به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۱۸۶۶۲

قیمت​جهانی​نفت به زیر 110دلار کاهش​یافت

گروه اقتصادي:​ قیمت جهانی نفت در اثر اطلاعات ضعیف اقتصادی آمریکا و افزایش احتمال ادامه سیاست‌های محرکی فدرال رزرو به 109.25 دلار در هر بشکه کاهش یافت.
قیمت​جهانی​نفت به زیر 110دلار کاهش​یافت
قیمت جهانی نفت امروز چهارشنبه به کمتر 110 دلار در هر بشکه رسید. با انتشار اطلاعات ناامیدکننده مشاغل آمریکا که امید به ادامه برنامه‌های محرکی اقتصادی فدرال رزرو را افزایش داده ، ارزش دلار کاهش یافته است. کاهش ارزش دلار یکی از عوامل حمایتی کاهش بیشتر قیمت نفت عنوان شده است. هرگونه تاخیر در تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه از سوی فدرال رزرو می‌تواند تقاضا برای نفت در آمریکا را افزایش دهد. قیمت نفت سبک آمریکا به علت افزایش ذخایر این کشور کاهش یافته و فاصله قیمتی نفت برنت و این نوع نفت به شدت افزایش یافته است. آغاز فصل تعمیر پالایشگاه‌های آمریکا سبب افزایش ذخایر نفتی این کشور شده است. قیمت هر بشکه نفت برنت با کاهش 72 سنتی 109.25 دلار مبادله شده است و نفت سبک آمریکا نیز با 76 سنت کاهش، بشکه‌ای 97.54 دلار فروخته شده است.

بن لی بران تحلیلگر نفتی در سیدنی گفت: در حال حاضر، قیمت نفت سبک آمریکا به شدت تحت تاثیر میزان ذخایر این کشور است و این دلیل اصلی افزایش تفاوت قیمتی آن با نفت برنت است. تاجران نفتی در انتظار اطلاعات اقتصادی بیشتر هستند تا بتوانند پیش‌بینی کنند که برنامه فدرال رزرو در مورد برنامه محرکی آن چه خواهد بود. سرمایه‌گذاران در انتظار جدیدترین گزارش هفته‌ای سازمان اطلاعات انرژی آمریکا هستند. این گزارش که پس از تعطیلی دولت آمریکا با تاخیر روبرو شده بود از این هفته به برنامه عادی خود بازمی‌گردد.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ۱۸:۲۲
اینم شانس اصلاحات و روحانی
جلیلی میشد احتمالا مثل زمان محمود که یه دفه پرکشید قیمت نفت بشکه ای میشد 200 300 دلار (152725)