به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۱۸۶۳۲

چرا رگ‌گردنتان از اینهمه‌فقر بیرون نمی‌زند؟

گروه سياسي: مدیرمسوول نشریه «خیمه» در نشست بررسی کتاب منهای فقر نوشته محمدرضا حکیمی از اینکه برای روسری عقب افتاده دختری در خیابان‌ها همه چیز به هم ریخته می‌شود اما نسبت به عدالت و فقر در جامعه توجه چندانی نمی‌شود انتقاد کرد.
محمدرضا زائری گفت: قبول دارم که ممکن است بدحجابی یک فرد پسر جوان دم بختی را منحرف کند اما آیا زخمی که نداری و فقر بر قلب افراد نیازمند می‌زند بیشتر نیست؟ متأسفانه برخی متولیان دینی و تریبون‌دار‌ها گاهی برای یک مسئله مهم و ارزشمندی مثل حجاب رگ گردنشان بیرون می‌زند و داد سخن بر می‌آورند اما خدا وکیلی حجم روایات ما درباره حجاب چقدر است و حجم روایات ما درباره عدالت و فقر و غنا و تبعیض چقدر؟ وی افزود: حساسیت ما آیا با این حجم از روایات تناسب دارد، اگر حجم روایات ما درباره حجاب ۵ درصد بود ما باید به‌‌ همان اندازه فریاد بزنیم و اگر حجم روایات ما درباره فقر و غنا و عدالت و... ۹۵درصد است باید به اندازه 59 درصد فریاد بزنیم نه ۵ درصد. زائری افزود: آیا دیدن خانه‌های 51، 02،03 و چند میلیاردی در تهران بیشتر افراد را به طغیان می‌آورد یا روسری عقب افتاده دختری در خیابان؟ چطور ما برای آن همه چیز را به هم می‌ریزیم اما برای این حساسیت نداریم که عدالت اساس دین است.

۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۹:۵۱
ما که وضعمون خیلی هم توپه (152195)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۰:۲۵
توپ پلاستیکی دیگه؟ (152217)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۳:۴۱
په نه په فکر کردی توپ آدیداس!!!! (152321)
۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ۰۰:۵۵
نه توپ پینگ پونگ (152333)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۹:۵۸
مردم بیشتر از تبعیض ها و خوردن ها به اسم دین و مصلحت خسته شدن در ضمن روایت داریم فقر که از یک در تو بیاد ایمان از یک در بیرون میره. (152203)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ۰۷:۵۱
دیشب پدر دوباره بی نان به خانه آمد جایی که سفره خالیست ایمان نخواهد آمد (152353)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۰:۱۳
نبایدغصه خورد.میرم نارمک خرید میکنم. (152209)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۲:۰۲
دمش گرم (152271)
پژمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۲:۲۹
به جز دوری شما بهار جون ملالی نیست!!!!!!!!!!! (152291)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۳:۲۷
فقط چند تا گردنه و پیچ دیگه که رد کنیم همه چی خل میشه (152311)
ali
United States
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۳:۳۲
واقعا حقیقت را گفتید ولی کو گوش شنوا عدالت چندین سال است از مملکت رفته وقتیکه عاعله مندی نماینده مجلس چند برابر یک کارمند شریف باشد عدالت در مملکت فقط برای مجلسی و مدیرانی که مملکت را به این روز انداگتند وبا این اقایان هیچوقت درست بشو نیست (152317)
فاطما
Australia
۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ۰۵:۴۱
کارگر وکا رمند برای کار های سخت حقوق بسیار کمی میگیرند.نماینده مجلس برای خوابیدن در مجلس کلی پول میگیرد و برای خالی نبودن عریضه چند دقیقه بیدار شده از حجاب و قلیان انتقاد میکند. (152345)