به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۱۷۳۲۸

چندرتبه‌برترکنکوري درمعرض خروج​ازکشورند؟

روه جامعه:​ معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان آمار و اطلاعات شفافی از وضعیت مهاجرت مدال‌آوران المپیادهای علمی و رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری سالهای 82 تا 86 به خارج از کشور را ارائه کرد.
چندرتبه‌برترکنکوري درمعرض خروج​ازکشورند؟
دکتر سید حسن حسینی شب گذشته در گردهمایی برگزیدگان آزمون سراسری سال 92 و المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال 91 که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، درخصوص وضعیت مهاجرت دارندگان مدال‌های المپیادهای علمی از سال 82 تا 86 بر حسب تعداد کل دارندگان مدال که 1020 نفر هستند، گفت:‌ از این تعداد 712 نفر در داخل کشور مانده‌اند و 308 نفر از کشور خارج شده‌اند. وی افزود:‌ به عبارتی دیگراز سال 82 تا 86 ، 70 درصد دارندگان مدال‌های المپیادهای علمی در کشور مانده‌اند و 30 درصد از کشور خارج شده‌اند.

وی همچنین درخصوص وضعیت مهاجرت رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری از سال 82 تا 86 ، گفت: تعداد کل رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری در سالهای ذکر شده 1753 نفراست که از این تعداد نیز 1403 نفر در کشور مانده‌اند و 350 نفر از کشور خارج شده‌اند. وی علت ذکر این آمار تنها طی سالهای 82 تا 86 را در معرض خروج بودن این تعداد ذکر کرد.

۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۲۲:۲۵
امیدوارم از این کشور برم
هر چه زودتر بهتر ... (139610)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۲۳:۰۲
آمار 88 به بعد باید جالب باشه. (139638)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۰۰:۱۱
تو مهندسی که صد درصد این آمار غلطه. (139682)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۰۰:۳۳
شما سري به مدارس تيز هوشان مخصوصن دخترانه بزنيد اونوقت مي فهميد چيزي كه براي اكثريت مديران مهم نيست علم و علم اندوزي است.وقتي دانش اموختگان نخبه چيزي به نام احترام را مشاهده نمي كنند ترجيح مي دهند كه جايي بروند كه احترام داشته باشند. ضمنن امار بالا را زياد جدي نگيريد . بسياري از اين به اصطلاح نخبگان كه مثلن در كشور مانده اند اصلن نخبه نيستند و مثل امامزاده هاي دوره ي احمدي نژادي در حقيقت قلابي هستند تا واقعي. متاسفانه نخبگان واقعي همچنان در پي مهاجرت هستند. اميدوارم دولت محترم جناب روحاني . فكري به حال مديريت پادگاني جامانده از دوره ي احمدي نژاد بكند . تغيير در آموزش و پرورش بايد در سطوح پايين مديريتي هم صورت بگيرد چرا كه بسياري ازاين مهاجرت ها نتيجه ي برخورد با نخبه در سطح مدرسه مي ﺑﺎﺷﺪ (139697)