کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آيا روحاني باز هم عقب‌نشيني كرد؟

معرفی سه وزیر پيشنهادي؛ توفيقي معرفي نشد؟

28 مهر 1392 ساعت 1:16

گروه سياسي: رییس‌جمهور سه وزیر پیشنهادی‌اش را به مجلس معرفی کرد كه امروز يكشنبه در جلسه علني مجلس اسامي‌ آنها اعلام خواهد شد اما خبرهاي تاييد نشده از عدم معرفي دكتر توفيقي براي وزارت علوم حكايت دارد!


دفتر رییس‌جمهوری اسلامی ایران، نامه حجت الاسلام دکتر حسن روحانی مبنی بر معرفی وزیران پیشنهادی دولت "تدبیر و امید" برای تصدی وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش»،« علوم، تحقیقات و فن‌آوری» و «ورزش و جوانان» را جهت بررسی صلاحیت آنان از سوی نمایندگان مجلس به دفتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، ارسال کرد.

اين دفتر اسامي سه وزير را اعلام نكرده است اما معرفي فاني و صالحي براي وزارت‌خانه هاي آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان قطعي است اما به دليل فشارهاي افراطيون مجلس به روحاني براي معرفي نكردن دكتر جعفر توفيقي، گمانه‌هايي مبني بر تغيير گزينه وزارت علوم در بين فعالان رسانه‌اي زمزمه مي‌شود!

در همين زمينه خبرگزاری خانه ملت در خبری به نقل از معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد که دکتر فرجی دانا گزینه رئیس جمهور برای تصدی این وزارتخانه است. سعدالله نصیری قیداری گفت: امکان معرفی نشدن توفیقی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم وجود دارد!

وی اعلام کرد احتمالا رضا فرجی دانا رئیس سابق دانشگاه تهران (در دوران وزارت دكتر مصطفي معين در دوره اصلاحات) جایگزین جعفر توفیقی می‌شود. اين درحاليست كه فرجي دانا قبلا به آقاي روحاني پيغام داده بود اصلح‌ترين فرد براي اين مسئوليت شخص دكتر توفيقي است و حاضر نيست اين مسئوليت را بپذيرد. در عين حال شايعات شنبه شب، حكايت از اين داشت كه به دليل فشارهاي سنگين وارده بر روحاني و ارسال اين پيام كه مجلس اصولگرا! به توفيقي هم راي اعتماد نخواهد داد (مثل ميلي منفرد) رييس‌جمهور را ناچار ساخته تا به فرجي دانا تكليف كند اين مسئوليت را قبول كند.

فرجي‌دانا پس از استعفاي دكتر معين در اواخر كار دولت دوم سيد‌محمد خاتمي، براي احراز وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به مجلس معرفي شد كه راي اعتماد نياورد. او در سال‌هاي ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ رئيس دانشگاه تهران بود.

به گزارش خبرنگار ما اگر خبر عدم معرفي دكتر توفيقي صحت داشته باشد و دكتر روحاني بار ديگر در مقابل شكست‌خوردگان انتخابات خرداد 92 عقب‌نشيني كرده باشد، شرايط را براي عملي كردن وعده‌هاي خود در مقابل افراطيون و تندروها سخت‌تر خواهد كرد ضمن اينكه پيام خوبي براي حاميان خود خصوصا در بين جامعه فرهنگي و دانشگاهي ارزيابي نخواهد شد و بر نوميدي‌ها خواهد افزود.

دكتر توفيقي كه از پاك‌دست‌ترين و توانمندترين مديران دانشگاهي كشور محسوب مي‌شود در دولت اصلاحات، سابقه وزيري علوم را دارد و در انتخابات رياست‌جمهوري خردادماه گذشته رييس ستاد تبليغاتي آقاي عارف بود و پس از عدم راي اعتماد مجلس به ميلي منفرد، توسط رييس‌جمهور به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شد و توسط دهها نهاد و تشكل دانشجويي و دانشگاهي مورد حمايت قرار گرفته است.


کد مطلب: 18443

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/18443/معرفی-سه-وزیر-پيشنهادي-توفيقي-معرفي-نشد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir