به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۱۷۷۰۴

همزماني سخنراني‌هاي روحانی با فوتبال!

گروه سياسي- رسانه‌ها: سايت آينده نوشت: در اینکه اصرار رسانه ملی بر پخش مهمترین سخنان و اظهارات و گفتگوهای رییس‌جمهور، آن هم در آغاز به کار دولت و فضای سنگین داخلی و خارجی در بدترین ساعات پخش می شود، شکی نیست اما باید پرسید اولا چه هدفی از این به اصطلاح تلف رسانه ای در تلویزیون دنبال می شود و ثانیا چرا قبل از این چنین رفتاری برای رییس دولت نهم و دهم وجود نداشت؟!
همزماني سخنراني‌هاي روحانی با فوتبال!
رفتار رسانه ای تلویزیون در قبال پخش سخنرانی ها و گفتگوهای دکتر روحانی در همین ابتدای کار دولت تدبیر و امید، نشانه‌های غیر مطلوبی از بی اعتنایی به دیپلماسی فعال و البته مورد حمایت و تایید رهبر انقلاب دارد. اینکه رسانه ملی مهمترین سخنان رییس‌جمهور آن هم در فضای پرسوء تفاهم امروز با وجود رسانه‌های مختلف و تحلیل‌های پیش از انتشار خبر، را چند روز بعد از واقعه از رسانه ملی پخش می‌کند، جز کمرنگ کردن تاثیر سخنان رییس‌جمهور پس از فضای غالب شده رسانه ای در کشور، چه معنا و مفهومی دارد؟

آیا غیر از این است که خوشبینانه بگوییم تلویزیون نسبت به پخش به هنگام و موثر سخنان رییس جمهور کوتاهی می‌کند؟
و سوال دیگر اینکه چرا تلویزیون بر پخش گفتگوهای مهم رییس جمهور کشور در بدترین ساعات پخش اصرار دارد؟ برای نمونه، گفتگوی بسیار مهم رییس جمهور با شبکه ان بی سی نیز در ساعتی پخش شد که بازی پرسپولیس و سپاهان در حال برگزاری بود! همچنین مصاحبه مطبوعاتی و مهم دکتر روحانی که حاوی مهمترین مواضع کشور و دولت در خصوص تحولات جدید عرصه دیپلماتیک بود، چهارشنبه گذشته و همزمان با بازی حساس استقلال و اف سی سئول کره از تلویزیون پخش شد.

این روند گویا به شیوه مرسوم تلویزیون تبدیل شده و قرار است امشب سخنان دکتر روحانی در دیدار با نمایندگان مجلس با چند روز تاخیر، همزمان با برنامه پربیننده نود روی آنتن برود! آیا باید با خوشبینی این رفتار رسانه ملی را نوعی بی دقتی در کنداکتور دانست و یا پشت پرده این همزمانی‌ها و تاخیرها چیز دیگری است؟ آیا رسانه ملی در خصوص بازپس گیری زمین های نمایشگاه بین المللی به دنبال چراغ سبز است تا کار خود را طور دیگری پیش ببرد؟ آیا در رسانه ملی، پیام انتخابات و انتخاب ملت، آن طور که باید شنیده نشده است؟!

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۳۲
حالا چیز مهمی هم که نگفته
عمل مهمه نه حرف
عملا مردم می فهمن
تازه بهتره که حرفها کمتر پخش بشه (143062)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۹:۰۱
اي كاش براي محمودم همينو مي گفتي. (143218)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۹:۰۲
عيبي نداره ا جفتشو مي بينيم :دي يكيشو مي بينيم ، يكيشو ضبط مي كنيم و بعدا مي بينيم!!!! عصر تكنولوژي ، صدا و سيما عقبه هنوز. (143220)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۹:۱۴
رسانه ميلى دلش براى راى بالاى ٢٥ ميليون ٤ سال ديگه رييس جمهور عزيزمان تنگ شده است (143231)
محمد٧الف
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۲۲:۱۷
اكه منظور شما از عمل ، مانند هشت سال كذشته است ... همون بهتر كه عملي انجام نشه !!!!! (143369)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۳۳
بنظر شما مردم اخبار فعالیت های آقای دکتر روحانی رو از تلویزیون میلی دنبال می کنند؟!!منکه به شخصه چنین عقیده ای ندارم! مردم ایکه به آقای دکتر رای دادند خوب میدونند که دکتر علاوه بر بدخواهان خارجی با بدفهمان داخلی هم روبرو هستند.پس انتظاری از رسانه های میلی حضرات ندارند!نمونش دکتر دیپلماتمون که خوب این موضوع رو فهمیده و خودش مستقیم با مردم در تماسه (143063)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۳۵
متاسفانه رسانه غیر ملی انواع محدودیت ها و شیوه های ناپسند نخ نما شده رو برای تحریم رسانه ای و بایکوت دولتی که با گردانندگان پشت پرده سیما زاویه فکری دارد اعمال می کند... از جمله اصرار دارد آقای روحانی رو نه رپیس جمهور بلکه رئیس قوه مجریه خطاب کند و ریاست جمهوری رو در سطح روسای قوای دیگه کوچیک کنه!

