به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۸۷۰۲

اشتباه​معنی​دار صداوسیما در نقل خبر دولت

گروه سياسي:​ رسانه ملی در نقل یکی از خبرهای پایگاه اطلاع رسانی دولت در خصوص طرح مهر آفرین مرتکب اشتباهی معنی دار و عجیبی شد.
اشتباه​معنی​دار صداوسیما در نقل خبر دولت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، روز چهارشنبه(اول آبان ماه) یک خبر در خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شد که در آن به لغو مصوبه موسوم به ˈمهرآفرینˈ اشاره شده بود.بخش دیگری از خبر منتشر شده پایگاه اطلاع رسانی دولت به بندهای دیگری از مصوبه مذکور که از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، اشاره دارد که مربوط به انجام و اجرای استخدام در دستگاه های دولتی و اجرایی بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون بودجه 1392 مصوب مجلس شورای اسلامی است.رسانه ملی در اقدامی قابل تامل و عجیب(که انتظار آن نمی رفت) در بخش های مختلف خبری و در میان عناوین گوناگونی که از این خبر انتخاب کرده بود، تلاش نمود تا چنین وانمود کند که مصوبه مذکور در جلسه امروز دولت به تصویب رسیده و اعلام شده است، در حالی که چنین موضوعی نادرست بوده و از اساس کذب است.

به نظر می رسد اشتباه فاحش بخش خبر صدا و سیما در این اقدام غیرحرفه ای اول به دلیل عدم رعایت اصول حرفه ای و خبری در نقل خبر از منبع اصلی(یعنی پایگاه اطلاع رسانی دولت) است.منشا دوم اشتباه صدا و سیما؛ برداشت نادرست از همزمانی انتشار این خبر در خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت و برگزاری جلسه هیئت وزیران در روز چهارشنبه است، در حالی که انتشار مصوبات و تصمیمات هیئت وزیران یک رویه معمول و همیشگی و مستمر بوده و اصحاب رسانه و مدیران کشور و همچنین کاربران عادی پایگاه اطلاع رسانی دولت با آن آشنا هستند.به بیان دیگر این مصوبه چند روز قبل از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده و زمان بندی انتشار و اطلاع رسانی درباره آن بر اساس کنداکتور پایگاه اطلاع رسانی دولت در اول آبان ماه انجام شده است.

همچنین باید این نکته به استحضار مخاطبان گرامی رسانده شود که مصوبه مهرآفرین در پی اشکالات متعددی که از سوی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به دولت اعلام شد؛ ملغی شده است.در عین حال دولت تدبیر و امید پس از لغو مصوبه مهرآفرین(بنا به دلایلی که گفته شد) دستگاه های اجرایی و استانداری ها را مکلف کرد تا فرآیند استخدام و جذب نیروی انسانی خود را بر اساس نیازهای خود و در چارچوب قانون برنامه پنجم توسعه و قانون مدیریت خدمات کشوری دنبال کنند.

از سوی دیگر خطای رخ داده در پوشش خبر مذکور ممکن است، این بدبینی را نیز به مخاطبان القا کند که دولت در شب عید، مصوبه ای بر خلاف انتظار و منافع مردم داشته است، در حالی که مرور بندهای مختلف این مصوبه نشان می دهد که دولت علاوه بر رعایت قانون و تذکر مجلس برای لغو مصوبه مهرآفرین، دستگاه های اجرایی را به پیگیری و پاسخ به مطالبات و انتظارات مردم درباره موضوع استخدام درچارچوب قوانین موضوعه کشور مکلف کرده است.

kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۱:۳۱
صدا سیما شده محفل یکسری آدمهایی که پول میگیرن تا به رای ملت توهین کند و کارشان را زیر سوال ببرند..مثلا شما تفسیرهای خبر را در اخبار ساعت 7 (مجله خبری) ببینید چطور چهارتا جوانو دور هم جمع کردن و اون چهارتا چطور دید مردم را از وضعیت معیشت دور کرده و هدف دار ذهن مردم را درگیر مسائل پوچ میکنن و کارکرد دولت و آیت الله هاشمی را زیر سوال میبرند..یا مثلا 20:30 .کلا صدا سیما صدا و سیمای مردم نیست برای یکسری از افراد خاص مثه شریعتمداری و جلیلی و مصباح هست (153100)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۱:۵۰
جالب اینجاست که یکسری خبرهایی رو که دوست دارن، در چندین پخش خبری در ساعت های مختلف عین هم پخش میکنن که اولا تعداد زیادی اون خبرها رو ببینن و دوما حسابی فکر و مغز مردم رو با اون خبرها پر کنن.

