به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : ۱۸۷۲۲

تقیان​باپیراهن​خلیج فارس ​درلهستان+تصاوير

گروه ورزشي: رسول تقیان با پیراهنی که روی آن "خلیج فارس" نقش بسته بود به روی تخته مسابقات جهانی رفت.
عصر اموز مراسم معارفه وزنه برداران دسته 77 کیلوگرم مسابقات جهانی برگزار شد که رسول تقیان ملی‌پوش ایران با پیراهنی که روی آن نام خلیج فارس به فارسی و انگلیسی حک شده بود، به روی تخنه رفت. اما در اولين دور، تقیان که اصلی‌ترین شانس ایران برای کسب مدال طلا محسوب می‌شد، از رسیدن به مدال یک ضرب دسته 77 کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان بازماند و پنجم شد.
در ادامه‌ی رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان و در دسته 77 کیلوگرم رسول تقیان رکورد 158 کیلوگرم را ثبت کرد و دستش به مدال این حرکت نرسید. این در حالی بود که وزنه بردار چینی رکورد جهان را شکست.تقیان در حالی که برای حرکت یک ضرب وزنه 160 کیلویی را در استارت لیست مقابل نام خود می‌دید، رقابتها را با وزنه 158 کیلویی آغاز کرد اما در حرکت اول خود ناکام ماند. تقیان بلافاصله برای بار دوم وزنه 158 کیلویی را درخواست کرد که این بار به راحتی این وزنه را بالای سر برد.

وزنه 162 کیلویی درخواست تقیان برای حرکت آخر یک ضرب بود که مقابل این وزنه هم ناکام ماند و فرصت رسیدن به مدال یک ضرب را از دست داد. تقیان در یک ضرب پنجم شد.
ژیائوجون لیو قهرمان المپیک لندن از چین مدال طلای یک ضرب را گرفت. لیو برای حرکت سوم خود وزنه 176 کیلویی را انتخاب کرد و موفق شد رکورد جهان که متعلق به خود بود را بشکند.کیم سونگ از کره شمالی با 163‎ کیلوگرم دوم شد و زماریک از لهستان با 161 کیلو به مدال برنز یک ضرب رسید.‎
گفتني است محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک هم به لهستان رفته و این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کرد.




مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۴۱
زنده باد خلیج همیشه فارس. (153444)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۳:۳۸
ای ولله داره... (153462)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۱:۰۶
درود بر تو..... (153509)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۱:۲۹
درود بر شرفت هر چند مدال نگرفتی. (153528)
کردایرانی
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۲:۱۷
رسول برای ماقهرمان جهان است درودبر رسول نقیان (153547)