به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۱۸۴۲۷

تبديل وزارت‌علوم، به کانون‌فتنه علیه‌روحاني!

گروه سياسي- رسانه‌ها: سايت انتخاب نوشت: با وجود گذشت دو ماه از انتصاب دکتر توفیقی به سرپرستی وزارت علوم، حداقل انتظارات از تحول در این وزارتخانه کلیدی برآورده نشده است.
تبديل وزارت‌علوم، به کانون‌فتنه علیه‌روحاني!
آتش توپخانه افراطیون بر روی سرپرست وزارت علوم، موجب گردید تا وی پس از تغییر دو رییس دانشگاه و یکی از معاونان وزارت علوم، تحت تاثیر جنگ روانی تندروها قرار گرفته و روند اصلاحات در این وزارتخانه متوقف شود. این در حالی است که تعدادی از معاونان این وزراتخانه که میراث کامران دانشجو هستند، از تندترین مخالفان دولت تدبیر و امید محسوب شده و همه تلاش خود را برای جلوگیری از تحولات وعده داده شده توسط رییس‌جمهور، به عمل می‌آورند.

یک منبع مطلع در وزارت علوم در این مورد گفت: حفظ رانتها و مفاسد رخ داده در دوره وزارت علوم دولت احمدی نژاد، جلوگیری از اجرای عدالت و شایسته سالاری، دفاع از رویکردهای غلط فرهنگی و سیاسی و سرسختی بر مواضع نادرست از جمله ویژگیهای مشترک جریان کامران دانشجوست که همچنان مدیریت پستهای کلیدی در وزارت علوم را به دست دارند. وی افزود: در این شرایط با وجود تعلل و مماشات غیرقابل توجیه دکتر توفیقی در برابر افراطیون، این جریان پیچیده، در حال توطئه علیه سرپرست وزارت علوم و دولت هستند و از هیچ اقدامی برای زمین زدن برنامه های دولت در حوزه دانشگاه مضایقه نمی کنند.

این منبع اضافه کرد: آخرین اقدام این گروه، تایید برگزاری انتخابات غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت است که تنها توسط انجمن اسلامی تصرف شده در 9 دانشگاه برگزار می گردد. وی ادامه داد: این در حالی است که انجمن اسلامی بیش از 20 دانشگاه کشور، خواهان برگزاری انتخابات دفتر تحکیم وحدت به صورت سالم و واقعی هستند، اما جریان مذکور که قصد سوء استفاده از عنوان انجمن اسلامی را دارند، تمام قامت در برابر خواسته حداقلی دانشجویان ایستاده و با تهدید و ارعاب، قصد تحمیل دفتر تحکیم وحدت جعلی را به دانشگاهها دارند. این منبع مطلع در پایان گفت: به نظر می‌رسد راه حل مشکلات در وزارت علوم از جمله رای اعتماد گرفتن دکتر توفیقی از مجلس، کندن دندان این لق، در وزارت علوم و انتصاب افراد شایسته، غیر باندی و سالم به سمت معاونتهای این وزارتخانه و دانشگاه‌های معتبر است

سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۷:۴۴
باید صبر داشته باشیم. با عجله فقط کارها خراب تر می شود.
توفیقی مدیری توانمند و کارآمد است که به موقع کارش را انجام می دهد. (149494)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۸:۴۲
توفیقی منتظریم (149530)
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۹:۱۲
مجلس تباید به توفیقی افراطی رای دهد.دولت اعتدال جایگاه افراطیون نیست. (149553)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۹:۵۶
سريعتر ، چرا ميترسيد، شما شجاعانه عمل كنيد ، بگذاريد مردم افراطيون رو بشناسند ، چون رسانه ها در دست اقليته دليل نميشه كه صداي اكثر آنها صداي اكثريت باشه ، دكتر توفيقي عزيز ، ذره اي از اصول خود كوتاه نياييد ما تا آخر پشتتان هستيم. (149579)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۹:۵۸
من دانشجوي دانشگاه صنعتي اصفهان هستم، دانشگاهي كه اولين تغيير رييس رو داشت، در همين ٤٠ روز كه رياست عوض شده تغييرات عمده به سود دانشجويان رو در دانشگاه شاهد هستيم. و جو دانشگاه به كلي عوض شده، با تشكر از دكتر توفيقي عزيز. (149583)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۲:۴۶
امید وارم این فضا به دانشگاه های دیگر هم برسد (149660)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۱:۰۹
هیچ چیز نباید بالاتر از خواست مردم برای تغییر باشد. تا وقتی افراطیون در اقلیت هستند باید به خواست اکثریت تن بدهند هر چند به میلشان نباشد.
چون نادیده گرفتن خواست مردم تبعات سنگینی برای آینده کشور دارد. (149605)
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۱:۱۲
به نظر من اگر اقای توفیقی برنامه های خود را درجا بجایی مدیران وزارت علوم
حتی به قیمت عدم احراز رای اعتماد ناتمام بگزارند اشتباه است (149607)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۱:۵۹
توکشوری که مجلسش وزیری را که هنوز معرفی نشده تحدید میکنه ازجاهای دیگرش چه انتظاره . (149635)