به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۸۶۹۵
واکنش تند کوثري به سخنان علی مطهری؛

شورای​نگهبان بايدعلیه​مطهری​اعلام​جرم​کند!

گروه سياسي:​ یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: «به نظر من چون آقای مطهری برای نظام و انقلاب دل نسوزانده است از گفتن این حرف ها خوشحال می شود؛ وگرنه اگر زحمت و سختی کشیده بود هیچگاه این حرف ها را نمی زد. کسی که برای چیزی زحمت نکشد خیلی راحت هم آن را بر باد می دهد.»
شورای​نگهبان بايدعلیه​مطهری​اعلام​جرم​کند!
علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس با اعلام اینکه قطعاً شورای نگهبان اجازه شکست اصولگرایان در رقابت‌های سیاسی آتی کشور را نمی‌دهد، گفت: اگر انتخابات کاملا آزاد باشد و نامزدهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت نشوند و مشارکت بالا باشد، معمولاً اصلاح‌طلب‌ها پیروز میدان هستند.مطهری ادامه داد: اصولگرایان معمولا در شرایطی پیروز می‌شوند که کاندیداهای موثر اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده و به تبع آن مشارکت مردم پایین آید، در چنین شرایطی اصولگرایان در رقابت‌های سیاسی پیروز می‌شوند.

شورای نگهبان باید علیه آقای مطهری اعلام جرم کند
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «به نظر من آقای مطهری در فضا زندگی می کند و قصد ندارد با واقعیت ها زندگی کند و لذا بعضا چنین اظهارنظراتی انجام می دهد.»وی ادامه داد: «رد صلاحیت افراد به پرونده آنها بستگی دارد و اینکه آقای مطهری چنین اظهارنظری می کند به این معناست که قصد ندارد قانون را قبول کند و می خواهد فراتر از قانون حرف بزند که البته به نظر من این حرف ها خریداری ندارد.»وی خاطرنشان کرد: «حرف آقای مطهری اصلا درست نیست و من آن را قبول ندارم که بخواهم روی آن بحث کنم.»کوثری در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند اگر افراد ردصلاحیت شده در انتخابات شرکت داده شوند با رای مردم مواجه خواهند شد، گفت: «چه کسی گفته با رای مردم مواجه می شوند؟ به نظر من این دسته از افراد که خائن و خودفروخته هستند و به بیگانگان وابسته اند هیچگاه با رای مردم مواجه نمی شوند.»

کوثری در پاسخ به این سوال که آیا در این صورت بهتر نیست به اینها اجازه داده شود وارد فرایند انتخابات شوند و آنگاه توسط مردم حذف شوند؟، گفت: «خیر؛ بهتر نیست. چرا باید چنین اجازه ای به آنها داده شود؟ پس مسئولینی که وظیفه دارند دراین باره قانون را رعایت کنند چکاره اند؟ پس قانون را برای چی نوشتند؟ مگر عهد دقیانوس است که هرکسی کاندیدا شود و آنگاه مردم به آنها رسیدگی کنند؟»این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان در شرایطی برابر و رقابتی می توانند پیروز میدان باشند؟، گفت: «بنده می گویم مردم بنا به عملکرد مسئولین و اینکه هرکس بهتر عمل کند، دست به انتخاب می زنند.»کوثری درباره این صحبت مطهری که گفته بود "قطعاً شورای نگهبان اجازه شکست اصولگرایان در رقابت‌های سیاسی آتی کشور را نمی‌دهد"، گفت: «به نظر من این صحبت جوک تاریخ است. مگر در دوران اصلاحات، اصلاح طلبان روی کار نیامدند، مگر خاتمی پیروز انتخابات نشد، مگر اکثریت مجلس ششم اصلاح طلب نبودند؟ اگر شورای نگهبان می خواست خیلی راحت می توانست جلوی اینها را بگیرد.»

وی ادامه داد: «به نظر من این صحبت آقای مطهری تهمت زدن به شورای نگهبان است و اگر ایشان چنین صحبتی کردند شورای نگهبان باید علیه آقای مطهری اعلام جرم کند و ایشان را دادگاهی کنند.»وی افزود: «ما تاکنون شاهد بوده ایم که مردم انتخاب کننده بودند و نه شورای نگهبان؛ و مردم هرکس را تشخیص دادند انتخاب کردند.»کوثری اظهار کرد: «به نظر من چون آقای مطهری برای نظام و انقلاب دل نسوزانده است از گفتن این حرف ها خوشحال می شود؛ وگرنه اگر زحمت و سختی کشیده بود هیچگاه این حرف ها را نمی زد. کسی که برای چیزی زحمت نکشد خیلی راحت هم آن را بر باد می دهد.»

