به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۱۷۸۹۹
عملياتي توسط شاخه القاعده در ليبي يا ...؟

نخست‌وزير ليبي ساعاتي پس از ربوده شدن آزاد شد

گروه بين‌الملل: نخست وزير ليبي پس از تحمل بازداشت چند ساعته كه بازتاب گسترده اي در جهان داشت، آزاد شد.
نخست‌وزير ليبي ساعاتي پس از ربوده شدن آزاد شد
خبرگزاري رويترز در اين زمينه گزارش داد: دولت ليبي در بيانيه اي اعلام كرد كه علي زيدان آزاد شد. در ساعات اوليه صبح امروز (پنجشنبه) اعلام شد كه گروهي مسلح علي زيدان را در محل اقامتش به گروگان گرفتند، اما پس از چند ساعت سازمان مبارزه با جرم در ليبي وابسته به وزارت كشور اعلام كرد كه وي گروگان گرفته نشده است، بلكه بازداشت شده است. در همين حال دادستاني كلي ليبي اعلام كرد هيچ گونه دستور بازداشتي از اين نهاد براي دستگيري علي زيدان صادر نشده است.
بنا بر اعلام این منابع، علی زیدان پس از آزادی به مقر نخست‌وزیری لیبی بازگشت.

دولت لیبی با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی، ربودن شدن نخست‌وزیر را محکوم و آن را اقدامی تروریستی خواند. در بیانیه‌ای که در این کنفرانس مطبوعاتی خوانده شد، آمده است: تمامی مقامات و نهادهای حکومتی لیبی ربوده شدن نخست‌وزیر قانونی کشور را محکوم می‌کنند. یک گروه از انقلابیون سابق لیبی پیشتر اعلام کرده بود که در واکنش به ربوده شدن ابو انس اللیبی، اسلامگرای افراطی لیبیایی توسط آمریکا، نخست‌وزیر را ربوده است.

در بیانیه‌ای که توسط گروه مذکور منتشر شد، آماده است: از آنجایی که دولت لیبی به واشنگتن و عوامل آنها اجازه داد تا ابو انس را در خاک لیبی بربایند، ما نیز علی زیدان را در مقابل ربوده‌ایم. ابو انس اللیبی یک تندروی اسلامگرای لیبیایی است که از سوی واشنگتن متهم است که در حملات القاعده به سفارتخانه‌های آمریکا در شرق آفریقا در سال ۱۹۹۸ دست داشته است. وی همچنین متهم است که در دیگر عملیات القاعده همکاری داشته است. گفته می‌شود که اللیبی در یک سال گذشته در طرابلس زندگی کرده است.

۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۵:۴۳
تا چند سال دیگه مردم لیبی حسرت قذافی رو میخورن .. . (144850)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۶:۰۷
گروه مسلح«اتاق عملیات انقلابیون لیبی»این کار رو بر عهده گرفته و سخنگوی این گروه گفته که دلیل این کار هم اجازه حکومت لیبی به آمریکا برای ربودن أبو أنس الليبی یکی از رهبران القاعده است و حکومت لیبی از این کار آمریکا اطلاع و علم داشته است .
ولی صفحه فیسبوک این گروه دلیلش رو فساد مالی و اداری علی زیدان عنوان کرده و این دستگیری را براساس قوانین مجازات لیبی و زیر نظر و به امر دادستانی عمومی لیبی عنوان می کند.
خود علی زیدان در صفحه توييتر خودش می گوید که «الان حالم خوب است و ربایندگان از من می خواسته اند که از منصبم استعفا دهم ولی من استعفا نخواهم کرد.ما در مسیر درستی حرکت می کنیم هر چند که سرعت حرکت آهسته است.» (144860)
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۷:۲۴
به همین سادگی......!!! (144896)