به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۱۷۶۴۱۸

چرا سه برنامه حسن‌ روحانی پیاپی برهم خورد؟

گروه سیاسی: كانال روزاروز نوشت: بامداد امروز محسن بیگلری، عضو مجمع‌نمایندگان استان‌کردستان به خبرگزاری تسنیم گفت: سفر روز چهارشنبه فردا، رئیس‌جمهور به برهم خورده و علتی هم برای آن اعلام نشده. چندساعت یعد، باشگاه خبرنگاران جوان به‌نقل‌از مدیرکل حوزه‌استان‌دار استان‌داری کرمانشاه و پیام روابط‌عمومی این استان‌داری خبر داده سفر استانی یک‌روزه فردای حسن روحانی به کرمانشاه برای گشایش چند طرح عمرانی و صنعتی برهم خورده و روحانی احتمالا پس از ماه رمضان به کرمانشاه می‌رود. این نهادهای دولتی استان کرمانشاه، علتی برای برهم‌خوردن این سفر استانی اعلام‌نشد.

دیشب هم ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران، روحانی که قرار بود در آیین گشایش این نمایشگاه حاضر باشد به‌دلیل برنامه پیش‌بینی‌نشده به این آیین نمی‌آید و وزیرارشاد این نمایش‌گاه را گشود. قرار بود حسن‌روحانی از تالاری در کتاب‌خانه‌ملی این نمایش‌گاه را بگشاید.

جالب‌ آن‌که ایرنا، به‌نقل از یک‌منبع آگاه در دفتر ریاست‌جمهوری که نامی از وی نبرده، نوشته اعلام نرفتن روحانی به نمایش‌گاه کتاب یا برهم‌خوردن سفر‌های استانی اخیر را خبرهایی از منبع‌‌های اطلاع‌رسانی به جز دفتر رئیس جمهوری برشمرده. این منبع‌آگاه، گفته «مرجع رسمی اعلام برنامه‌های رییس‌جمهوری، دفتر او است و برنامه‌ریزی برای یک سفر یا یک آیین به معنای قطعی‌بودن زمان آن نیست و فرآیندی جامع نیاز دارد»  این منبع افزوده روحانی، امروز و روزهای آینده نشست‌های پرشمار و برنامه فشرده‌ای دارد.

حرف‌های منبع آگاه در دفتر ریاست‌جمهوری به‌این‌معنا است‌که دست‌کم استان‌داری دو استان و ستاد برگزاری نمایش‌گاه کتاب هم برمبنای خبرهای نادقیق برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ حرفی است بس عجیب! اگر این سفرها و حضور در برنامه گشایش نمایش‌گاه قطعی نشده‌بودند، چرا استان‌داری‌، نماینده مجلس و برگزارکنندگان نمایش‌گاه از برهم‌خوردن سفر یا حضور در یک آیین حرف می‌زنند نه از نادرست‌بودن خبر نخستینِ حضور یا سفر روحانی؟ باید دید نشست‌های پرشمار رئيس‌جمهور چه‌بوده که اگر سفرهای استانی شاید بتوان بابت آن برهم‌زد، حتی فرصتی نگذاشته که روحانی از خیابان پاستور تهران تا کتاب‌خانه‌ملی در بزرگ‌راه حقانی تهران برود و چند دقیقه سخن‌بگوید و برگردد.
برچسب ها: حسن‌ روحانی