اکنون وقت این حرف ها نیست
اما احمد توکلی نماینده تهران در مجلس درباره صحبت های علی مطهری گفت: «بنده اصلا ورود به این بحث را مناسب نمی دانم؛ اکنون چه وقت این حرف ها است؟ تا مجلس آینده دو سال و نیم دیگر وقت است و اکنون وقت این حرف ها نیست.»وی ادامه داد: «در حال حاضر باید به جای این صحبت ها که رقابت های جناحی را تقویت می کند از وحدت صحبت کرد تا به این دولت کمک شود.»
مرجع : فرارو

shahab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۱۱
حرف حق تلخه واسه همین سریع واکنش نشون میدن (153029)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۶:۰۳
یکی به این آقای کوثری بگه تو و امثال تو که مدعی زحمت کشیدن برای انقلاب هستین چه به روز مملکت آوردین که حتی تو سری خور کشور های نخودی اطراف شده. پس قدری فکر کنین که زحمات شما ها در چه راستایی بوده که چیزی دستگیر مملکت نشده. اگر رد صلاحیت کاندیداها به زعم شما به دلایل پرونده شان بوده پس لابد آقای هاشمی پرونده اش خیلی خرابه که رد صلاحیت شد. خلاصه نفرمودین پیری و کهولت سن دلیل رد کاندیدا هاست یا لکه دار بودن پرونده آنها؟ (153278)
ورهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۱۵
«مگر عهد دقیانوس است که هرکسی کاندیدا شود و آنگاه مردم به آنها رسیدگی کنند؟»
آقای کوثری واقعاً این حرف شما جک تاریخ است نه حرف حق آقای دکتر علی مطهری که سرسفره بابای حقگوی خودش بزرگ شده است. (153035)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۸:۵۶
بشار اسد و پدرش حافظ اسد نیز بر اساس افکار آقای کوثری انتخاب شدند. یعنی فقط یک کاندیدای بی رقیب! مردم سوریه هم فقط بگویند آره یا نه! بعدش هم اعلام نتیجه که مردم با بالای 95 درصد به حافظ اسد و بعدش هم به پسرش رای مثبت دادند. چطوره آقای کوثری؟ خوبه که ما هم اینجوری انتخاب کنیم و خیالتون راحت باشه؟ (153342)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۱۷
خوبه اصولگراها خودشون می دونن چی هستن . (153037)
bdbdbdbbdbdbdbdbdbdbdbd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۲:۴۴
خدائیش کوثری مردمی تره یا مطهری؟ کوثری خودش خوب می دونه که مصداق حرف مطهری خود کوثری و دیگر نظامی های مجلس هستند که با غوغاسالاری و پول ارگانها وارد مجلس شدند. (153173)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۷:۵۴
«مگر عهد دقیانوس است که هرکسی کاندیدا شود و آنگاه مردم به آنها رسیدگی کنند؟»


خدایا چه کسانی را بر سرنوشت ملت ایران مسلط فرمودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (153313)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۲۴
نمره ی من به این 2 نفر:
مطهری: 18
کوثری: 3 (153042)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۳:۴۵
اون 3 نمره برا چیه؟ (153210)
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۳۰
درود بر علی مطهری که همیشه حقیقت میگوید. (153051)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۳۳
آقاي كوثري ، اتفاقا شما داري تو فضا زندگي ميكني، آقاي مطهري واقعا خوب گفته ، ممنونم از شجاعتشون. (153056)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۳۶
«چه کسی گفته با رای مردم مواجه می شوند؟ به نظر من این دسته از افراد که خائن و خودفروخته هستند و به بیگانگان وابسته اند هیچگاه با رای مردم مواجه نمی شوند.»
پس اگر اينطوريه چرا ميترسيد تو انتخابات كانديد شن ، اگر واقعا نظرتون اينه بذاريد مردم خودشون به افراد بي صلاحيت راي ندن تا واقعا معلوم شه چه كسي صلاحيت نداره.
در ضمن خائنين و خودفروختگان اون هايي هستن كه مملكت رو دو دستي تقديم چين و روسيه كردن. (153059)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۴:۱۲
جمله آخرو خوب اومدی حال کردم! (153228)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۶:۰۴
اتفاقن عوامفریبی و خود فروختگی اینه که گفتن هر حقیقتی را به دشمن و بیگانه نسبت بدهیم آقای کوثری! (153279)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۴۳
اتفاقا حرفهای جنابعالی خریدار ندارد و واقعیت رو قبول نداری (153061)
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۴۳
کوثری در پاسخ به این سوال که آیا در این صورت بهتر نیست به اینها اجازه داده شود وارد فرایند انتخابات شوند و آنگاه توسط مردم حذف شوند؟، گفت: «خیر؛ بهتر نیست. چرا باید چنین اجازه ای به آنها داده شود؟
آقای کوثری چرا بهتر نیست؟لابد ترستون از اینه که مردم به اینا رای بدن که حتما رای میدن.خواهشا از طرف مردم حرف نزنید.نمونه بارزش خاتمیه که 4 سال گفتین جاسوسه فتنه گره خاینه تو انتخابات دیدید مردم حرف شما رو قبول کردند یا خاتمی رو. (153062)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۴۸
مگر عهد دقیانوس است که هرکسی کاندیدا شود و آنگاه مردم به آنها رسیدگی کنند؟»

