به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۹:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۱۷۵۴۸

فضای سیاسی بسیار بهتر شده است

یك فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:نباید کسی به صرف اظهار نظر درست، علمی و شرعی منتظر پرونده سازی و تبعات بعدی آن باشد.
فضای سیاسی بسیار بهتر شده است
محمدرضا خباز در گفت‌و‌گو باایلنا در خصوص حق آزادی بیان و اندیشه گفت: دکتر روحانی با دید باز و اندیشه وسیعی در‌‌ همان زمان پیش از انتخابات به این نیاز واقعی و ضروری جامعه اشاره و اعلام کرد در صورتی که بعنوان رییس جمهور مردم ایران انتخاب شود آزادی بیان و اندیشه را بیش از گذشته و به اندازه‌ای که قانون اساسی این حق را برای مردم قائل شده است فراهم خواهد کرد.وی گفت: باید زمینه را برای آزادی نشریات و اندیشه‌های متفاوت ایجاد کرد؛ در حال حاضر نخبگان و اهالی قلم نیز منتظرند هرچه زود‌تر زمینه‌ها برای آزادی بیان و اندیشه بیش از پیش فراهم شود.
اين نماینده اسبق مجلس ابراز داشت: یکی از نیازهای طبیعی هر جامعه این است که بدانند نگاه حکومت نسبت به آن‌ها چگونه نگاهی است؟ هر ملتی می‌خواهد بداند که دولتمردانش و کسانی که حاکمیت دارند آیا به آن‌ها نگاه ابزاری یا نگاه ارباب و رعیتی دارند یا آیا این نگاه بر اصل تساوی استوار است؟ و در ‌‌نهایت آیا ارتباط بین مردم و حاکمیت همانند جاده یک طرفه است یا دوطرفه؟ یعنی هم حکومت حقی برای مردم قائل است و هم مردم برای دولت حقوقی را متصور هستند؛ آیا مردم آزادی بیان و اندیشه دارند؟ آیا نسبت به حکومتی که سرنوشت آن‌ها را به دست گرفته ونسبت به حاکمانی که در راس امور هستند می‌توانند اظهار نظر کنند یا خیر؟ این آیا‌ها و ده‌ها پرسش دیگر در نهاد همهٔ مردم و بویژه مردم مسلمان و بلاخص امت شیعه وجود دارد و با توجه به فرهنگ اهل بیت که آزادی بیان و اندیشه را حق الهی خود می‌دانند، نباید این حق را از آن‌ها گرقت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: یکی از تفاوت‌هایی که مابین اصلاح طلبان و اصولگرایان وجود دارد همین بحث اعتقاد به وجود منشور حقوق شهروندی است. اصلاح طبان معتقدند که حقوق شهروندی کاملا طبق اصولی که در قانون اساسی آمده است باید به مردم داده شود و این چیزی نیست که از مردم مضایقه شود.
خباز خاطرنشان کرد: البته از روز انتخابات تا کنون فضای سیاسی بسیار بهبود پیدا کرده است ولی هنوز این شرایط ایده آل کامل نیست اما چیزی که واضح است نباید کسی به صرف اظهار نظر درست، علمی و شرعی منتظر پرونده سازی و تبعات بعدی آن باشد. این فضای امنیتی که در هشت سال گذشته بوجود آمده بود باید برطرف و برای همیشه به فراموشی سپرده شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: البته شعار‌ها و اندیشه‌های دکتر روحانی فضا را تا حدی اصلاح کرد و شرایط آزادی بیان را به وجود آورد ولی برای ماندگاری آن و برای اینکه اگر دولت آینده روی کار آمد نتواند آنرا محدود کند این حقوق باید نهادینه شود و این امر بسیار مهم است.

yasin ghasemi bojd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۴:۵۸
آقو ما به دنیا اومدیم انقلاب شد
حرف زدیم جنگ شد
راه رفتیم کودتا شد
رفتیم مدرسه جنگ تموم شد
درس خوندیم, هی نظاموی آموزشی عوض شد
رفتیم دانشگاه ,کنکور ول شد
رفتیم سربازی, معافیت آزاد شد
رفتیم سرکار, مملکت تحریم شد
خواستیم ازدواج کنیم, طلا گرون شد
گفتیم بریم خارج, پاسپورتمون دی پرت شد،
الانم اینترپل دنبالمونه هه هه هه هه یعنی داغونمااا،
له لهم آقو !
با این شرایط که پیش میره آقو فکر کنم
مشکل از ما باشه اگه بمیریم شاید دنیا بهشت شد… (141548)
م.گ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۵:۳۷
خدا نكنه ياسين ايشالله همه نجات پيدا ميكنيم منم هميشه فكر ميكنم خيلي بد شانسم . (141588)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۳ ۱۵:۱۷
تيتر: فضای سیاسی بسیار بهتر شده است
سؤال: فضاي اينترنت و فيلترينگ چطور؟ فضاي ماهواره و پارازيت چطور؟ (141569)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۰:۱۲
ایشون از بیرون به قضیه نگاه می کنند!!! (141973)