به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۸۹۲۰

عسگراولادی:دلارباید روی3000تومان​ثابت​بماند

گروه اقتصادي:​ همزمان با کاهش دوباره نرخ ارز به زیر 3000 تومان رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران به اين موضوع واکنش نشان داده و گفت: نرخ ارز باید روی 3000 تومان ثابت بماند، کاهش بیشتر آن تولید داخل و صادرات را با مشکلات عدیده مواجه می‌کند.
عسگراولادی:دلارباید روی3000تومان​ثابت​بماند
اسدالله عسگراولادی ضمن ابراز نگرانی از کاهش دوباره نرخ نرخ ارز به زیر 3000 تومان اظهار کرد: به اعتقاد من حفظ نرخ ارز بر روی 3000 تومان منطقی است و افزایش بیش از حد و یا روند نزولی آن به زیر این نرخ اثرات منفی را بر روی تولید، واردات وصادرات می‌گذارد. وی ادامه داد: کاهش نرخ ارز به زیر 3000 تومان باعث رشد واردات شده ولی از سوی دیگر تولید داخل و صادرات را با مشکلات عدیده مواجه می‌کند.

عسگر اولادی با بیان این که نرخ ارز در داخل کشور باید به نحوی باشد که امکان رقابت کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی را فراهم آورد، گفت: پایین آمدن نرخ ارز به مصلحت نیست زیرا با کاهش آن مردم به جای تولید داخل به واردات روی می‌آورند.رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان این که قیمت تمام شده کالاهای تولید داخل در حوزه انرژی و نیروی کار باعث می‌شود که ما نتوانیم قیمت تولیدات را در داخل کاهش دهیم، گفت: دلار ارزان به نفع واردات است از سوی دیگر با پایین آمدن بیشتر نرخ آن قاچاق نیز افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر این که دلار زیر 3000 تومان به تولید داخلی ضرر می‌رساند خاطرنشان کرد: با کاهش تولید داخل نیروی کار و وضعیت اشتغال نیز دچار مشکل می‌شود.عسگر اولادی در پایان گفت: صادرات با توجه به رقابتی بودن قیمت‌ها در بازار‌های جهانی به گونه‌ای است که صادرکنندگان ضرر می‌کنند و دست از کار می‌شند.وی در پایان تاکید کرد: کاهش نرخ ارز با روال فعلی تنها به نفع واردکنندگان و قاچاق چیان است.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۱۶
وی با تاکید بر این که دلار زیر 3000 تومان به "جيب بنده" ضرر می‌رساند (154935)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۱۶
شما فکر تولید داخل نباش خواهش می کنم (154936)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۱۷
آقای عسگراولادی همه که مثل شما آنقدر پول ندارن که بتونن نمایشگاه بین المللی رو بخرن.همین که دلار 7تومنی شد 1000تومان مملکت رو از تولید ترکوندید بسه دیگه نمیخوایم.بعدشم که برادر عزیز چرا آدرس غلط به مردم میدهید؟بالارفتن دلار اگر تاثیری هم در کاهش واردات داشته باشه مقطعیست وبعد از مدتی دوباره به همان اندازه قبل از سر گرفته خواهدشد.هیچ جای دنیا برای کاهش واردات ارزش پول را پایین نمی آورند بلکه باتعرفه مناسب وجلوگیری از قاچاق به اندازه لازم کنترلش میکنند.تازه واردات اگر به اندازهخ باشه برای هر اقتصادی لازمه وگرنه هم قدرت رقابت راتولیدکنندگان داخلی از دست میدهند وهم خون مردم را توی شیشه خواهندکرد(مثل خودروسازی).دست بردارید از این حرفها (154938)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۱۸
شما آقای عسگر اولادی باید هم این حرف رو بزنی . از بابت تحریمها شما حساب کتاب دارایی هات از دستت خارج شده و سر به نجوم زده . (154939)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۲۵
خدا لعنتت کنه...ما دوست داریم همه چیز واردات باشه..ولی بتونیم زندگی کنیم...شماها ب اندازه کافی.................. (154954)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۲۸
آقای عسگر اولادی