يه دو بار همين جمله رو بخونيد ديگه حرفي براي گفتن نميمونه، تا جايي كه ما ميدونم تو عهد دقيانوس مردم رسيدگي نمي كردن، ايشون فكر كنم ياد تمدن گمشده آتلانتيس افتاده كه ميگه تو عهد دقيانوس مردم به امور رسيدگي ميكردن. (153064)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۴۸
نظر شما محترمه اما براي خودتون. (153067)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۵۰
«به نظر من چون آقای مطهری برای نظام و انقلاب دل نسوزانده است از گفتن این حرف ها خوشحال می شود؛
ببخشيد ميشه بگيد اگه مطهري براي انقلاب دل نسوزونده پس ١٢ ارديبهشت چه خبره؟!
حتما شما دل سوزوندي، (153069)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۵۲
«به نظر من این صحبت جوک تاریخ است. مگر در دوران اصلاحات، اصلاح طلبان روی کار نیامدند، مگر خاتمی پیروز انتخابات نشد، مگر اکثریت مجلس ششم اصلاح طلب نبودند؟ اگر شورای نگهبان می خواست خیلی راحت می توانست جلوی اینها را بگیرد.»

مگه براي انتخابات مجلس هفتم نگرفت؟ ناگهان نمايندگان مردم به دليل دفاع از حق مردم شدند بي صلاحيت. (153070)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۵۴
تنها نماینده نیمه واقعی مردم در مجلس همین مطهری هستش بقیه همه وکیل الدوله هستن البته یه ذره هم توکلی بد نیست (153072)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۲:۲۸
البته وکیل النظام به نظر من درست تره. (153159)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۱:۲۳
آقای کوثری برای اثبات حرف های خودش ، مثال از مجلس ششم میزنند درصورتیکه شورای نگهبان بارها گفته بودند که در تأئیدصلاحیت های مجلس ششم کوتاهی کرده بودیم بنابراین مطهری درست پیش بینی کرده اند اما این باربا علم باینکه افراطی های اصلاح طلب را تأئید صلاحیت نمیکنند اما افراطیان گروه مقابل برغم تأئید صلاحیت ، مردم اقبالی از آنها نمیکنند (153090)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۱:۲۵
آقای کوثری میگه قصد ندارد با واقعیت ها زندگی کند ؟؟ واقعیت چیه آقای کوثری ؟ (153091)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۱:۲۵
آقای کوثری شما فردی هستید در صحنه های سخت انقلاب و در دوران جنگ حضور داشته اید و جوانی خود را در راه دفاع از کشور گذاشته اید.آیا واقعا شورای محترم نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کرده است و هیچگونه انتقادی به رفتار این شورا در حذف دیگر جریانهای سیاسی وجود ندارد.از شما میخواهیم به عنوان نماینده مجلس نگاهی به وضع موجود جامعه بیاندازید ؟آیا شرایط زندگی امروز مردم ایده آل است؟آیا امروز پس از سی اندی سال از گذشت انقلاب آن وعده های که به مردم داده شده محقق شده است؟آیا نگاهی به آمار طلاق اعتیاد فاصله طبقاتی فساد و بی اخلاقیهای موجود در جامعه انداخته اید؟ حتما خواهید فرمود که خوب این مشکلات را استکبار جهانی برای ما فراهم کرده است. البته قطعا دنیای غرب نمی خواهد که ما الگویی برای دیگر کشورهای دنیا باشیم .ولی آیا یا این حرف حواله مشکلات را به جایی دیگر حواله نمیدهیم.و از اصل مسئله فرار نمی کنیم.و با این حرف بدنبال توجیه شرعی و قانونی کم لطفیهای خود نسبت به جریانهای دیگر سیاسی که میتوانستند گوشه ای از مشکلات را به دوش بگیرند نیستیم؟قطعا خواهید فرمود که دیگر جریانهای سیاسی از اصول انقلاب منحرف شده اند؟آیا غیر از این است که با این حرف که هر کس خود را حق مطلق می پندارد و دیگران را منحرف و واداده. که دیگر سنگ روی سنگ قرار نمیگیرد و همه میخواهند یکدیگر را تکفیر کنند آن وقت فرق ما با این گروهای تکفیری در چه خواهد بود؟آقای کوثری از شما میخواهیم به گذشته نگاهی بیاندازید.آیا نمی توانستیم بهتر از این عمل کنیم؟آقای کوثری همه ما چند صباحی بیشتر در این دنیای فانی نیسنیم قطعا در روز جزا با توجیه کردن رفتارها و برخوردها نمیتوان در پبشگاه پروردگار پاسخگو بود.میزان اعمال است آنهم اعمالی که امام علی علیه السلام در نهج البلاغه و فرامین خود به حکمرانان خود سفارش فرموده است؟آیا ما به این فرامین در برخورد با کسانی که مثل ما نمی اندیشند ولی هم کیش و هم وطن ما هستند و خدماتی نسبت به جامعه داشته اند .رفتار نموده ایم؟آقای کوثری ما نسبت به حوادث تلخ پس از انتخابات 88 دلی پر درد داریم؟آیا شما حاضر هستید ما را هم به عنوان برادر کوچک خود که دلسوز انقلاب هستیم برسمیت بشناسید؟ (153092)
