به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۱۵
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۱۷۸۶۰

روحانی‌‌واحمدی‌نژاد از نگاه‌مترجم سازمان‌ملل

گروه سياسي: بنفشه کینوش مترجم سخنرانی های سه رئیس جمهور ایران در سازمان ملل بوده است. اهمیت هیئت ایرانی در نیویورک، باعث شده که او نیز مورد توجه رسانه ها قرار گیرد. وی در گفتگویی با رادیو عمومی ملی (NPR) آمریکا به کارش و تجربه هایش در این مدت پرداخته است.
روحانی‌‌واحمدی‌نژاد از نگاه‌مترجم سازمان‌ملل
کینوش در مورد برداشتش از حسن روحانی می گوید که دو سال طول می کشد تا او در کنار یک رئیس جمهور در نیویورک بتواند واقعا احساس کند چگونه شخصی است و در مورد امور جهان چگونه فکر می کند و احساس می کند و غیره. اما وی اضافه می کند که به نظرش روحانی در جای خودش آدم راحتی است. «او به نوعی میانه رو، آرام و تا حدی آسان گیر به نظر می آید». کینوش که مترجم احمدی‌نژاد نیز بوده است، وی را بی تجربه و رفتارش را همچون بسیاری دیگر نسبت به غرب دو سویه می‌خواند. «از یک سو، آنها برای درک آن (غرب) تلاش می کنند تا بتوانند تماس برقرار کنند. از سوی دیگر آنها نمایانگر علت وجودی مبارزه طلبی سیاست خارجی آمریکا در منطقه، خاورمیانه و ایران هستند. و من فکر می کنم، او نماینده این سردرگمی بود».

وی در مورد ترجمه نیز می گوید «من اغلب از خودم می پرسم چقدر در ترجمه یک فرهنگ فراتر از کلمات خوب هستم؟ چرا که فراتر از آنها، فرهنگی وجود دارد. فرهنگی وجود دارد که محمود احمدی نژاد از آنجا می آید، که ممکن است شما از پیدا کردن آن شگفت زده شوید و می تواند بسیار متفاوت از دیگر رئیس جمهورها و فرهنگ پس زمینه زادگاه آنها باشد... من قادر به انتقال آن نیستم و فکر می کنم برای درک برخی شکست ها در روابط ایران و آمریکا این مهم است».

لر ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۷:۵۹
فرهنگی وجود دارد که محمود احمدی نژاد از آنجا می آید، که ممکن است شما از پیدا کردن آن شگفت زده شوید و می تواند بسیار متفاوت از دیگر رئیس جمهورها و فرهنگ پس زمینه زادگاه آنها باشد!

منظورش اینه احمدی نژاد معجزه همه هزاره هاست !!! (144414)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۱:۳۷
باحال گفتی! (144519)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۲:۵۷
خودش مترجم لازمه ..معلوم شد چی گفت اصلن ؟ (144555)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۸:۲۴
همان شورای نگهبانی که محمود احمدی‌نژاد را تأیید صلاحیت کرده،حسن روحانی را هم تأیید صلاحیت کرده است. (144425)
مهم نیستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۲:۵۹
اظهار نظر بی خردانه ای کردی دوست عزیز.خیلی بیخردانه (144556)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۳:۱۰
همونی که کلید ساز را تایید کرد ...مشایی را رد کرد . اره سایبری جون فکر کردی زرنگی. (144558)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۱:۳۵
دیگه تحلیل گراتون ته کشیدن دست به دامن کینوش و فرنوش شدید! اقا...بابا....حاجی... عمو... اوهوی... شما فکر میکنید تو این ایران هیچ کس بالی 20 سال نیست. (144517)
تتتتتتتتتتتت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۳:۱۴
شورای نگهبان از احمدی نزاد حمایت کرد
ولی با روحانی مخالف بود (144560)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۲۳:۵۲
دیگه بندو اب دادین .. فایده نداره زور نزن. (144584)