به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۱۷۲۶۹۷
ذوب آهن بازی 2-0 باخته را 3-2 برد

در روز حذف سایپا، ذوب آهن صعود کرد

در روز حذف سایپا، ذوب آهن صعود کرد
گروه ورزشی: تیم فوتبال ذوب آهن ایران به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت اما سایپا ایران از حضور در آسیا 2019 بازماند.
 در یکی از مسابقات پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، تیم ذوب آهن ایران در دوحه به مصاف الغرافه قطر رفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر ۲ به سود نماینده ایران به اتمام رسید. نماینده ایران در شرایطی در این بازی پیروز شد که در نیمه اول شکست خورده بود.در نیمه اول تیم الغرافه با گل های احمد علاءالدین (۲۱) و مهدی طارمی (۳۶) موفق شد با پیروزی به رختکن برود. تیم ذوب آهن اما در نیمه دوم بازگشت باشکوهی داشت و از باخت، پیروزی ساخت.برای ذوب آهن ابتدا کریستیان اوساگوانا (۴۷) گلزنی کرد. سپس ارسلان مطهری (۶۳) گل تساوی را به ثمر رساند تا شاگردان علیرضا منصوریان به پیروزی امیدوارتر شوند. گل سوم ذوب آهن هم با ضربه محمد نژادمهدی (۷۸) به دست آمد و در نهایت سبزپوشان ایرانی با پیروزی از زمین خارج شدند.ذوب آهن پیش از این موفق شده بود تیم الکویت کویت را حذف کند و با برد مقابل الغرافه، به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه یافت. این نماینده ایران در گروه اول در کنار الوصل امارات، النصر عربستان و الزورا عراق قرار گرفت.
 سایپا از حضور در آسیا بازماند
دیدار تیم های فوتبال سایپا ایران و الریان قطر در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا با برتری برتری ۳ بر یک  نماینده قطر به پایان رسید تا یکی از سهمیه های ایران کم شود.در پایان نیمه نخست تیم سایپا مقابل الریان به نتیجه تساوی یک - یک رسید. آرمان رمضانی (۳) برای سایپا و ریواس (۲۸ و ۹۱) و سوریرا (۹۰) برای الریان گلزنی کردند.نیمه دوم دو تیم موقعیت هایی را برای رسیدن به گل داشتند اما تا دقایق پایانی نتوانستند از آنها استفاده کنند. مهمترین فرصت شاگردان علی دایی در دقیقه ۸۵ به وجود آمد که ضربه بازیکن سایپا به تیر دروازه حریف برخورد کرد و به بیرون رفت. در حالی که بازی وارد وقت های اضافه شده بود سایپا غافلگیر شد و دو بار دروازه خود را به روی بازیکنان باز شده دید تا شاگردان علی دایی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند و یکی از سهمیه های ایران کم شود.به این ترتیب ذوب آهن در کنار پرسپولیس و استقلال سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. همچنین تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان به گروه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. در یکی از مسابقات مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تیم پاختاکور ازبکستان به مصاف تیم النصر امارات رفت که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود پاختاکور به اتمام رسید.به این ترتیب تیم پاختاکور راهی مرحله گروهی شد و در گروه چهارم در کنار پرسپولیس ایران، السد قطر و الاهلی عربستان قرار گرفت.