ولی حیف که نمیدونن نتیجه کاملا عکس داره. (153110)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۹:۲۵
یکی از مراجع تقلید نگاه کردن به رسانه ای که دروغ می گوید را دارای حرمت میداند (153350)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۲:۵۹
آفرین حرف دلم را گفتی. (153183)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۴:۵۹
این حرفت هزار تا لایک داره . (153252)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۵:۲۳
این صدا و سیما با آن دانشگاهی که حضرت امام ره مثال می زد 180 درجه فاصله دارد رسانه ملی مثل یک کلوپ اختصاصی برای گروهی خاص اداره می شود . نتیجه این روش هم کاملأ مشخص است مزدم به آن اعتماد ندارند و به رسانه های بیگانه اعتماد بیشتری دارند . اگر یادتان باشد زمان شاه رادیو تلویزیون ملی ایران در اختیار دربار و زیر نظر ساواک اداره می شد و می دیدیم که مردم و حتی مسئولین فعلی کشور از جمله آقای ضرغامی بخاطر عدم اعتماد غروب که می شد هر جا بودند خود را به رادیو بی بی سی و یا رادیو مونت کارلو و مسکو می رساندند . با وجودی که چنین تجربه ای را ما سالها پیش بدست آوردیم معلوم نیست چرا مسئولین این رسانه عبرت نمی گیرند و به مردم نمی پیوندند؟ (153265)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۱:۴۳
نگاه کردن به رسانه میلی وقت تلف کردن است و هیچ سودی که برای انسان ندارد اعصاب را هم خرد میکند بجای تماشای رسانه میلی میتوان کتاب خواند ویا موسیقی گوش کرد و یا به یک برنامه خوب در یکی از شبکه های خارجی نگاه کرد (153105)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۹:۳۷
تورخدا اینو نگو رسانه ملی انقدر برنامه داره که آدم حالش بد میشه.
درضمن رسانه ما مستقیم از بهشت پخش میشه و بقیه رسانه های جهان از جهنم هستن (153355)
امید اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۲:۰۸
صدا و سیما شمشیر رو از رو بسته دیگه اینقد تابلو شده که خودشونم دیگه زحمت تکذیب و پنهان کاری به خودشون نمیدن و بی پروا و بدون حرفه ای گری شروع کردن به تخریب.. آخه خودشونم میدونن که دیگه حناشون واسه ملت رنگ نداره و منبع کسب خبر اصلی واسه مردم نیستن دیگه (153136)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۲:۵۵
یه سوال: رئیس صدا سیما رو رئیس جمهور تعیین میکنه یا رهبری یا مجلس؟ کلا کی؟ (153178)
هرکی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۳:۰۲
نویسنده محترم چه توقعی داری عزیز من مگه یادت رفته انتخابات 92 که فقط مونده بود صدا و سیما فراخوان بده که به پرفسور جلیلی رای بدید ، . . . (153187)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۵:۱۶
چهره واقع صدا سیما برای ههمون محرز شده (153260)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۷:۴۰
رسانه ملی??????
داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (153306)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۸:۲۶
دادن امکانات بزرگ به آدمهای کوچک! (153326)
shekhzadh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۰:۲۶
من چه می دنم (153380)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۰:۵۳
بهار جان اگه ديشب كانال 1 رو تماشا ميكردي ي برنامه چند دقييقه كارتوني بود مال حوزه هنري شهرداري تهران!
در اين برنامه به شدت به شعار دولت حمله شد تا جايي كه كار به اين رسيد اعدال رو به راه رفتن وسط خيابون تشبيه كردن(همون وسط حق و باطل)،بعدشم اوني كه داشت وسط خيابون حركت ميكرد زير ماشينا له شد!
خواهشا حداقل ي اعتراضي چيزي به اين قاليباف و اون ضرغامي خودخواه بكنيد! (153389)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۲۰
جعبه سانسور وترویج عقاید و گفتمان سخیف (153427)