به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۷۷۴۰

بهبود وضعیت اینترنت نسبت به سال گذشته

گروه علمي و فناوري:​ یک کارشناس معتقد است که وضعیت اینترنت نسبت به سال گذشته بهتر شده ولی با این حال هنوز هم کاربران در داخل کشور در مقایسه با سایر کشورها از سرعت پایین اینترنت رنج می‌برند.
بهبود وضعیت اینترنت نسبت به سال گذشته
رامتین کیایی، کارشناس فناوری اطلاعات اظهار کرد: اینترنت در داخل کشور نسبت به سال‌های گذشته با روندی رو به رشد همراه بوده اما با تمام این موضوعات هنوز با سرعت دلخواه کاربران فاصله زیادی داریم.وی همچنین در رابطه با وضعیت قیمت و سرعت اینترنت تاکید کرد: در رابطه با سرعت و قیمت به دلایل قانونی به کاربران خانگی سرعت بیشتر از 128 کیلوبیت ارائه نمی‌شود که اگر این محدودیت از جلوی راه کاربران ایرانی برداشته شود مسلما وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد چراکه روز به روز سایت‌ها از نظر محتوایی سنگین‌تر می‌شوند و این موضوع نیازمند سرعتی است که بتواند نیازهای کاربران را برطرف کند. درحال حاضر سرعتی که به کاربران ایرانی ارائه می‌شود چندان مناسب نیست.این کارشناس در ادامه به قیمت اشاره کرد و ادامه داد: حتی اگر محدودیت سرعت از پیش روی کاربران برداشته شود هنوز با مبحثی به نام قیمت بالای سرویس‌ها روبه‌رو هستیم. در این راستا به نظر می‌رسد شرکت ارتباطات زیرساخت توانایی این را داشته باشد که پهنای باند را با قیمت پایین‌تری در اختیار اپراتورها قرار دهد.

کیایی در ادامه درباره انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: اگر انحصار وارد کردن اینترنت از دست شرکت ارتباطات زیرساخت خارج شود به دلیل ایجاد رقابت در حوزه ورود پهنای باند به داخل کشور، قیمت اینترنت کاهش پیدا خواهد کرد. البته به نظر می‌رسد این موضوع چندان ممکن نباشد چراکه درصورت ورود بخش خصوصی به این حوزه، امنیت آن هم باید تامین شود. او در پایان گفت: با توجه به تغییراتی که در دولت ایجاد شده، وضعیت اینترنت می‌تواند در کشور بیشتر از اینها بهبود پیدا کند. اخیرا هم به نظر من تعداد کندی‌های سرعت اینترنت کاهش پیدا کرده و همین موضوع را می‌توان گامی رو به جلو تلقی کرد.
مرجع : ايسنا

احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۰:۱۹
این آقا شرایط خاص خودش را دیده و بجای همه نظر داده در حالیکه هیچ خبری نشده و وضع همان است که بود . (143513)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۳:۱۰
وضع بدتر شده منتها چون در دولت تدبیر و امید هستیم اهمیت داده نمیشه و موضوع پر رنگ نمیشه.
پورت اچ تی تی پی اس به صورت هوشمند بسته شده و دسترسی هم به سایت ها سخت شده. (143610)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۰:۲۴
كجاش بهتر شده؟ بابا كارشناس جو نده. (143518)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۲:۵۲
بهتر که نشده هیچ بدترم شده حداقل توی اصفهان که من زندگی میکنم تقریبا اکثر کاربرهایی که میشناسم ناراضی هستند (143595)
وحید
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۶:۵۷
به نظر من بدتر هم شده.
فقط در یه مقطع کوتاه چند روزه که روحانی نیویورک بود یه مقدار سرعتها خوب شه بود بعد دوباره روز از نو روز از نو (143750)