به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۷۳۰۱

آخرین‌بازمانده‌نسل خیمه‌شب‌بازها به کمارفت

گروه فرهنگي و هنري:‌ رضا خمسه‌ای هنرمند پیشکسوت خیمه‌شب‌بازی به کما رفته است.
آخرین‌بازمانده‌نسل خیمه‌شب‌بازها به کمارفت
این هنرمند که آخرین بازمانده از نسل قدیمی هنرمندان خیمه‌شب‌بازی ایران است از شامگاه 8 مهرماه در بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان «فیروزآبادی» بستری شده است. به گفته یکی از نزدیکانش، رضا خمسه‌ای طی دو روز گذشته به کما رفته است. او نزدیک به سه ماه است که دچار بیماری آلزایمر شده و در یکی دو روز گذشته با افت شدید فشار خون روبرو شده است.

این هنرمند چند سال پیش نیز دچار بیماری شد و برای مدتی در بیمارستان بستری بود.رضا خمسه‌ای متولد اسفند 1313 فرزند مرشد احمد خمسه‌ای، معروفترین خیمه شب باز سالهای نه چندان دور تهران است و تا سالها همراه پدر خود در کافه شهرداری (تاتر شهر فعلی) و باغ گلستان به اجرای این نمایش سنتی مشغول بود.بعد از درگذشت مرشد احمد خمسه‌ای، وی فعالیت خیمه‌شب بازی را ادامه داد و بارها به نمایندگی از ایران در جشنواره‌های مختلف جهانی نمایش عروسکی شرکت کرد.

خمسه‌ای با فیلم سینمایی «سفرمردان خاکستری» امیرشهاب رضویان وارد حرفه بازیگری سینما شد و پس از آن در دیگر فیلمهای این کارگردان به ایفای نقش پرداخت. بازی او در نقش مسوول آزمایشگاه ترک اعتیاد، در فیلم «تهران ساعت هفت صبح» از کارهای به یاد ماندنی اوست.
مرجع : ايسنا

مهرداد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۳:۲۳
خداوند همه مریضان را شفاء دهد . (139269)
دكتر
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۴:۰۷
خدايش شفا دهد. بيماري هنرمندان بسيار ناراحت كننده است. نه تنها هنرمندان بلكه تمام هموطنان/ (139311)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۱۴:۱۱
با آرزوی سلامتی ایشان (139318)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۲۲:۰۱
سمت راستی شبیه ظریفه!!! (139583)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۰۱:۱۷
ايشون آقاي بهروز غریب پور کارگردان تئاتر و استاد نمایش عروسکی هستند که اپراي عروسکي مولوي رو اجرا کردند دوست عزيز (139707)