کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همزماني سخنراني‌هاي روحانی با فوتبال!

15 مهر 1392 ساعت 15:26

گروه سياسي- رسانه‌ها: سايت آينده نوشت: در اینکه اصرار رسانه ملی بر پخش مهمترین سخنان و اظهارات و گفتگوهای رییس‌جمهور، آن هم در آغاز به کار دولت و فضای سنگین داخلی و خارجی در بدترین ساعات پخش می شود، شکی نیست اما باید پرسید اولا چه هدفی از این به اصطلاح تلف رسانه ای در تلویزیون دنبال می شود و ثانیا چرا قبل از این چنین رفتاری برای رییس دولت نهم و دهم وجود نداشت؟!


رفتار رسانه ای تلویزیون در قبال پخش سخنرانی ها و گفتگوهای دکتر روحانی در همین ابتدای کار دولت تدبیر و امید، نشانه‌های غیر مطلوبی از بی اعتنایی به دیپلماسی فعال و البته مورد حمایت و تایید رهبر انقلاب دارد. اینکه رسانه ملی مهمترین سخنان رییس‌جمهور آن هم در فضای پرسوء تفاهم امروز با وجود رسانه‌های مختلف و تحلیل‌های پیش از انتشار خبر، را چند روز بعد از واقعه از رسانه ملی پخش می‌کند، جز کمرنگ کردن تاثیر سخنان رییس‌جمهور پس از فضای غالب شده رسانه ای در کشور، چه معنا و مفهومی دارد؟

آیا غیر از این است که خوشبینانه بگوییم تلویزیون نسبت به پخش به هنگام و موثر سخنان رییس جمهور کوتاهی می‌کند؟
و سوال دیگر اینکه چرا تلویزیون بر پخش گفتگوهای مهم رییس جمهور کشور در بدترین ساعات پخش اصرار دارد؟ برای نمونه، گفتگوی بسیار مهم رییس جمهور با شبکه ان بی سی نیز در ساعتی پخش شد که بازی پرسپولیس و سپاهان در حال برگزاری بود! همچنین مصاحبه مطبوعاتی و مهم دکتر روحانی که حاوی مهمترین مواضع کشور و دولت در خصوص تحولات جدید عرصه دیپلماتیک بود، چهارشنبه گذشته و همزمان با بازی حساس استقلال و اف سی سئول کره از تلویزیون پخش شد.

این روند گویا به شیوه مرسوم تلویزیون تبدیل شده و قرار است امشب سخنان دکتر روحانی در دیدار با نمایندگان مجلس با چند روز تاخیر، همزمان با برنامه پربیننده نود روی آنتن برود! آیا باید با خوشبینی این رفتار رسانه ملی را نوعی بی دقتی در کنداکتور دانست و یا پشت پرده این همزمانی‌ها و تاخیرها چیز دیگری است؟ آیا رسانه ملی در خصوص بازپس گیری زمین های نمایشگاه بین المللی به دنبال چراغ سبز است تا کار خود را طور دیگری پیش ببرد؟ آیا در رسانه ملی، پیام انتخابات و انتخاب ملت، آن طور که باید شنیده نشده است؟!


کد مطلب: 17704

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/17704/همزماني-سخنراني-هاي-روحانی-فوتبال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir