به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ساعت ۰۲:۵۹
کد مطلب : ۱۷۴۸۳۴

حمله هوایی اسرائیل به دفتر رهبر حماس در غزه

گروه بین‌الملل: دفتر اسماعیل هنیه، از رهبران بلند پایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس شامگاه دوشنبه هدف حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت.
حمله هوایی اسرائیل به دفتر رهبر حماس در غزه
خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان محلی و یک منبع امنیتی در غزه اعلام کرد در پی این حمله به ساختمان دفتر رهبر حماس خسارات سنگینی وارد شده است. این حمله در پاسخ به حمله راکتی صبح دوشنبه فلسطینیان به شمال شرقی تل آویو انجام شده است که بنا به گزارش رسانه های اسرائیلی هفت مجروح برجای گذاشت.
 
ساعاتی پس از شلیک راکت به شمال تل آویو ارتش اسرائیل با انتشار پیامی در توییتر حماس را مسئول این حمله خواند و تصریح کرد موشک شلیک شده از جنوب نوار غزه پیش از اصابت به خانه ای در شمال شرقی تل‌آویو مسیری ۱۲۰ کیلومتر را طی کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز که به واشنگتن سفر کرده بود پس از انتشار خبر حمله موشکی به شمال تل آویو اعلام کرد سفر خود را کوتاه می کند و برای بررسی جزئیات این حمله و تدارک پاسخ کوبنده به عاملان آن راهی کشورش می شود. ارتش اسرائیل دقایقی پیش تایید کرد که دفتر اسماعیل هنیه در شهر غزه هدف حمله هوایی جنگنده های این کشور قرار گرفته است. در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «هواپیماهای جنگی دفتر اسماعیل هنیه، رهبر حماس را در محله ریمل واقع در غزه هدف قرار داده اند.» بر اساس این گزارش هیچ نشانه ای دال بر حضور رهبر حماس در دفتر خود هنگام حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی در دست نیست.

شلیک متقابل فلسطینیان
از سوی دیگر خبرگزاری ها اعلام کردند همزمان با حملات هوایی ارتش اسرائیل به مواضع جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، چندین راکت شامگاه دوشنبه از نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شد. خبرنگار خبرگزاری فرانسه در گزارشی تصریح کرده است که دست کم ۱۰ راکت از شمال نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شده است. ارتش اسرائیل همزمان با این حملات اعلام کرد که آژیر خطر در مناطق مختلفی از اراضی تحت کنترل اسرائیل در مجاورت نوار غزه به صدا درآمده است.

هشدار سازمان ملل متحد در باره بالاگرفتن تنش
در پی اوجگیری تنش میان فلسطینیان و ارتش اسرائیل در نوار غزه، سازمان ملل متحد از دو طرف درگیر در مناقشه خواست نهایت خویشتن داری را از خود نشان دهند. استفان دوجاریچ، سخنگوی سازمان ملل متحد که پس از حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه در جریان یک کنفرانس خبری سخن می گفت، تاکید کرد: «آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد به شدت نگران تحولات اخیر در غزه است.» دوجاریچ شلیک راکت از سوی غزه به سوی اسرائیل را غیر قابل قبول خواند و گفت : «ما از کلیه طرف های این مناقشه می خواهیم نهایت خویشتنداری را از خود نشان دهند.»
سخنگوی سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه بالاگرفتن تنش باعث وخیم تر شدن اوضاع بد فعلی می شود و جان غیرنظامیان در غزه و مناطق اطراف آنرا به خطر می اندازد، یادآور شد: «ما با مصر و کلیه طرف های مرتبط با این بحران در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم از شدت تنش ها بکاهیم.» تنش ها در نوار غزه در حالی پس از شلیک راکت به سوی تل آویو و حملات متقابل هوایی از سوی اسرائیل بالا گرفته که شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز سه شنبه نشستی در سطح وزیران را برای بررسی بحران خاورمیانه برگزار کند.
برچسب ها: نوار غزه