به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۳۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۱۷۸۴۲
تصمیمات کابینه برای بهبود شرایط دریاچه ارومیه

استانداران‌خوزستان،خراسان‌وفارس معرفي‌شدند

گروه سياسي: سخنگوی دولت از انتخاب سه استاندار جدید استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی و فارس و تصمیم‌های جدید کابینه برای بهبود شرایط دریاچه ارومیه خبر داد.
استانداران‌خوزستان،خراسان‌وفارس معرفي‌شدند
محمدباقر نوبخت پس از پایان جلسه امروز کابینه با حضور در جمع خبرنگاران درباره انتخاب چند استاندار جدید، گفت: آقایان عبدالحسین مقتدایی، محمد احمدی و خدمتگزار به ترتیب بعنوان استانداران جدید استان‌های خوزستان، فارس و خراسان جنوبی در جلسه امروز هیئت دولت انتخاب شدند. وی در ادامه با اشاره به بررسی وضعیت دریاچه ارومیه در جلسه هیئت دولت، گفت: طرح‌های لازم در این زمینه مطرح شد و رئیس جمهور با حساسیت ویژه این موضوع را پیگیری کرده است.

نوبخت با اشاره به ارائه 19 طرح در زمینه بهبود شرایط دریاچه ارومیه به هیئت دولت، اظهار داشت: همه این 19 طرح مورد تصویب قرار گرفت که می‌شود آن را در سه گروه خلاصه کرد. سخنگوی دولت ادامه داد: اولین طرح این است که میزان آب ورودی به دریاچه تصحیح شود و بخش‌هایی که در صورت استمرار آنها برای دریاچه ارومیه بحران به وجود می‌آورند، متوقف شوند. وی مطالعه و سرعت بخشیدن طرح‌ها برای انتقال آب به دریاچه ارومیه را موضوع مهم دیگر خواند و افزود: آقای رئیس جمهور کارگروه مربوط به دریاچه ارومیه و وزارت نیرو را مامور کرد که از اختیارات اصل 127 و 138 استفاده کرده و جلوی مشکلات این دریاچه گرفته شود.

سخنگوی دولت با اشاره به دغدغه رئیس جمهور درباره نجات رودخانه‌های کشور اظهار داشت: تشکیل کارگروهی برای نجات دریاچه ارومیه نیز به همین دلیل بود. وی جلسه رئیس جمهور با بنیاد نخبگان جوان را یادآور شد و گفت: رئیس جمهور در این جلسه تاکید کرد که از ظرفیت و توانایی جوانان در دستگاه‌های دولتی استفاده شود. نوبخت در ادامه خطاب به اصحاب رسانه تاکید کرد: نظرات دولت را یا سخنگوی و یا وزرا به نسبت موضوع مربوط به خود گزارش می‌دهند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی از جراید مطالبی را مطرح می‌کنند که پس از بررسی مشخص می‌شود برداشت شخصی از اظهارات یک وزیر است، تصریح کرد: بدون شک اگر موضوعی وجود داشته باشد و خارج از چارچوب سخنگو و یا وزیر مربوطه مطرح شود، آن را نظر دولت نمی‌دانیم.

وی همچنین درباره موضوع تغییر ساعت کاری ادارات گفت: آنچه در جلسه گذشته هیئت دولت تصویب شد، مقدار ساعات کار بود که به میزان 44 ساعت در هفته منظور شد. سخنگوی دولت با بیان اینکه در سالهای گذشته چندین بار به دلیل وضعیت خاص اقلیمی، ساعات کار ادارات کاهش یافته بود، ادامه داد: پس از رفع این مشکل، مقدار ساعات به حال قبل بازنگشت و بنابراین دولت همان قانون قبل را تکرار کرد.

