به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۷۱۲۳
معاون مرکز آمار پاسخ داد؛

علت تاخیر در اعلام نرخ بیکاری چیست؟

گروه اقتصادی: معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران ایجاد تغییر در چارچوب آمارگیری و استفاده از تبلت را از دلایل تاخیر در اعلام نرخ بیکاری در سال جاری عنوان کرد.
علت تاخیر در اعلام نرخ بیکاری چیست؟
ذبیح‌الله قائمی در مورد این‌که چرا با گذشت شش ماه از سال جاری هنوز نرخ بیکاری اعلام نشده است ، به ایجاد چند تغییر در چارچوب آماری اشاره و اظهار کرد: ما باید فهرست نمونه پایه‌ها را تغییر دهیم، چرا که با پایان سرشماری سال 90 باید با استفاده از اطلاعات جدید فهرست و نمونه پایه اصلاح شود که ساخت این چارچوب برای مرکز زمان‌بر بوده و موجب تاخیر در انتشار نتایج آمارگیری از نیروی کار نیز شده است. وی هم‌چنین با اشاره به این‌که برای اولین‌بار در طرح آمارگیری نیروی کار در بهار امسال از تبلت استفاده شد، افزود: همین امر موجب تأخیر در اجرای این طرح و اعلام نهایی نرخ بیکاری شد.

قائمی یادآور شد: نرخ بیکاری بهار و تابستان در نیمه‌ ابتدایی مهرماه 92 اعلام می‌شود. معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران با بیان اینکه استفاده از تبلت در سرشماری‌ها فقط در سرشماری آزمایشی کشاورزی بوده است خاطرنشان کرد: این در حالی است که برای اولین بار در آمارگیری نیروی کار در بهار و تابستان سال جاری همچنین در طرح آمارگیری از آموزش خدمات بزرگسالان و آمارگیری مراکز مذهبی نیز از تبلت استفاده شده است. با گذشت سه ماه از بهار هنوز مرکز آمار اخباری مبنی برآمار نیروی کار در این فصل اعلام نکرده است این در حالی است که عادل آذر- رییس مرکزآمار- پیش از این با اعلام اینکه این مرکز هیچ نتیجه آماری را به هیچ دلیلی نگه نمی دارد و به محض آماده شدن اعلام خواهد کرد از انتشار نرخ بیکاری نیمه ابتدایی سال در نیمه نخست مهرماه خبر داده بود.
مرجع : ایسنا

معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۷:۲۸
آمار غیر واقعی گریبان مسئولین رو خواهد گرفت... چطور دروغ اینجا گناه نیست!!! (137869)