تنها دل خوشی ما اینه که اکثریت مردم با اون چیزی که تو کشور حاکمه موافق نیستن... (143066)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۳۷
ما از این سیستگزاریهای مخاالف رای ونظر رهبر و دولت و مردم به کی باید شکایت کنیم لطفا نظرسنجی کنید ببین چند درصد از مردم مخالف این تلویزیون میلی هستند. (143070)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۳۸
اگه غیر این اتفاق میفتاد باید به رسانه ملی شک می کردیم (143072)
کمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۳۹
نخبگان صدا وسیمای میلی مخاشونو رو هم ریختن و نتیجه گرفتن که ساعت پخش سخنرانی روحانی با ساعت پخش فوتبال یکی شود حالا شما به آن ایراد میگیرید ؟!!!!!!!!!! (143074)
حسين تبريزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۴۹
انحصار در هر كاري فساد و تحميل نظر مي آورد چه در رسانه چه در توليد خودرو و ......
صدا و سيما هم جهاز بعضي هاست و اجازه استفاده به هيچ كس رو نميدن . (143083)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۵۱
این کارها که خوبه
عمق سوزش رو متوجه میشیم. (143085)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۰۱
دقیقا" به عمد و با نیت ضدیت با دولت رفتار می کند. صداو سیما که همه ی این سالها بیشتر نماینده ی جناح افراط گرای داخلی بوده است (تا حتی اصولگرایان معتدل) تمام هم و غم خود را برای ناکامی دولت گذاشته است. با کمی دقت در اخبار سیاسی تلویزیون این امر به خوبی هویداست. به صورت غیر آشکار فقط تضعیف دولت مد نظر این سازمان عریض و طویل که بودجه ملت را می بلعد قرار گرفته است. جالب است سازمانی چنین عریض و طویل تمام وقت تبلیغات دکان و مغازه و لوازم و اجناس بنجل نشان می دهد. سازمانی با 94 هزار نفر پرسنل که یک دهم کارایی شبکه ای مانند الجزیره با کمتر از 1000 پرسنل را ندارد. (143094)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۰۱
اینها از کجا می آیند که همیشه در جهت خلاف مردم قدم برمی دارند: کیهان، ضرغامی، خودسر و ...... (143096)
علی اکبر
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۱۵
برای دولت نهم و دهم؛ مخصوصا دولت دهم در سبکهای دیگری کم گذاشتند.
حالا یکبار هم برای دولت یازدهم در رسانه ملی کم کاری کنند. (143112)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۲۱
ازسایت اینده سوال میکنم .اگر بهترین زمین تهران را که توسط احمدی نزادبه شما هدیه داده شده بود دولت روحانی ازشما پس میگرفت شما باز هم اخبار دولت او رابه موقع پخش میکردی لا اقل کمی انصاف داشته باشید.
بالاخره درانتقام لذتیست که در عفو نیست (143125)
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۲۶
صدا وسیما هنوز با دولت دکتر روحانی در نبرد است؟! دولت باید به فکر خود باشد (143130)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۳۷
باید دولت یک شبکه خبر برای خودش در تلویزیون درخواست کند که خودش آن را اداره کند با نام شبکه کلید (143138)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۷:۰۲
اين كه ديگر دليل نمي خواهد صدا وسيماي ضرغامي ملك پدري ايشان است وچون ايشان درخط جليلي واحمدي نژاد قدم رنجه مي فرمايند شما از پخش سخنان روحاني ازاين صدا وسيما(............)انتظار بيشتري نداشته باشيد (143151)
بروجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۸:۵۸
بزرگترین دلیل اینکه دکتر روحانی داره درست و به میل مردم رفتار میکنه همین سیاست تلویزیون و کیهانه اگر اونا ازش بد بگن پس کارش درسته ولی اگه اونا ازش تعریف کنن پس یه جای کار می لنگخ (143214)
رحمان
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۹:۴۳
غیر از این بود باید شک میکردید صدا وسیما مردمی نیست اشکال زیاد دارد تا زمانیکه تلوزیون خصوصی نداشته باشیم همین اش و همین کاسه است ازادی مطبوعات و غیره چه لذت بجخش است ولی ما در خم یک کوچکه هستیم (143256)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۲۰:۲۲
رسانه ملی یا پیام انتخابات را نشنیده یا خود را به نشنیدن زده؛ که البته فرضیه دوم بسیار به واقعیت نزدیکتر است. (143287)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۲۱:۵۰
دولت باید یرای شروع بودجه را ببنده بعد برق ساختمان را قطع کنه این طوری یعنی قاطعیت در مقابل عدهای خودسر (143353)