نوبخت ادامه داد: موضوع دیگر این بود که شیوه زمانی ساعات کاری ادارات چگونه باشد تا ترافیک شکل نگیرد و دولت در این زمینه نیز همان رویه گذشته را اجرا کرد. در موضوع زمانبندی ادارات سعی کردیم به گونه‌ای عمل شود که آشفتگی در برنامه‌های گذشته ایجاد نشود. نوبخت در مورد قانون هدفمندی یارانه‌‌ها نیز گفت:‌ ما بنا داریم که رویه موجود را ادامه دهیم اما اینکه این روش قابل استمرار است یا نه، باید مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ما باید مرحله دوم قانون هدفمندی را در دست داشته باشیم؛ پرداخت یارانه‌ها باید متناسب با درآمدها باشد در حالیکه امروز همه خانوارها با درآمدهای متفاوت، یارانه‌های یکسان دریافت می‌کنند. عدالت ایجاب می‌کند که دهک‌هایی که نیاز به دریافت یارانه ندارند از این درآمد معاف شوند. نوبخت در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره روند اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در سال 93، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم هدفمندی یارانه‌ها را در سال 1393 بدون کمترین مشکل برای جامعه اجرا کنیم.

وی افزود: دولت در کارگروه‌های مختلف مرتبط با ستاد هدفمندی یارانه‌ها در حال بررسی این مطلب است که چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد و همه راهکارها را در این باره مورد بررسی قرار دهد. تأکید آقای رئیس‌جمهور نیز بر این مسئله است که ما در گزینه‌های خود در بودجه سال 93 این مسئله را مد نظر داشته باشیم. البته عدالت در بحث ارائه یارانه به اقشار مختلف باید مد نظر قرار بگیرد چرا که با بخش کمی از مبالغ این یارانه‌ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی را حل کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تأمین ارز واحدهای تولیدی گفت: دولت در 35 مصوبه‌ای که چندی پیش در خصوص ایجاد رونق اقتصادی تصویب کرده، این مسئله را مورد توجه قرار داده است. سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا به بحث رفع تورم در جامعه توجهی می‌شود یا نه؟ گفت: هیچ جلسه اقتصادی دولت با حضور تیم اقتصادی و شخص اقای رییس جمهور که حداقل هفته ای دوبار برگزاری می شود، نیست که بحث تورم در آن مطرح نشود و آقای رئیس‌جمهور بر این نکته تأکید می‌کند که در بودجه سال 93 بحث راهکار جلوگیری از رشد تورم مورد توجه قرار گیرد.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون تورم زیاد نیست، گفت: به طور حتم همین‌گونه است و اگر دولت توجهی به بحث تورم نداشت بلافاصله ساده‌ترین راه را برای جبران کسری بودجه انتخاب می‌کرد. البته دولت تلاش می‌کند تا بتواند تورم را مهار کند. سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال دیگری درباره صحت گزارش ارائه شده از سوی وزیر دادگستری پیرامون بررسی موضوع حذف حصر آقایان کروبی و موسوی، گفت: من این گزارش را تأیید می‌کنم و ما هر تصمیمی که در چارچوب منافع ملی و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته شود، را اجرا خواهیم کرد. وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفر رئیس‌جمهور به عربستان گفت: درباره سفر رئیس‌جمهور به عربستان برای انجام مناسک حج هیچ تصمیمی گرفته نشده است و اگر تصمیمی گرفته شود آن را اعلام خواهیم کرد.

توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۵:۲۴
کی نوبت خراسان رضوی میشه؟ (144326)
محمود دزفولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۰:۰۵
آخیش شهید شدیم تا از دست این حجازی استاندار خوزستان راحت شدیم. (144467)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۵:۴۹
مقتدایی رو عشق است خدایا متشکریم
روحانی متشکریم
باریکلا رحمانی فضلی بهت امیدوار شدم (144348)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۰:۴۷
کلید جایش را به داس داد (144485)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۱:۴۵
استاندار فارس عملا هیچ کارن استان فارس دست. . . . (144524)