یک ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۲:۰۳
ایشان راست میگه آخه دکترچه کشف بزرگی کرده ؟!!!چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟!! همگان درطول این24ساله ودرهر دوره از انتخابات دارندمی بینند ونیازی به گفتن ندارد. اماسخن سردارکوثری درمورداتهام وبهتان "افرادخائن وخودفروخته" نفرمودند درکدام دادگاه این افراد محاکمه ومجرم شناخته شده اند؟!!! پس نتیجه می گیریم که این امثال کوثری ها هستند که باید خود را در پیشگاه دادگاه عدل الهی آماده پاسخگویی کنند. (153125)
کم صواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۲:۰۷
آقای کوثری ! وقتی شما با با آدمی مثل مطهری که به علت بیان یک نظر(درس یا غلط)درخواست اعلام جرم می کنید پس برای کم صوادی چون من چه درخواستی دارید؟ (153132)
یک ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۲:۰۸
ایشان راست میگه آخه دکترچه کشف بزرگی کرده ؟!!!چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟!! همگان درطول این24ساله ودرهر دوره از انتخابات دارندمی بینند ونیازی به گفتن ندارد. اماسخن سردارکوثری درمورداتهام وبهتان "افرادخائن وخودفروخته" نفرمودند درکدام دادگاه این افراد محاکمه ومجرم شناخته شده اند؟!!! پس نتیجه می گیریم که این امثال کوثری ها هستند که باید خود را در پیشگاه دادگاه عدل الهی آماده پاسخگویی کنند. (153135)
asad
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۵:۲۱
برای این اقایان حرف حق تلخ است اگر یکی پیدا بشه حرف حق بزند خوششان نمیاید اینان به فرزند شهید مطهری هم رحم نمیکنند وای اگر کسی دیگر باشد اگر ازادی کامل مطبوعات و بیان وجود داشت برای این افراد نفس کشیدن هم سخت میشد (153264)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۸:۱۹
کوثری جان خودت بهتر میدونی همون یه صندلی مجلس هم چطور بهت رسیده . لطفا در آفاق و انفس ابراز وجود نکن . (153322)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۸:۴۴
در دوران دولت احمدی نژاد ، غالب مردم گرایش به اصلاح طلبی پیدا کردند چون به این نتیجه رسیدند که اصلاح طلبان دروغگو و قدرت طلب نیستند و با مردم صادقند و آمارهای غلط به مردم نمی دهند (153336)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۱:۱۸
هزار هزار مثبت (153393)
bitaraf
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۹:۵۱
یا رب این نو دولتان را با خر خودشان نشان
کاین همه ناز از غلام ترک و استر می‌کنند
چناب نو دولت؛ زره ای صداقت، شجاعت، جوانمردی و به گفته مولایمان امیرالمومنین: جانب حق را گرفتن، حتی اگر بضررتان و بنغع موکلین (مردم)، به از کاسبی "پاچه خواری" در مقابل دوره ای دیگر در مجلس قند خوردن و بر علیه حقگویان شعار دادن است (153371)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۱:۵۵
جناب کوثری فرمایش فرمودند که: "به نظر من این دسته از افراد که خائن و خودفروخته هستند و به بیگانگان وابسته اند هیچگاه با رای مردم مواجه نمی شوند"
خوب برادر جان اگه اینطوری هست که شما میگی پس چرا نگران حضور اصلاح طلبان هستی؟ اصلا چرا شورای نگهبان ردتایید میکنه وقتی رای نمیارن؟ (153413)
رهام
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۰۸
نه سردار مثل اینکه شما وامثال شما تو فضا زندگی میکنن. چرا نمیخواهید واقعیتهای دور و اطرافتون رو قبول کنید. (153417)