به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۴ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۱۸۲۸۰
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

منافع اقتصادی برخی در وجود تحریم‌هاست

گروه سياسي: یک فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد وضعیت امروز جریان‌هاي سیاسی در کشور ، گفت: فضای اعتدال فضایی است که مي‌خواهد در جامعه تغییر ایجاد کند.
منافع اقتصادی برخی در وجود تحریم‌هاست
عیسی سحرخیز در گفت و گو با توس‌پرس اظهار داشت: افرادی که از لحاظ سیاسی و به ویژه اقتصادی از رانت‌هاي ویژه ای بهره مي‌بردند حاضر نیستند به شرایط جدید تن دهند و سعی مي‌کنند چوب لای چرخ دولت بگذارند و کاری که در عرصه سیاست داخلی و خارجی و خصوصا در حوزه اقتصادی شروع شده را مانع شوند.

مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت خاتمی با اشاره به تخلفاتی که در حوزه اقتصادی در چند سال گذشته اتفاق افتاده، عنوان کرد: منافع اقتصادی برخی در وجود تحریم‌ها شکل گرفته است و این عده با سعی در گل آلود کردن فضای سیاسی و بهم زدن هر حرکتی که در راستای بهبود روابط تهران – واشنگتن شکل مي‌گیرد، در صدد پیگیری منافع خود هستند.

وی درباره اینکه آیا فضای سیاسی کشور به سمت اعتدال پیش مي‌رود یا نیروهای افراطی تعادل را بهم خواهند زد، عنوان کرد: افراطیون سعی خواهند کرد همه ترفند‌هاي خود را به کار گیرند و علیه هر حرکتی که در راستای بهبود روابط سیاسی انجام مي‌شود، فضاسازی کنند تا دولت را بی تدبیر نشان داده و امیدی را که در دل مردم شکل گرفته و موجب شده فضای روانی در جهت بهبود وضعیت معیشت مردم به وجود آید، را از بین برده و با ناکارآمد جلوه دادن دولت منافع سیاسی و اقتصادی خود را پی گیرند.

این فعال رسانه ای با بیان اینکه درروابط داخلی و خارجی فضای اعتدالی ایجاد شده، تصریح کرد: این فضا و اختلاف به وجود آمده دولت گذشته با رقبای محافظه کار خود در سال‌هاي آخر دولت، باعث مي‌شود افراطیون فضای کافی برای فعالیت خود پیدا نکنند اما شرط موفقیت فضای اعتدال این است که افراد و نهاد هایی که از آقای روحانی حمایت کردند صحنه را خالی نکنند و در غالب نهاد‌هاي سیاسی مانند احزاب و سازمان‌هاي مردم نهاد به حمایت از دولت ادامه دهند.

وی افزود: اگر کسانی که به آقای روحانی رای دادند تصور کنند با شرکت در انتخابات وظیفه شان به پایان رسیده و تا انتخابات بعدی باید منتظر بمانند، تهاجم گروه‌هاي افراطی را شدت خواهند بخشید و اعتدال محاصره شده و کم کم ضعیف مي‌شود. مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت خاتمی درباره میزان موفقیت دولت در آینده، اظهار داشت: در درون دولت به علت ائتلافی بودش ناهماهنگی هایی وجود دارد که جلوی سرعت حرکت دولت را خواهد گرفت و لازم است آقای روحانی همانطور که مسائل بیرونی را با حساسیت پیگیری مي‌کنند به مباحث داخلی نیز بی توجه نباشند تا هماهنگی بیشتری در دولت به وجود بیاید، چون حرکت منسجم و متعادل در داخل، قدرت بیشتری برای کشور در معادلات خارجی فراهم مي‌کند تا بتوان پشت میز مذاکره با قدرت امتیازاتی داد و امتیازاتی گرفت و بازی برد-بردی را رقم زد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان مواردی که به موفقیت برنامه‌هاي دولت منجر مي‌شود، عنوان کرد: دولت باید به ابعاد سیاسی و فرهنگی کشور نگاه ویژه ای داشته باشد، هرچند که مسئله اقتصاد و معیشت مردم مهم است اما اگر یک حرکت متعادل و همگرا در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل نگیرد ما با موجود ناقص الخلقه ای مواجه خواهیم بود که شکل مطلوب و کاملی ندارد.

سحرخیز اضافه کرد: رشد فرهنگی و سیاسی بستر ساز امنیت در کشور است و این امنیت است که باعث مي‌شود سرمایه گذاری‌هاي داخلی و خارجی در کشور شکل گیرد و در نتیجه اوضاع اقتصادی نیز بهبود یابد.  وی با اشاره به فضای امید ایجاد شده بعد از روی کار آمدن دولت جدید، تصریح کرد: دولت برای حفظ این فضا باید آزادی‌ها و حقوق شهروندان را محترم شمارد تا کسانی که به این دولت رای دادند ناامید نشوند و احساس کنند که دولت در مسیر تحقق اهداف و برنامه هایی که وعده داده بود حرکت مي‌کند.

وي با بیان اینکه دولت یازدهم اصلاح طلب نیست، گفت: این دولت همانطور که شعار داده بود، دولت اعتدال است اما شعار‌ها و برنامه هایی را که در دوران اصلاحات وجود داشت و مطالبات مردم در انتخابات گذشته را در شعار‌هاي خود مطرح مي‌کند و ما امیدواریم این دولت از تمام ظرفیتهای جامعه استفاده کند تا به نتیجه 100% دست یابد. سحر خیز تاکید کرد: دولت باید روند حرکت خود را بهبود و به آن سرعت بخشد چون در غیر این صورت فضای نا امیدی در جامعه ایجاد خواهد شد.