اگر پایین آمدن نرخ ارز به صلاح جناب عالی نباشد اما کاملا به نفع و صلاح ملت ایران است که نزدیک سه سال است کمرشان زیر بار تحریم ها و قیمت های وحشتناک کلیه اجناس خم شده است . ای کاش کمی در جامعه بودید و مردم را میدیدید که با چه شرایطی زندگی می کنند و نان بدست می آورند . ای کاش کمی حال و روز پدرانی که در حال تهیه جهیزیه برای دخترشان هستند را داشتید تا معنی تحریم و فشار اقتصادی را متوجه میشدید . وضع مملکت که به ایسنجا رسیده توروخدا شما و دیگران دیگه با این اظهار نظرها خراب ترش نکنید . دلار در آستانه کاهش نرخ بود که آقای سیف اون اظهار نظر رو کردند و کلی خسارت وارد کردند . الان هم حضرت عالی اینگونه میفرمایید . خدایا خودت به داد مردم ما برس (154960)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۲۹
نه سوار از پیاده خبر داره نه سیر از گشنه (154963)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۴۴
حتی نفهم ترین آدم هم میدونه بالا رفتن ارزش ریال به ضرر افرادی مثل شماست آقای عسکر اولادی (154987)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۴:۵۱
به نام خدا
دوستان ایشان نظر کارشناسی داده و شاید درست باشد و یا نباشد
لطفا همانند دولت قبلی و طرفدارانش به افراد تهمت نزنید
اصلا دلار بشه 1000 تومان چی میشه ،مطمئن باشید فقط نیروی اشتغال خارج را زیاد میکنیم و بیکاری در داخل بالا مره (155003)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۴۳
دوست عزیز ، خود ایشون در مصاحبه ای اعلام کرد ، گردش مالی سالیانه اش صدوپنجاه میلیون دلاره !!!!! خوب معلومه هر چی نرخ دلار بالاتر ارزش صادرات این آقا بیشتر !! دوست گرامی ، مشکل اصلی فریبکاری مسوولان است که به دروغ اعلام میکردند ، در اکثریت موارد خودکفا شده ایم !! یا فلان خودرو ملی است و صد در صد تولید داخل ، در حالیکه همه اینهافریبی بیش نبود !!! اگر غیر از این بود ، با بالارفتن نرخ دلار تولید فلج نمیشد ، چون تقریبا اکثر مواد اولیه تولید و قطعات وارداتی بوده و هست . (155261)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۰۷:۴۰
اگر دلار 1000 بشه كار را ميخوام چكار؟ (155538)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۶:۲۱
این عسگر اولادی کیه؟ از اقتصاد چه می فهمه که نطرش راجع به اینکه دلار دوست داره چند تومن باشه انعکاس می دید؟ نکنه مراودات مالی با حاجی دارید؟ (155101)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۶:۲۸
آره خب، اگه تو نگي دلار نباس پايين بياد، پس من باس بگم!!؟ تو باس بگي که جنساي بنجل چيني رو به قيمت جنساي درجه يک آلمان و ايتاليا و آمريکا، داري دولا و پهنا ميندازي بهمون! خدا ازت نگذره که از دست تو و امثال تو کم نکشيديم، قطعات بي مصرف و بي مقدار خودرو از چين وارد کردي و به بهانه تحريم، با قيمتهاي گزاف انداختي به خلق ا...، آره خب حق بدستته. (155109)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۷:۳۰
آقای عسگر اولادی اگر شما داروی بیماران خاص مصرف می کردید که در عرض چند ماه بدلیل افزایش قیمت دلار قیمت آن دارو از 200000 تومان به 2000000 تومان رسید بازهم همین حرف را می زدید؟
سرپل صراط به هم می رسیم (155172)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۳۸
آقای عسکر اولادی،شما از آن سیر هایی هستید که از پابرهنگان و گرسنه ها خبر ندارید فقط فکر جیب خودتان باشید (155218)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۴۰
حاج آقا خجالت نکشید ! بگید پایین اومدن نرخ دلار به جیب مافیای قدرتی که جنابعالی هم یکی از اعضای آن هستید آسیب میرسونه !! والا ملت بدبخت که همیشه سرشون بی کلاست!! (155223)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۰۷:۴۲
كدام حاج آقا؟! با حاجي گفتن به اين قبيل اوباش آبروي دين را نبريد (155541)
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۳۳
جناب عسکراولادی فقط خودش را می بیند و بعد هم کو صادرات ما جناب مسلمان!شکر خدا ما که نه کشاورزی داریم و نه صنعت! جناب عسکر اولادی نمی فرمایند با صادرات بعضی کالاهای محدود دودش به چشم اقشار پایین جامعه می رود!!!!!!!!!!!!! (155255)
asad
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۴۴
کسی نیست از این اقا بپرسد این همه سرمایه را از کجا اورده این اقا فقط به فکر منافع خودسش است نه مردم اصلا به فکر ارزش پول ایران نیستند که یک افغانی افغانستان برابر با 60 تومان ایران است هیچکس به فکر منافع مردم ایران نیست (155265)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۰۰
بهتره این سر پیری بری یه گوشه ای وراز ونیاز کنی.خدا ازت نگذره.امثال شما ژست اقتصاد دان وهمه چیز دان. . . . سن ازدواج رفته بالا وهمه رو به هزار جور گناه آوردند اونوثت تو پیر مرد واسه ما شدی اقتصاد دان وهمه چیز دان مردم؟اگه خیلی حالیت بود که این بلاها رو سر مردم ایران نمی آوردین (155393)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۱۶
برا شما که بد نشده حاج اقا چندتا صفر ناقابل جلو دارایی چند هزار میلیاردیتون افتاده خدارم شکر. (155405)