به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۱۸۱۰۹
رئیس بانک جهانی هشدار داد:

آمریکا فقط‌چندروز با فاجعه‌اقتصادی فاصله دارد

گروه اقتصادي: رئیس بانک جهانی، در رابطه با پیامدهای فاجعه‌بار این بحران برای اقتصاد جهانی، گفت: «ما فقط پنج روز با یک لحظه‌ی بسیار خطرناک فاصله داریم.»
آمریکا فقط‌چندروز با فاجعه‌اقتصادی فاصله دارد
به گزارش خبرگزاری رویترز، جیم یونگ کیم به هشدار گفته است که اگر تا روز پنجشنبه آینده طرفین مناقشه در آمریکا نتوانند به توافق برسند، افزایش نرخ بهره اقتصاد جهانی را تهدید خواهد کرد و این امر بی‌اعتمادی اقتصادی و کاهش نرخ رشد را در پی خواهد داشت. از نظر رئیس بانک جهانی، این امر نه تنها برای کشورهای در حال رشد فاجعه‌‌بار است، بلکه کشورهای صنعتی نیز از پیامدهای سنگین آن در امان نخواهند بود.

پیشتر وزیران امور دارایی کشورهای عضو گروه ۲۰ و صندوق بین‌المللی پول هشدار داده بودند که طرفین مناقشه در واشنگتن باید به موقع به توافق برسند تا مانع از گسترش این بحران به اقتصاد جهانی شوند. در پی مخالفت محافظه‌کاران تندرو به رهبری جناح "تی پارتی" جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان با لایحه بودجه دولت اوباما، از اول اکتبر بدین سو اغلب نهادهای دولتی ایالات متحده تعطیل اعلام شدند. در پی آن دولت اوباما مجبور شد بیش از ۷۰۰ هزار کارمند دولت را به مرخصی بدون حقوق بفرستد.

از نظر کارشناسان و سیاستمداران آمریکا، جناح افراطی حزب جمهوری‌خواه به رهبری "تی پارتی"، دولت را به گروگان گرفته تا باراک اوباما از اجرای قانون بیمه و خدمات درمانی صرف‌نظر کند. جناح راست‌گرای "تی پارتی" در میان جمهوری‌خواهان، مخالف هرگونه دخالت دولت در امور اجتماعی است. این حزب از سوی محافل بسیار ثروتمند ایالات متحده حمایت می‌شود. در صورتی که طی چند روز آینده توافقی میان حزب دمکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در مناقشه بر سر تصویب بودجه دولت حاصل نشود، این تهدید وجود دارد که اقتصاد ملی آمریکا از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) اعتبار مالی خود را از دست بدهد.

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۷:۴۶
بدون تردید اوباما بدترین رئیس جمهور تاریخ کل آمریکا بوده است.
اوباما بسیار ترسو و بی عرضه هست و با کارهای اشتباه خودش باعث ایجاد بحران های سیاسی و اقتصادی در آمریکا و حتی جهان شده است. (146282)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۲:۵۱
خوب ،حالا بگیر بخواب (146430)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۴۴
اوه اوه اوه

از فردا کیهان و رسانه ملی شروع میکنه !!!

اگه اونجا بده نتیجه و نوه ی امام اونجا چیکار میکنن!!

ما خروس ایم یا اونا؟ (146316)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۴۸
فکرشو بکن!ریال بشه 3000دلار! (146322)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۴۹
بدتر از اقتصاد ایران که نمیشه. (146323)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۸:۵۸
لابد واسه اینه که شما ،برای رابطه با آمریکا له له می زنید . (146326)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۱:۳۲
نوکر کدخدا که نباید به ارباب طعنه بزند.نکنه شما نوکر پولید حالا که بوی بیپولی از ارباب میاید سراغ منبع دیگری برای پول میگردید؟؟ (146407)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۲۲:۵۹
آخی اینجا همه ما پولداریم، نیاز به پول نداریم، همه سر کار میریم آقازاده ها نه در خارج درس میخونند نه طمعی به مال این مملکت دارند، همه در نهایت ساده زیستی اند (146436)