور در شرایطی صورت گرفته است که هیچ دستاورد عینی دیپلماتیکی برای معامله با برند «ایران انقلابی» که در پس این تماس تلفنی اتفاق افتاده است، برای ایران حاصل نشده و مشخص نیست با کدام توجیه دیپلماتیک و عقلانی، تماسی که مهمترین سرمایه ملت ایران یعنی برند مقاومت، برای آن هزینه شده است، بدون هرگونه آورده خاص برای این ملت، آنهم در هفته دفاع مقدس برقرار شده و اتفاق افتاده است!

اين در حاليست كه این سایت که طی هشت سال حامی اصلی احمدی‌نژاد بود و از هر اقدام خلاف مصالح ملی او حمایت صد در صدی می کرد اینک بی توجه به اینکه مهمترین محور این گفت و گو که مساله هسته‌ای بود خيلي سريع و در عرض يك ساعت، كشف كرد که این گفت و گو ” بدون هرگونه آورده خاص برای این ملت ” انجام شده است!


کد مطلب: 17064

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/17064/خبر-1-جهان-براي-رسانه-ملي-بي-اهميت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir