به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۲۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۸۹۰۸

مخالفت​سازمان​محیط​زیست​با انتقال​آب​کارون

گروه جامعه: دبیر انجمن صنفی مهندسین صنعت آب خوزستان گفت: با توجه به شرایط موجود در کارون، انتقال آب به استان‌های دیگر کاری کاملاً غیرمنطقی، غیرعلمی و غیراصولی است و این مسأله با تمام قوانین موجود در کشور و دنیا متضاد است.
مخالفت​سازمان​محیط​زیست​با انتقال​آب​کارون
حمیدرضا خدابخشی تاکيد کرد:​ این کار حتی با قوانین یونسکو برای برداشت آب و اجرای طرح‌های عمرانی تضاد دارد. مطالعات زیست‌محیطی برای انتقال آب کارون رسماً از طرف سازمان حفاظت محیط زیست رد شده است. وی تصریح‌کرد: حتی سازمان بازرسی کل کشور با وزارت نیرو مکاتبه و موضوع انتقال آب از حوزه کارون را رد کرده است و آن را غیرقانونی می‌داند. این کار از نظر ما نیز غیرقانونی است و هیچ انطباقی با قوانین موجود در کشور ندارد و علاوه بر این‌ها با انتقال آب کارون، حقوق اجتماعی مردم چهارمحال و بختیاری و خوزستان هم پایمال می‌شود.

خدابخشی ادامه‌داد: در موضوع انتقال آب کارون، مباحث مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها تصور آب مازاد یا اضافی در حوزه کارون است؛ این مسأله در علم‌نوین مدیریت منابع آب بحثی مردود است و اصلاً جایگاهی ندارد.وی افزود: مسأله دیگر این است که در مطالعات صورت گرفته روی میانگین رودخانه کارون تأکید شده است. در صورتی که باید روی حداقل آورد رودخانه کارون حساب شود.

دبیر انجمن صنفی مهندسین صنعت آب خوزستان اظهار کرد: برداشت‌های آب در سال‌های اخیر از کارون نشان داده که چقدر این برداشت‌ها در کاهش کیفیت آب آن تأثیر گذاشته است؛ درصد میزان مواد محلول در آب با کم شدن آب افزایش می‌یابد و وقتی برداشت صورت می‌گیرد این مواد به صورت تصاعدی افزایش خواهند یافت.خدابخشی گفت: طبق مطالعات، یک مترمکعب آب آلوده 40 مترمکعب آب را آلوده می‌کند. هر چه آب سالم بیشتری برداشت شود در واقع غلظت مواد محلول در آب افزایش می‌یابد.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۳:۵۳
ابتکار مچکریم (154905)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۰۱
اون زمان که از زاینده رود اب میفرستادن یزد ،قم ،انرژی اتمی ،وهزاران صنایع اطراف کجا بودین چرا کسی دم نمیزد (154920)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۴۷
همین و هم نمیدونی خوب، اون موقع کشور دچار بی تدبیری بود دیگه (154992)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۵۰
باید مردم اصفهان هم مثل خوزستانیا از حقشون دفاع میکردن و مانع میشدن. حالا هم کمپین تشکیل بدین که آب رو به زاینده رود برگردونن. مطمئنم خیلی ها این خواسته رو دارن و امیدوارم شما هم به نتیجه برسید. (155002)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۲۶
کارون و زاینده رود مال کی هست که براش نقشه میکشین؟؟؟؟؟این دوتا رود متعلق به قلب سرزمیت بختیاری!!!!!!!!!!!!!!! (155416)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۱۵
چون زاینده رود با توسعه ناپایدار نابود کردن حالا به قصاص زاینده رود باید کارون و محیط زیست خوزستان نابود کنن تا دلت خنک شه (155204)
داریوش ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۰۳
امیدوار این انرژی تجمعات مردم خوزستان تبدیل به پشتوانه و همتی شود برای مسئولین استانی در راستای احقاق حقوق از دست رفته استان در همه زمینه ها به ویژه منابع آب (154923)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۲۴
آفرین به مردم خوزستان که بالاخره موفق شدن (154951)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۵۹
آفرین خانم ابتکار!
منتظر ابتکارات شما هستیم! (155018)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۱۶
البته نه از ابتکارات و ماجراجویی های سال 58 (155205)
وکیلی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۱:۲۹
تیتر خبر با متن همخوانی ندارد انجمن مهندسان صنعت آب خوزستان چه ارتباطی به سازمان محیط زیست دارد؟ (155327)