به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۸۵۹۲

تخریب مزارعی​که بافاضلاب کشت​می‌شوند

گروه جامعه:​ استاندار تهران با هشدار به مزارعی که از طریق فاضلاب صیفی‌جات را آبیاری می‌کنند، گفت: با مصوبه شورای تامین و وزارت بهداشت مزارعی که با آب فاضلاب آبیاری شوند، تخریب می‌شوند.
تخریب مزارعی​که بافاضلاب کشت​می‌شوند
سیدحسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران گفت: هر هفته دستگاه‌های مختلف گزارش عملکرد خود را در شورای برنامه‌ریزی استان عنوان می‌کنند که این هفته جهاد کشاورزی استان گزارش عملکرد خود را ارائه داد و هفته آینده راه و شهرسازی و اداره کار استان عملکرد خود را در قالب گزارش‌هایی ارائه خواهند داد. وی با بیان این‌که بودجه سال 93 در حال تدوین است، گفت: دستگاه‌های مختلف در جلسات شورای برنامه‌ریزی مشکلات و برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند تا بودجه به صورت عادلانه بین دستگاه‌ها تقسیم شود. وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت و گستردگی که تهران دارد باید بودجه تهران افزایش پیدا کند تا ساماندهی و مدیریت بهتری بر شهر داشته باشیم.

وی درباره مصوبه امروز شورای برنامه‌ریزی استان گفت: با توجه به این که گزارش‌هایی مبنی بر کشت صیفی‌جات در جنوب تهران با آب فاضلاب صورت گرفته و این به شدت برای شهروندان مضر است لذا براساس مصوبه شورای تامین و تایید وزارت بهداشت هر کجا زمین زراعی با فاضلاب کشت شود، تخریب می‌شود. وی تاکید کرد:‌مسائل بهداشتی و عوارض ناشی از مصرف صیفی‌جاتی که به این نحو کشت و برداشت می‌شوند، بسیار خطرناک و مضر است. هاشمی درباره تقسیم تهران گفت: این کار نیاز به بررسی کارشناسی دارد. وی درباره انتقال تهران نیز گفت: انتقال پایتخت مساله نیست که به این سادگی باشد و برای این جابجایی هزاران مشکل وجود دارد.وی تصریح کرد:‌ بحث انتقال تهران نیاز به کار کارشناسی دقیق و تایید دولت دارد هر چند که نمایندگان حق دارند درباره آن اظهارنظر کنند اما این کار نیاز به دقت و کار کارشناسی زیادی دارد.

استاندار تهران درباره آلودگی هوای تهران نیز گفت: سیاست‌های مربوط به آلودگی هوا همانند گذشته است و هر ساله شاهد وارونگی هوا در تهران هستیم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعطیلی مدارس در روزهای آلوده نیز گفت: نباید مردم را نگران کنیم. وی از انتخاب فرماندارن در آینده نزدیک خبر داد و گفت :‌به زودی فرمانداران شهرستان‌های استان تهران منصوب و معرفی می‌شوند. استاندار تهران همچنین از تشکیل جلسه مشترک بین شهرداری، شورای اسلامی شهر تهران و معاونین استانداری خبر داد و گفت: به زودی با تشکیل این جلسه موضوعات و مشکلات شهر تهران بررسی می‌شود تا بتوانیم تصمیم بهتری برای حل این مشکلات اتخاذ کنیم.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۰:۲۵
اگر پاینخت جابجا شود دیگه تهرانی ها به چی بنازند؟؟؟!!! (151766)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۰:۲۷
آیا کسی که سلامت جامعه را به خطر میندازد نباید محاکمه شود؟
آیا این کار کثیف نباید جرم انگاری شود؟
آیا خطر این کار کمتر از فروش و نصب و تنظیم دیش است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (151767)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۴:۰۸
شما هم فقط خراب کردن بلدین!
زورتون فقط به اون کشاورز بدبخت رسیده می خواین اونو از این یک لقمه نونی که در میاره محروم کنین؟!
من خونه و زندگی این آدم های بیچاره رو دیدم. چرا فاضلاب تهران رو تصفیه نمی کنین که آلودگی نداشته باشه؟ (151940)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۸:۳۶
گیاهان باید با آب کشاورزی سالم سیراب شوند و نه فاضلابی که مملو از فلزات سنگین و مواد شیمیایی،سموم و...می باشد (152164)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۴:۲۳
خیلی جاهای خوزستان نه تنها مزارع با فاضلاب آبیاری می شوند بلکه فاضلاب در سطح شهر روان است و کسی هم به فکر مردم نیست (151947)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۸:۳۶
این رو لطفا همه جای ایران انجام بدهید (152165)