به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۱۷۶۹۵
رکوردشکنی فیلم جدید جرج کلونی در هفته اول اکران

شروع ناموفق‌فيلم بن‌افلک‌وجاستین‌تیمبرلیک

گروه فرهنگ و هنر:‌ درام فضایی «جاذبه» به کارگردانی آلفونسو کوارون در هفته اول اکران در آمریکای شمالی بیش از انتظار ظاهر شد.
 این فیلم سه‌بعدی از جمعه تا یکشنبه در سینماهای ایالات متحده و کانادا 55.6 به دست آورد و رده اول جدول را به خود اختصاص داد.«جاذبه» (Gravity) در حالی به این میزان فروش دست پیدا کرد که نظرسنجی‌ها نشان می‌داد فروش هفته اول فیلم بیش از 45 میلیون دلار نشود.در همین حال «Runner Runner»، دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده روی پرده سینماها رفته، حداقل انتظارها را هم برآورده نکرد و با 7.6 میلیون دلار در رده سوم جدول قرار گرفت.

فروش هفته اول «جاذبه» با بازی ساندرا بولاک و جرج کلونی - که شامل 1.4 میلیون دلار فروش این فیلم در نیمه‌شب پنجشنبه است -بیشترین فروش هفته اول یک فیلم اکران‌شده در ماه نوامبر در تاریخ آمریکای شمالی است. «فعالیت فراهنجار 3» با 52.6 میلیون دلار رکوددار قبلی بود.بخش زیادی از موفقیت «جاذبه» به خاطر فروش خوب این فیلم در سینماهای مجهز به سیستم سه‌بعدی بود که حدود 80 درصد مجموع فروش آن را شامل می‌شود.



دان فلمن رئیس بخش توزیع داخلی شرکت برادران وارنر گفت: «این موفقیت برای پخش‌کننده‌هایی که درباره نسخه‌های سه‌بعدی نگران هستند، امیدوارکننده است، اما باید حواستان باشد که چه فیلمی را با این قالب اکران می‌کنید.»بولاک و کلونی در «جاذبه» نقش دو فضانورد آمریکایی را بازی می‌کنند که وقتی فضاپیمای آن‌ها پس ازبرخورد تکه‌پاره‌ها از بین می‌رود، در فضا سرگردان می‌شوند. فیلم با بودجه حدود 100 میلیون دلار ساخته شده و در شرایط کاملا نزدیک به زندگی واقعی بازسازی شده است.منتقدان از فیلم استقبال کرده‌اند و 98 درصد نقدهای نوشته‌شده بر آن در وبسایت راتن تومیتوز مثبت بوده است. تماشاگران نیز در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه A- داده‌اند.

بولاک 49 ساله امسال در گیشه‌های فروش بسیار موفق ظاهر شده است. «جاذبه» بهترین فروش افتتاحیه فیلمی با بازی او را رقم زد. ضمن اینکه او تابستان امسال کمدی موفق «گرما» را هم روی پرده سینماها داشت.بولاک در «جاذبه» نقش دکتر رایان استون یک مهندس پزشکی را بازی می‌کند که اولین ماموریت فضایی خود را انجام می‌دهد. این نقش پیش از بولاک ابتدا به آنجلینا جولی و بعد به ناتالی پورتمن پیشنهاد شده بود. برخلاف انتظار خیلی‌ها، نقش کلونی در «جاذبه» یک نقش فرعی است.«جاذبه» در سطح بین‌المللی نیز در 27 کشور 27.4 میلیون دلار فروخت. فروش «جاذبه» در آلمان و استرالیا خوب، اما در روسیه متوسط بود.این فیلم اولین بار در دنیا ماه پیش در افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز در بخش خارج مسابقه نمایش داده شد. «جاذبه» اولین فیلم کوارون پس از فیلم تحسین‌شده «فرزندان بشر» در سال 2006 است.

«Runner Runner» با بودجه به نسبت کمی ساخته شده، اما شروع ضعیف فیلم در گیشه‌ها نشان می‌دهد که در مجموع بخت زیادی برای موفقیت مالی ندارد.این فیلم را براد فرمن کارگردانی کرده و بن افلک، جاستین تیمبرلیک و جما آرترتن در آن بازی می‌کنند. تیمبرلیک نقش یک فارغ‌التحصیل دانشگاه را ایفاء می‌کند که برای دیدار با یک چهره مهم در دنیای بازی‌های آنلاین (افلک) به کاستاریکا می‌رود.



شرکت نیو ریجنسی «Runner Runner» را با بودجه‌ای حدود 30 میلیون دلار ساخته و شرکت فاکس قرن بیستم توزیع‌کننده آن است.فیلم در برقراری ارتباط با تماشاگران جوان‌تر ناموفق بود، به طوری که حدود 70 درصد تماشاگران بالای 25 سال داشتند. سینماروها در مجموع از فیلم استقبال نکرده‌اند و در سینمااسکور به آن درجه C داده‌اند. واکنش منتقدان هم عمدتا منفی بوده است.فیلم انیمیشن «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2» که هفته پیش صدرنشین بازار آمریکای شمالی شد، این هفته با حدود 37 درصد کاهش 21.5 میلیون دلار فروخت و به رده دوم رفت. مجموع فروش داخلی فیلم 60.5 میلیون دلار شده است.


در حوزه نمایش محدود، فیلم مکزیکی «Pulling Strings» به کارگردانی پدرو پابلو ایبارا در هفته اول اکران در 387 سینما 2.5 میلیون دلار به دست آورد و در رده نهم قرار گرفت. این فیلم درباره زنی دیپلمات در مکزیکوسیتی است که برخوردش با یک خواننده ماریاچی که با ویزای او مخالفت شده، زندگی‌اش را از این رو به آن رو می‌کند.
مرجع : خبرآنلاين