به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۱۷۴۰۹

۱۳زن​به​مجلس​اقليم​كردستان​عراق راه​يافتند

گروه بين الملل:​ از مجموع ۳۴ زن نامزد شده در چهارمين دوره انتخابات پارلمان منطقه كردستان عراق ،۱۳ نفر موفق به كسب راي و ورود به اين مجلس در دوره آينده شدند.
۱۳زن​به​مجلس​اقليم​كردستان​عراق راه​يافتند
كميسيون مستقل انتخابات عراق پس از اعلام نتايج قطعي انتخابات چهارمين دوره مجلس اقليم كردستان اعلام كرد: از مجموع ۱۱۱ نماينده پيروز دوره آتي مجلس، ۱۳ نفر را نمايندگان زن تشكيل مي دهند.مدير امور زنان در اقليم كردستان عراق در اين خصوص گفت: راهيابي و انتخاب ۱۳ نماينده زن از سوي مردم اين منطقه، نشان دهنده اعتماد بيشتر مردم به زنان است و اين يك پيروزي براي زنان كردستان محسوب مي شود. پخشان زنگنه افزود: زنان در دوره آينده مجلس اقليم حضوري پر رنگ و نقشي موثر و غير قابل انكار خواهند داشت و براي تحقق برنامه هاي حوزه زنان تلاش مي كنند.

وي تاكيد كرد: نمايندگان زن براي راهيابي به مجلس اقليم كردستان هر يك بيش از ۱۹ هزار راي بخود اختصاص داده و از مردم براي اين حضور راي اعتماد گرفتند.انتخابات چهارمين دوره مجلس اقليم كردستان عراق روز شنبه ۳۰ شهريور با حضور بيش از يك هزار و ۱۲۹ نامزد از ۳۱ حزب، گروه و جريان سياسي در يك هزار و ۲۵۰ مركز راي گيري متشكل از شش هزار و ۵۰۰ صندوق راي برگزار شد و بيش از ۷۳ درصد واجدين شرايط هم براساس اعلام كميسيون مستقل انتخابات در اين دوره مشاركت كردند.
مرجع : ايرنا

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۱۳:۱۴
یعنی اینها در قانون خودشون رجل مذهبی-سیاسی ندارند؟
خوبه .زنان هم حق نماینده و رئیس اقلیم شدن دارند در برخی از کشورها فقط رجال مذهبی-سیاسی حق شرکت دارند!

یه مطلبی هم در مورد دخالتهای اقیلم و سرکرده اقلیم اکراد(بارزانی)در بحران سوریه بگویم که بهتر است اکراد در موضوع بحران سوریه و قضایای عربی دخالت نکنند زیرا که فقط به ضرر خودشان و اکراد اقلیم عراق و حتی سوریه تمام می شود. (140521)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۱۴:۳۲
نظرت چیه بگیم بشار اسد بیاد مثل صدام ولی این بار تو سوریه یه انفال دیگه (182000 کشته و مفقودالاثر) و یک شیمیایی دیگه (5500 کشته) راه بندازه کردها و جامعه جهانی هم بشینن نگاه کنن؟!! بالاخره هرچی نباشه اینها هم حزب بعث هستند. (140579)
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۱۵:۱۱
شما اگه میخوای ثابت کنی که این تعداد کشته انفال واقعیت داره و یک بزرگنمایی برنامه دار رسانه های غربی برای تهاجم و تجزیه کشور عراق نبوده یک سایت یا آدرسی را بده که حتی اسم یک دهم این تعداد رو داشته باشد. (140613)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۱۵:۳۱
اکراد در سوریه با حکومت سوریه همکاری می کنند و به دخالت بی جا و مبارزه با مخالفان مسلح سوری می پردازند.
دفاع از خود در برابر گروه های متخاصم که به اکراد حمله می کنند مثل گروه های جهادی و القاعده و جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام(داعش)مشکلی ندارد،اما نباید آنان با حکومت سوریه همکاری داشته باشند و بخواهند با مخالفان اصلی سوری به مبارزه بپردازند.
همین چند ماه پیش این کمیته های مردمی کردی به یک گروه مسلح سوری به نام لشکر توحید حمله کردند و چند تن از این لشکر در مبارزه جان خود را از دست دادند.
وضعیت اکراد در سوریه با وضعیت اکراد در عراق متفاوت است و فعلاً بشاراسد برای حفظ خود در قدرت به سرکوب و کشتار بی رحمانه آنان مثل زمان صدام حسین دست نزده است. (140616)