به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۸۱۷۰

تصمیم‌دادگاه‌عمومی‌درباره پرونده بهشتی

گروه سياسي: سرپرست دادگاه کیفری استان تهران گفت که دادگاه عمومی جزایی تهران درباره پرونده ستار بهشتی تصمیم‌گیری می‌کند.
تصمیم‌دادگاه‌عمومی‌درباره پرونده بهشتی
قاضی محسن افتخاری ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده ستار بهشتی در دادگاه کیفری استان و به صورت علنی رسیدگی می‌شود؟، گفت: این پرونده به دادگاه کیفری استان نیامده و با توجه به کیفرخواست صادره پرونده به دادگاه عمومی جزایی ارسال شده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اختلاف نظر بازپرس و دادستانی و اعتراض وکیل پرونده به کیفرخواست صادره، امکان ارجاع پرونده به دادگاه کیفری استان وجود دارد؟، اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که از رسانه‌ها کسب کردم در کیفرخواست صادره عنوان اتهامی قتل شبه عمد است و به همین دلیل پرونده به دادگاه عمومی ارسال شده است. اگر قاضی دادگاه عمومی تشخیص دهد که قتل عمدی بوده و رسیدگی به پرونده در صلاحیت این دادگاه نیست، قرار عدم صلاحیت صادر می‌کند و تصمیم دیگری می‌گیرد.
پس از مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس فتا در آبان ماه 1391، پرونده‌ای در همین زمینه در شعبه 1 بازپرسی دادسرای امور جنایی پایتخت باز شد و تحقیقات این شعبه به صدور کیفرخواست با عنوان قتل شبه‌عمد برای یکی از ماموران پلیس فتا منجر شد. این پرونده به دلیل حدوث اختلاف‌نظر بین دادستانی و بازپرس و همچنین اعتراض وکیل پرونده به کیفرخواست، به شعبه 1057 دادگاه عمومی جزایی تهران ارسال شد و قاضی این شعبه با تعیین روز 5 آبان 92 برای رسیدگی به این پرونده اعلام کرده است که در روز دادگاه به این اختلاف نظرها رسیدگی خواهد کرد.

این در حالیست که پیش از این گیتی پورفاضل وکیل‌مدافع اولیای دم ستار بهشتی گفته بود که متهم این پرونده در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.