به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۱۷۳۴۸

آمادگی​شل​وتوتال​برای سرمایه‌گذاری​درایران

گروه اقتصادي:​ مدیران عامل دو شرکت شل و توتال توسعه ذخایر نفت و گاز ایران برای پاسخگویی به نیازهای انرژی جهان در آینده ضروری و لازم دانستند.
آمادگی​شل​وتوتال​برای سرمایه‌گذاری​درایران
به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، پیتر ووسر، مدیرعامل شرکت انگلیسی-هلندی شل و کریستوف دومارژری، مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال گفتند: لغو تحریم ها علیه ایران و حضور شرکت های نفتی بین المللی در توسعه میدان های نفت و گاز ایران برای تامین نیازهای آینده انرژی جهان ضروری است. ووسر و دومارژری در کنفراس نفت و پول که از روز گذشته (٩ مهر) در لندن آغاز شد و امروز (چهارشنبه ١٠ مهر) به پایان می رسد بر وجود سودهای هنگفت انرژی در ایران، در صورت لغو تحریم ها علیه شرکت های بین المللی نفتی که خواهان همکاری با تهران هستند، تاکید کردند. مدیر عامل شرکت شل همچنین بر توسعه منابع نفت و گاز ایران باید برای پاسخگویی به نیازهای انرژی جهان تاکید کرد.

مدیر عامل توتال ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر شرایط تجارت با تهران نه تنها برای شرکت توتال بلکه برای کل جهان و ایران فراهم شود. دو مارژری تاکید کرد: هیچ کشوری نمی تواند از فضای بازارهای جهانی دور بماند. شرکت های شل و توتال پیش از تشدید تحریم ها علیه ایران در چند سال گذشته در پروژه های نفت و گاز ایران فعالیت می کردند. مکالمه تلفنی میان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در تاریخ پنجم مهر ١٣٩٢ که نخستین گفت وگوی شفاهی میان دو کشور پس از ٣٤ سال قطع روابط به شمار می رود، امیدها برای یافتن راه حلی دیپلماتیک را که نشان دهنده دوباره فعال شدن شرکت های بین المللی نفتی در ایران است، افزایش داده است.
مرجع : خبرآنلاین

۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۰:۵۶
روحانی متشکریم! (139839)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۲:۱۲
حداقل دست مفت خورهایی مثل هند چین امارات ... کوتاه می شود (139906)
بانوی امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۳:۰۷
ببینین همه دنیا دنبال فرصتی برای سود کردن و منافع خودشونن اونوقت ما برای مردم و مملکتمون چی به ارمغان میاریم تازه با بی منطقی وحشتناکی که دچارشیم ،ادعا می کنیم تحریما فرصتن ،باعث شدن قوی شیم،پیشرفت کنیم.
امیدوارم یه روز برسه که به خاطر غرور بیجامون به فقر مردم دامن نزنیم (139959)