به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۱۸۸۳۰

نیمار و برزیلی‌‌‌های بارسلونا و ال‌کلاسیکو

گروه ورزشی: نیمار پنجمین ستاره برزیلی بارسلونا است که اولین حضور خود را در رقابت‌های ال‌‌کلاسیکو تجربه خواهد کرد.
نیمار داسیلوا سُنّت بهترین بازیکنان برزیل را با حضور در بارسلونا ادامه داده است. اکنون پس از روماریو، ریوالدو و رونالدینیو زمان اولین حضور وی در ال‌کلاسیکو فرا رسیده است. دیدار دو تیم بارسلونا و رئال مادرید شنبه ساعت 19:30 در نیوکمپ برگزار می‌شود و نیمار در صورت حضور اولین ال‌کلاسیکوی خود را تجربه خواهد کرد.

94-1993 گلزنی روماریو در پیروزی 5 بر صفر
این اولین بازی روماریو دا سوزا مقابل رئال مادرید بود که که یکی از زیباترین گل‌های تاریخ ال‌کلاسیکو توسط وی به ثمر رسید. بازی تا دقیقه 24 با تساوی بدون گل در جریان بود که پاس گواردیولا در گوشه محوطه به او رسید و روماریو در حالی که پشتش به گل بود و به شدت توسط رافائل آلکورتا مهار شده بود، گلزنی کرد. روماریو با داخل پا توپ را حرکت داد و با بیرون پا بازیکن رئال را جا گذاشت. این حقه که در زبان محلی با نام «دم گاو» معروف است، پس از آن به عنوان نماد این پیروزی 5 بر صفر شناخته شد.

98-1997 گل زودهنگام ریوالدو در پیروزی 3 بر 2
ریوالدو هم در اولین حضورش در ال‌کلاسیکو گلزنی کرد اما این بار در سانتیاگو برنابئو. وی در دقیقه 5 کانیزارس، دروازه‌بان رئال را به یک شوت نزدیک به تیرک شکست داد. این بازی بیشتر به خاطر گل جیوانی سیلوا که باعث پیروزی 3 بر دو تیمش و جشن شادی بازیکنان بارسلونا پس از آن شد، شهرت یافت. ریوالدو در بازی‌های بعدی به خصوص در سال 2011 که دو گل وی می‌توانست به هت‌تریک تبدیل شود، زهرش را به مادرید ریخت.

04-2003 چیپ تماشایی رونالدینیو در پیروزی دو بریک
رونالدینیو اولین‌ ال‌کلاسیکو را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در بازی برگشت در برنابئو حاضر شد و با پاس چیپ زیبایش به ژاوی که آن را از بالای سر کاسیاس تبدیل به گل کرد در پیروزی دو بر یک تیمش نقش‌آفرینی کرد. بارسا پس از شروع ضعیف در این فصل، توانست بهتر شود و در پایان نایب‌قهرمان شود.

97-1996 توقف رونالدو در شکست دو بر صفر
همه ستاره‌های برزیلی بارسلونا اولین ال‌ کلاسیکوی خاطره‌انگیزی نداشتند. اولین تجریه رونالدو نازاریو با شکست دو بر صفر تیمش همراه بود.
مرجع : فارس